Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Vi har to gutter som går i bhg og vi setter sikkerhet høyt, vi har arvet et sete til bilen 15-36 kg og ha i reserve når min mann skal hente av og til i bhg når jeg er på jobb. Han minste blir 2 år i juni og er ganske lang, dette sete er kjøpt i 2008 det er fremovervendt, ( vi har bakovervendt i min bil og dette blir brukt mest selvfølgelig) Dette sete blir nok bare brukt 3 ganger i uka 15 min om dagen . Det er de første setene som bare skal byttes ut hvert 5 år, disse setene her skal jo vare fra 2,5 år til man er ca 12 år. Hadde dere brukt dette? Anonymous poster hash: 919d1...57b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Hadde ikke brukt det. Isopor forringes og et så gammelt sete anser ikke jeg for sikker sikring i bil Anonymous poster hash: 274d4...7e7
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Dette sete er ikke noe med isopor i det er vanlig Britax sete. Anonymous poster hash: 919d1...57b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde brukt det. Forskjellen på seter produsert i 2008 og nå er liten, så lenge det er helt og ikke er skadet på noen måte er det ok å bruke. Anonymous poster hash: 0acab...8cd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Så lenge det er et godkjent sete uten skader , så hadde jeg brukt det. Anonymous poster hash: 09e83...0bd
*Nøtta* Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Om jeg hadde sagt til meg selv " Vi skal jo bare bruke setet 3 ganger i uken på en biltur som er maks 15 minutter" så hadde ikke jeg brukt setet. Det hadde betydd at jeg var i tvil over sikkerheten av setet, og dermed hadde jeg kjøpt et annet.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Hadde ikke brukt setet. Anonymous poster hash: baa52...a71
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Nei er ikke i tvil om setet men hovedsete som er bakovervendt står i min bil og det er det vi bruker til vanlig også langtur. Det sete fra 2008 er bare mår min mann må hente i bhg fordi at jeg ikke rekker det så derfor blir det brukt lite. Det andre sete vårt er med stang bak osv og pyton og ta ut og passer ikke i jobb bilen til min mann. Hi Anonymous poster hash: 919d1...57b
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 barn skal ikke sitte i beltestol før de er ca 4 år http://www.besafe.no/Bilstol-produkter/Beltestol-15-36kg Anonymous poster hash: 47bb6...497
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde brukt sete. Er da pokker et mirakel at alle vi e i live. Anonymous poster hash: b0add...c4a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Min 3 åring fikk nytt sete i fjor med belte og dette var godkjent fra butikken det kommer vel ann på kg vel? Men satt bakover vendt fram til 3 år Anonymous poster hash: 919d1...57b
☆☆☆ Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Vurderar å snu eldste framover i lillebilen når babyen veks ut av babysetet, ho vil då vere ca 3 år og eg synes framleis det blir for tidlig, sjølv om ho vil sitte i setet to min i gongen gjennom litt 50-sone og litt 30-sone (men endar nok opp med å gjere det). Ein snart-toåring ville det vore uaktuelt for meg å snu.
stratosku Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Jeg kunne brukt setet, men ville aldri plassert en toåring i forovervendt sete. Har selv to 2-åringer, og det kunne ikke falt meg inn å ha beltestol på dem enda.Nei, jeg ville gått til innkjøp av et bakovervendt sete. Koste hva det koste vil, det er ofte på de små turene ulykker skjer.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Greia er at det ikke er plass til det I bilen til min mann. Altså jobbe bilen og kjøpe ny bil til dette bruke før sommeren går ikke . hi Anonymous poster hash: 919d1...57b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå