Gå til innhold

Smartingene mine


Anbefalte innlegg

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Dere som er så himla smarte (og det er sagt uten et snev sarkasme og ironi) :

Kan dere vennligst, på en pedagogisk og banal måte, forklare meg hva i all verden forskjellen på subjektiv og objektiv mening er? Likeså subjektiv/ objektiv tolking.

 

Hilsen tosk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik det blir brukt i diskusjonar; mi meining er objektiv, alle som meinar noko anna er subjektive.

Skrevet

Subjektiv: som jeg oppfatter det innenfra egen navle, slik det er for meg med skylappene på. Subjektivt er jeg verdensmester i hage. Objektiv: faktabasert, sett utenfra. Objektivt er jeg langt fra verdensmester i hage.

Gjest Fru Banderas
Skrevet

Så om jeg objektivt skal tolke en dom, for eksempel, er fakta som legges til grunn mye mer viktig enn om jeg subjektivt skal tolke den? I så tilfelle; hvordan i all verden kan jeg subjektivt tolke en avsagt dom?

Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Så om jeg objektivt skal tolke en dom, for eksempel, er fakta som legges til grunn mye mer viktig enn om jeg subjektivt skal tolke den? I så tilfelle; hvordan i all verden kan jeg subjektivt tolke en avsagt dom?

Du kan subjektivt tolke en dom ut fra dine etiske linjer og meninger. Objektivt skal du kun ta hensyn til kalde fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...