Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jeg blir så trist. Trist på barnets vegne. Når mor har ett så ekstremt og voldsomt behov for å fremstå som perfekt, at hun bruker tusenvis av kroner for å finne rette hudpleietypen til hudens sin forde den nok har endret seg etter fødselen. Når mamma er så vanvittig opptatt av at alt skal være perfekt og på stell at hver ting må ha millimetrisk tellekant. Jeg synes det er trist å tenke på en pike som må leve opp til mammas forventninger om å være verdens vakreste og søteste og snilleste lille prinsesse, totalt og absolutt blpttet for alt som er av negative eller mindre flaterende sider. Jeg synes synd på barnet som skal vokse opp i en verden der alt er hvitt og pudderroa,alt er silkesøtt, og ikke minst så er alt ekstremt eksklusivt, eller iallefal så er det tilsynelatende det. Jo da det er vel ingenting ondskapsfult fra morssside som ligger bak her,for all del, det er sikkert godt ment. Men det blir litt mye. Det blir sommas mye for mye at de andre vil snakke om det, legge merke til det, og komentere det. Mødre vil komentere det, døtre vil plukke det opp, og det er ikke sikkert livet blir så rosenrødt for den lille som ikke har noen annen mulighet enn å leve i mammas perfekte boble, og å prøve være sp perfekt som mulig. Men nå er jo ingen perfekte da. Dette lille barnet vil også trokke feil. Kanskje hun vil være riktig ufordragelig, og simpel. Kanskje en gang er det faktisk HUN som starter en krangel, eller som gjør noe galt. -Hva vil mamma gjøre da da? Komme trippende supershina i sko med 10 cm høye stilettheler og si "nemmen lille sukkerklumpe er de slemme mot deg?? Nei, huff, jeghåper virkelig den perfekte bobla sprekker. For virkeligheten er ikke så perfekt. Ei hjemme hos denne mammaen. Hun bare liker å fremstille det slik. Og det er jo greit, men nå er det en liten baby som er her,og hun stakkar blir tvunget til å være med i denne perfekte bobla, hun blir glorifisert mer enn noe. Jeg elsker min datter, jeg elsker henne mer enn noe, jeg har bare den ene, og hun er min øyesten og min tuppelure, men gudene skal vite at hun ikke er perfekt. Håper virkelig barn som blir tvunget til å leve i mødrenes perfekte boble er utstyrt med vilje nok og ryggrad nok, til å bli selvstendige individer utenfor denne bobla til mamma...... Anonymous poster hash: c78de...f76
Gustav Klitt Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Kanskje du skulle engasjere deg i noe frivillig arbeid, eller lignende? Du har tydeligvis for lite å drive med.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Snakker du om en spesiell her?? Anonymous poster hash: 7acbb...308
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Sjalu kanskje? Anonymous poster hash: 6586b...80e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Jeg er vokst opp med en slik type mamma. Utviklet spiseforstyrrelser da jeg kom i puberteten. Skjønte ikke at det var normalt å få litt former og med stadig plukking ang. vekta fra foreldrene mine sluttet jeg å spise. Barndommen min har preget meg mye og jeg er fortsatt den dag i dag redd for å gjøre feil, redd for å veie for mye, redd for å ikke være perfekt og nervøs for å ikke være god nok. Går i terapi for "flink pike syndromet". Anonymous poster hash: c06f4...b2e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Er det fotballfrue du snakker om? Anonymous poster hash: 1e980...7d4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Nei nei, har ikke for lite å gjøre, satt bare her og filosoferte, og følte for å skrive ned tankene mine. Sjalu??? Hohoho, nei i min virkelige verden orker jeg ikke være sjalu på en som prøver vere perfekt. Synes bare det er trist for barna som ikke får valg. Se på anonyms svar nr 5 her. Hun snakker av erfaring, det er dette jeg frykter skjer med barn av slike mødre. Om jeg sikter til en spesiell? Neeei, overhodetikke. Fotballfrue????????? Fotballfrue hvem? Anonymous poster hash: c78de...f76
Hjertefru Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Det sier vel bare hvor prisgitt barna er oss foreldre. Når det er sagt er det jo ikke gitt at dama vi snakker om har så lite bakkekontakt at hun fex ikke greier å reagere adekvat hvis lille sukkerklumpen" er slem mot andre barn. Du skal se sukkerprinsesse vokser opp og blir skikkelig bohem med dreads og utvaska t- skjorter. Alle har jo et ungdomsopprør... Og jenta får sikkert andre impulser
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Jeg mistet min beste venninne pga en sånn oppvekst. Hun fikk også spiseforstyrrelser (det fikk også begge søstrene, men de har klart seg) og det var grusomt å se. Det aller viktigste for mor var perfekt fasade. Og nei, det må ikke bunne i sjalusi, det HI skriver. Dessverre finnes sånne mødre i ganske mange familier. Anonymous poster hash: 5b46e...57f
*Miss Marple* Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Jeg syns egentlig det er ganske frekt å synse og anta så mye som du gjør her. At du blir trist på vegne av et barn som du ikke aner hvordan er eller blir basert på en blogg som har som mål å fremstå som en rosa drømmeverden gjør meg trist. Det er så mange andre barn som har det ille og du blir trist på vegne av en elsket liten jente som har foreldre som gjør det beste for henne? Det er så mange andre du kan bekymre deg over, og kanskje gjøre en innsats for skal få det bedre. Hadde ikke det vært bedre enn å sitte her og tenke dommedagtanker over en familie du ikke aner noe om?
Liv & Røre Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg syns egentlig det er ganske frekt å synse og anta så mye som du gjør her. At du blir trist på vegne av et barn som du ikke aner hvordan er eller blir basert på en blogg som har som mål å fremstå som en rosa drømmeverden gjør meg trist. Det er så mange andre barn som har det ille og du blir trist på vegne av en elsket liten jente som har foreldre som gjør det beste for henne? Det er så mange andre du kan bekymre deg over, og kanskje gjøre en innsats for skal få det bedre. Hadde ikke det vært bedre enn å sitte her og tenke dommedagtanker over en familie du ikke aner noe om? Enig med Miss Marple. Jeg synes faktisk det er patetisk hvor mye folk henger seg opp i denne fruen HI sikter til. Dama er som oss andre, hun gjør så godt hun kan. Og forretningsteft har hun og. Husk at hun selger et produkt. Selv om du ikke liker produktet er du tydeligvis opphengt i det likevel.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Jeg syns egentlig det er ganske frekt å synse og anta så mye som du gjør her. At du blir trist på vegne av et barn som du ikke aner hvordan er eller blir basert på en blogg som har som mål å fremstå som en rosa drømmeverden gjør meg trist. Det er så mange andre barn som har det ille og du blir trist på vegne av en elsket liten jente som har foreldre som gjør det beste for henne? Det er så mange andre du kan bekymre deg over, og kanskje gjøre en innsats for skal få det bedre. Hadde ikke det vært bedre enn å sitte her og tenke dommedagtanker over en familie du ikke aner noe om? Forsåvidt enig med deg, bortsett fra at den delen med at de gjør det som er best for barnet. Det er ikke bra å bli eksponert på en blogg på den måten! Anonymous poster hash: 49e56...a43
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Gjelder det generelt eller en blogger? Anonymous poster hash: 5b46e...57f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Gjelder det generelt eller en blogger? Anonymous poster hash: 5b46e...57f Uten og påstå noe her, så tror jeg at det er fotballfruen (som det nok en gang) skrives om her! Anonymous poster hash: 80006...e44
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Man kan da synse og mene så mye som man vil. Jeg er fulstendig uenig i at det er FREKT å å synse at barn hvis mødre lever i en verden hvor de ønsker fremstå som perfekte kan få det vanskelig. Jeg har ikke refferert til noen som helst jeg. Det er det andre som gjør, det sier vel mer om dem enn om meg vel Anonymous poster hash: c78de...f76
Von Hertelhofen Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Hvordan vet du at denne ungen har det så jævlig? Skriver du om noen du kjenner?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #17 Skrevet 7. april 2014 Man kan da synse og mene så mye som man vil.Jeg er fulstendig uenig i at det er FREKT å å synse at barn hvis mødre lever i en verden hvor de ønsker fremstå som perfekte kan få det vanskelig. Jeg har ikke refferert til noen som helst jeg. Det er det andre som gjør, det sier vel mer om dem enn om meg vel Anonymous poster hash: c78de...f76 Du frøken, den der må du lenger ut på landet med! Og det sier heller mer om deg, som gidder å skrive et langt innlegg om noe som overhodet ikke skader deg på noen som helst måte! Anonymous poster hash: 80006...e44
Anonym bruker Skrevet 7. april 2014 #18 Skrevet 7. april 2014 Man kan da synse og mene så mye som man vil. Jeg er fulstendig uenig i at det er FREKT å å synse at barn hvis mødre lever i en verden hvor de ønsker fremstå som perfekte kan få det vanskelig. Jeg har ikke refferert til noen som helst jeg. Det er det andre som gjør, det sier vel mer om dem enn om meg vel Anonymous poster hash: c78de...f76 Men det at du formulerer tittelen på denne tråden på så godt som nøyaktig samme måte som en komme tar som ble slengt om FF i en annen tråd, det er helt tilfeldig eller...? Anonymous poster hash: 36fe5...1a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå