Gjest Fru Banderas Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Dere som er så himla smarte (og det er sagt uten et snev sarkasme og ironi) : Kan dere vennligst, på en pedagogisk og banal måte, forklare meg hva i all verden forskjellen på subjektiv og objektiv mening er? Likeså subjektiv/ objektiv tolking. Hilsen tosk.
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Slik det blir brukt i diskusjonar; mi meining er objektiv, alle som meinar noko anna er subjektive.
sug lut Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Subjektiv: som jeg oppfatter det innenfra egen navle, slik det er for meg med skylappene på. Subjektivt er jeg verdensmester i hage. Objektiv: faktabasert, sett utenfra. Objektivt er jeg langt fra verdensmester i hage.
Gjest Fru Banderas Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Så om jeg objektivt skal tolke en dom, for eksempel, er fakta som legges til grunn mye mer viktig enn om jeg subjektivt skal tolke den? I så tilfelle; hvordan i all verden kan jeg subjektivt tolke en avsagt dom?
Gjest Jigglewiggle Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Så om jeg objektivt skal tolke en dom, for eksempel, er fakta som legges til grunn mye mer viktig enn om jeg subjektivt skal tolke den? I så tilfelle; hvordan i all verden kan jeg subjektivt tolke en avsagt dom? Du kan subjektivt tolke en dom ut fra dine etiske linjer og meninger. Objektivt skal du kun ta hensyn til kalde fakta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå