Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går mot brudd i forholdet...jeg har et barn fra før og er halveis med nr 2. Jeg går på aap som gir 11800 etter skatt i mnd,men det er vel noe mer i overgangsstønaden som man får som alemor? Kan jeg velge det det som gir mest utbetalt i permisjonen? Kan jeg i såfall velge overgangstønad og samtidig søke engangsutbetalingen ,skulle virkelig trengt den nå,den er vel p rundt 37ooo? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 3f3b3...1a9

Skrevet

Okeytakk :-)

Anonymous poster hash: 3f3b3...1a9

Skrevet

Aap og overgangsstønad kan samordnes på samme måte som vanlig lønnsinntekt og overgangsstønad. Du kan ikke velge engansstønad fremfor foreldrepenger i utgangspunktet. Kun hvis du har en veldig lav dagsats som man kan ha på dagpenger (feks 3-400 dagen) ikke aap. Det er fordi aap regnes etter et minstebeløp på minimum 2x G beløpet i folketrygden.

Skrevet

Man står helt fritt til å velge mellom engangsstønad eller foreldrepenger om man har rett på begge deler, men det er ikke særlig smart å velge engangsstønad pluss full overgangsstønad kontra fulle foreldrepenger pluss redusert overgangsstønad.. Husk at som enslig forsørger får du fedrekvote ukene og dermed 14 uker lengre permisjon - disse må også taes med i regnestykket... Jeg er rimelig sikker på at du vil få mer totalt med foreldrepenger pluss redusert overgangsstønad.. 

Anonymous poster hash: 9407b...e9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...