Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Dette begynner å bli ekkelt, og jeg er rådvill på hvordan gripe dette an. Sønnen min går nå sitt andre skoleår. I første klasse begynte det så smått å skje en forandring med min sønn, og jeg fikk telefoner fra skolen om forskjellige episoder der han og en annen gutt i klassen hadde gjort forskjellige ting som å bla vise fram rumpa si i ruta på skolen å kline bæsj utover et rom osv. Jeg vet at min sønn aldri hadde funnet på å gjøre dette selv, han har blitt oppfordret til å gjøre det av den andre gutten. Rundt omkring julen gang ble de to satt i gruppe sammen (en slags spesialundervisning), som visstnok går overraskende bra mener skolen. Men de siste 2-3 mnd. så har sønnen min begynt å ta meg på rumpa, puppene og i skrittet, han skulle visst ha tatt spes ped. på puppene også ifølge henne. Og i morgest våknet jeg av at gutten min holdt på å fikle med trusa mi som om han skulle dra den av, usj jeg blir kvalm. Jeg ble naturligvis sint, og spurte hva i alle dager han holdt på med. Så fikk jeg høre at den andre gutten hadde sagt til han at han skulle gjøre det. Jeg har spekulert i om han kan ha blitt utsatt for noe, hvordan skal jeg håndtere dette. Jeg liker ikke denne utviklingen Anonymous poster hash: de199...993
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Ingen som har noe som helst fornuftig å komme med? Så frustrert at jeg har lyst til å grine Anonymous poster hash: de199...993
klg,2 boys now:) Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Få de guttene fra hverandre asap! Tydeligvis at han andre planter ideer og tanker i hodet på sønnen din som han ikke er klar for det. Dette tror jeg fort kan bli veldig uheldig.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Først av alt: Du må slutte å skylde på den andre gutten. Nummer 2: Snakk med gutten din om kropp. Snakk om grenser for egen kropp. Snakk om sex. Snakk om grenser, kropp og sex. Anonymous poster hash: 7053a...bea
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Først av alt: Du må slutte å skylde på den andre gutten. Nummer 2: Snakk med gutten din om kropp. Snakk om grenser for egen kropp. Snakk om sex. Snakk om grenser, kropp og sex. Anonymous poster hash: 7053a...bea Hadde gutten min vært i stand til å finne på slike ting alene, så hadde jeg fått gjennomgå her hjemme før han begynte på skolen også. Jeg har snakket med gutten min om dette med å sette grenser for seg selv og kroppen sin tidligere når den andre gutten hadde bedt gutten min om å være med på å vise seg frem i vinduet. Han vet at han kan snakke med meg om alt, og han synes å forstå når jeg har han på tomannshånd. Men vanskelig for han å sette grenser for andre barn, han er lettpåvirkelig og har mest sannsynlig en diagnose. Jeg kjenner barnet mitt, og jeg liker ikke utviklingen han har hatt siden han begynte på skolen. Grunnen til at jeg legger skyld på den andre gutten, er ganske enkelt fordi det startet med den andre gutten. Anonymous poster hash: de199...993
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Få de guttene fra hverandre asap! Tydeligvis at han andre planter ideer og tanker i hodet på sønnen din som han ikke er klar for det. Dette tror jeg fort kan bli veldig uheldig. Hvordan? Jeg er redd skolesystemet og barnevern vil knuse meg dersom jeg snur meg. Anonymous poster hash: de199...993
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Først av alt: Du må slutte å skylde på den andre gutten. Nummer 2: Snakk med gutten din om kropp. Snakk om grenser for egen kropp. Snakk om sex. Snakk om grenser, kropp og sex. Anonymous poster hash: 7053a...bea Hadde gutten min vært i stand til å finne på slike ting alene, så hadde jeg fått gjennomgå her hjemme før han begynte på skolen også. Jeg har snakket med gutten min om dette med å sette grenser for seg selv og kroppen sin tidligere når den andre gutten hadde bedt gutten min om å være med på å vise seg frem i vinduet. Han vet at han kan snakke med meg om alt, og han synes å forstå når jeg har han på tomannshånd. Men vanskelig for han å sette grenser for andre barn, han er lettpåvirkelig og har mest sannsynlig en diagnose. Jeg kjenner barnet mitt, og jeg liker ikke utviklingen han har hatt siden han begynte på skolen. Grunnen til at jeg legger skyld på den andre gutten, er ganske enkelt fordi det startet med den andre gutten. Anonymous poster hash: de199...993 Du har likevel et ansvar for ditt eget barn. Å legge skylda kun på den andre blit for lettvint. og det er en ansvarsfraskrivelse. Du må snakke med gutten din igjen, igjen og igjen inntil han forstår dette.Og så gir du ham konsekvenser for oppførselen han nå har. Anonymous poster hash: 7053a...bea
klg,2 boys now:) Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Få de guttene fra hverandre asap! Tydeligvis at han andre planter ideer og tanker i hodet på sønnen din som han ikke er klar for det. Dette tror jeg fort kan bli veldig uheldig. Hvordan? Jeg er redd skolesystemet og barnevern vil knuse meg dersom jeg snur meg. Anonymous poster hash: de199...993 Da må du fortelle hvordan han oppfører seg og si at endringen kom samtidig.lærerene må jo vite om den andre gutten kunne funnet på dette. Evt at de på skolen må lære de om respekt og kropp.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Jeg synes du skal be om et møte med skolen. Lærer, spesialpedagog og sosiallærer eller helsesøster. Der bør du fortelle hvordan gutten oppfører seg hjemme, være lydhør for hvordan de opplever ham, uttrykke din bekymring for påvirkningen fra den andre gutten, ta opp at du er bekymret for om det andre barnet kan ha vært utsatt for overgrep siden han viser seksualisert atferd og høre hva som er skolens tanker om hvorvidt det er positivt for disse to å få ekstra tid sammen. Anonymous poster hash: 076f4...a53
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Jeg ville tatt meg en prat med helsesøster og rådført meg med henne hvordan jeg skulle gripe an situasjonen. Men guttene er også nødt til å bli skilt fra hverandre, det er tydeligvis ikke en positiv og sunn utvikling. Men be om hjelp fra noen som kan, be helsesøster ta en prat med gutten om du ikke klarer å gjøre det selv. Dem skal være tilgjengelig på skolen.Får litt vondt av både deg og gutten, det er ikke greit. Men fint at du tar tak Sender deg en klem. Anonymous poster hash: 54f10...0f6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg ville tatt kontakt med skolen og helsesøster umiddelbart. Anonymous poster hash: f8c74...49d
Superdolly Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Skolen har ikke som sitt mål å "knuse deg". Ikke barnevernet heller. Ta kontakt med skolen umiddelbart og be om et møte. Der legger du fram bekymringene dine rundt ditt barns endrede atferd. Fortell hva han gjør, og spør hvordan de opplever ham på skolen. Fortell når endringene kom. Ikke legg skyld på den andre gutten, men fortell at du er bekymret for om han kan ha blitt utsatt for seksuelle overgrep. Vær også forberedt på at læreren ikke kan fortelle deg noe som helst om den andre gutten, så du vil ikke få noen svar på dette. Men du kan få snakket om tankene dine og dine opplevelser rundt dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå