Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Han betaler bidrag? Barnet er omtrent 100 prosent hos meg. Hun er av pg til hos faren, kan gå tre mnd mellom hver gang hun får en helg der osv ( noe jeg ikke synes er bra, men det er en annen historie) når nå barnet skal ha nye sko, klær, sykkel, har hatt sykehusopphold osv. .. Skal han dekke halvparten? Han betaler jo så å si aldri hele beløpet til nav heller, så står jo igjen med minstebeløpet hver mnd. Hva gjør man for å evt får ting dekket? Ta det opp med nav? Anonymous poster hash: 9bb02...0f8
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Bidraget skal dekke klær, fritidsaktiviteter o.s.v. Anonymous poster hash: fd129...e42
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Nei det er jo derfor han betaler bidrag. Anonymous poster hash: af5a4...dcf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Nei, normalt sett ikke. Det er noen få større utgifter som skal deles utenom bidraget, typisk tannregulering, konfirmasjon etc. - her kan man kreve særbidrag. Anonymous poster hash: 05e90...fea
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Nei, han har ingen plikt til det. Men det må da gå an å få lønnstrekk på bidraget, så du får det du skal ha. Hør med NAV. Anonymous poster hash: c34a9...bba
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Nei, bidraget skal dekke alle disse hverdagsutgiftene. Du kan kreve at han spleiser på regulering, konfirmasjon og muligens briller (den er jeg ikke helt sikker på), men ellers er det du som skal betale klær, sportsutstyr som sykler, ski o.l. pluss fritidsaktivitetene barnet er med på. Du får bidrag for å hjelpe deg med disse utgiftene. Om han ikke betaler bidraget og bygger seg opp bidragsgjeld til deg ville jeg tatt en telefon til nav og spurt hvordan man går frem for å få tvangstrekk på lønnen hans. Anonymous poster hash: 4500b...f16
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Dersom han ikke betaler avtalt bidrag, så opparbeider han seg gjeld. Du kan ringe statens innkrevingssentral, og høre om det er muligheter for å trekke ham direkte i lønn hos arbeidsgiver, dersom han aldri betaler frivillig det han skal. Den ordningen har jeg måttet ha i mange år. Nei, han dekker det han skal gjennom bidraget, så du kan ikke kreve han skal dele halvparten av alt mulig. Anonymous poster hash: a2700...b71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå