Gå til innhold

Noen som vet ang ulønnet permisjon og utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne i voksen opplæring og utdanne meg til noe annet enn den jobben jeg har nå.

Jeg trenger 316 timer praksis før jul, og ca det samme etter jul.

Får man permisjon fra jobben når utdanningen ikke er relatert til nåværende jobb?

Er det noe regler på dette, eller er det opp til arbeidsgiver?

Anonymous poster hash: c4eef...e16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet nei, med mindre det er av bedriftens interesse at du skal ut av den eller det er for annen stilling i samme bedrift, eller de ser nytten av at du tar utdannelsen.

Anonymous poster hash: f3d9b...b27
Skrevet

Å, det var jo dumt.

Men det var igrunn det jeg regnet med...

Hi

Skrevet

Å, det var jo dumt.

Men det var igrunn det jeg regnet med...

Hi

Jeg ville nå hørt med arbeidsgiver likevel i stedet for å stole blindt på svar gitt her inne. Lykke til med videreutdanning.

Anonymous poster hash: 3ef29...a0c

Skrevet

Jeg tviler på at du har krav på permisjon, men det betyr ikke nødvendigvis at du ikke kan få til en ordning likevel.Snakk med arbeidsgiver. Har dere travle perioder på jobb? I så fall kan du tilby deg å stå på ekstra da, og avspasere når du trenger fri. Hvis du i tillegg bruker alle de feriedagene man ikke må ta ut om sommeren er det ikke sikkert det da er så mye igjen som du trenger permisjon for? Min erfaring er at arbeidsgivere ofte strekker seg langt for arbeidstakere som er villig til å gjøre en ekstra innsats selv. Lykke til!  

Anonymous poster hash: 6e9ae...ad4
Skrevet

Du har ikke krav på det, men veldig mange steder vil du få det. Det er helt vanlig :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 90c4c...28a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...