Gå til innhold

Advarsel til gartnerlosjen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ideen om å så frø i halve eggeskall og ha dem stående i kartongen suger. Kartongen lukter når den blir våt og skallene stinker etterhvert også, så nå går mine ringblomster over i potte enda de bare er tre-fire cm. Det er greit å ha Gartnerhallen i stua, men når jeg plutselig kjente stank når jeg kom inn døra... da var det bare å sniffe seg gjennom åkeren i vinduet og det andre vinduet og stuebordet. Så i dag er plante-om-dagen: 33 tagetes pluss stinkerne.

Endret av sug lut
Videoannonse
Annonse
Gjest Jigglewiggle
Skrevet

Rengjorde du eggeskallene før bruk? Mener man skal bruke varmt vann og eddik eller akustisk soda for å vaske eggeskallene først for å slippe lukt.

Kartongene kan man unngå å gjøre våte ved å bruke plastfolie :)

Skrevet

Akustisk soda? Søteste autocorrecten jeg har sett. :))

Ingen stank i eggeskallene her. :)

Skrevet

Jeg har drue- og jordbæresker som minidrivhus i vinduskarmen:-)

Skrevet

Altså, om det å gjøre sånne hippieting som å så i eggeskall skal innebære jobb med sterilisering og desinfisering og plastforing så gir jeg gladelig pokker. Dessuten er det så utrolig lite jord pr skall at det er som å pisse i buksa for å holde varmen - og skallene er skjøre og står ikke støtt i noe annet enn den møkkakartongen selvsagt, siden de er eggeforma, så det er første og siste gang for min del.

Og Amandine, druebokser har jo hull så da må du uansett ha noe under, ikke sant? Igjen, can't be arsed.

Men Blomstres drivhus var veldig fint!

Skrevet

Har lagt alufolie i vinduskarmen. Veldig greit med lokkene på, får skikkelig drivhus! Sprayer vann på g lukker igjen lokkene om dagen, så lufter de seg litt om natten. Så lenge de er små tusseladder, vel og merke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...