Gå til innhold

Fest og alkohol viktigere i helgene enn barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg er alenemor (av og på med barnefaren) hun har to barn, begge går i barnehage.

Jeg reagerer litt på at hun prioriterer å drikke seg av føttene både fredag og lørdag hver helg, hun sender bort barna hver eneste helg og når jeg spør hvorfor festing er så viktig får jeg bare beskjed om at hun er tross alt alenemor og trenger helgene til å komme seg på, så hun er klar til uka etter.

Er jeg rar som syns dette høres rart ut? Hadde skjønt om hun av og til sendte barna bort for å slappe av eller ta en fest en gang iblant, men å drikke seg dritings og skjemme seg ut (liten by, så man får høre alt) og skylde på at hun er alenemor og trenger å samle seg blir litt rart for meg.

Vet jeg egentlig ikke har noe med hvordan andre lever livet sitt men blir jo litt bekymret for henne, for bryr meg mye om henne og barna.

Anonymous poster hash: bd96a...916

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn tenkte jeg også og nå angrer jeg, men nå er det for sent. 

Anonymous poster hash: bf840...180
Skrevet

Så lenge hun sender bort barna så er det jo ikke skadelig for dem at hun fester. Klart, det er vel ikke noe hyggelig for barna å aldri få hjemmehelger med mor, men i det minste drikker hun ikke med dem til stede. 

Jeg har også festet da jeg hadde et lite barn, de helgene hun var hos faren sin dro jeg stort sett på fest for å treffe venner. Det var jo da annenhver helg og hun skulle uansett til pappaen. I spesielle tilfeller, konserter e.l. kunne jeg tilogmed få barnevakt på min helg, om det var noe jeg ville dra på, men det skjedde vel kanskje to ganger i året. Prøvde heller å bytte helg med faren, sånn at jeg ikke mistet mine.

Venninnen din har nok sine behov nå, og så lenge det ikke skader barna på noen måte er det eneste du kan gjøre å snakke med henne om det. Fortell om helgeminner fra du var liten. Datteren min elsker lørdager her hjemme, vi har tradisjoner med middag foran tvn, ser film sammen og koser oss skikkelig. Hun hater å dra bort lørdager. Prøv å snakk om det med henne, så kanskje hun innser hva hun frarøver barna.

Ellers kan det vel ha noe med det turbulente forholdet til barnefar å gjøre, ofte føler man et skrikende behov for bekreftelse på at man er attraktiv og ettertraktet når et forhold går i vasken, selv om det på ingen måte blir greit at man glemmer barna oppi det. Du kommer nok lenger med forsiktig hinting og seriøse samtaler, enn fordømmelse. 

Alle trenger en venninne som bryr seg, selv om man ikke innser det selv i slike situasjoner. Får du henne til å åpne øynene og se det fra barnas side så vil hun nok takke deg senere. :) 

Skrevet

Mulig det bare er meg, men festing og drikking er ikke akkurat aktiviteter som får opp energinivået og lader batteriene til en ny og travel uke.

At barna aldri får helgene sammen med mor er trist. Det er da man har tid til å gjøre ting sammen, slappe av, kose seg, dra på turer osv. Å bli satt bort hver helg er neppe en god følelse selv om ungene har det bra der de er.

Anonymous poster hash: 0d3e0...a9d
Skrevet

Nå er det visst om å gjøre at barn blir nedprioritert og egentid og festing står 1. På listen. Ungene er i Bhg 7.30 til 16.30 for så være hos andre i helgene. Hvorfor får folk barn egentlig?

Anonymous poster hash: 54a6c...d49

Skrevet

Enig med deg HI . Trist....

Anonymous poster hash: 1cb75...599

Skrevet

Det er veldig trist!

Men på en annen måte forstår jeg det store behovet for å være sosial når man er alene. Men det er da flere måter å være sosial på enn å drikke seg full.

Anonymous poster hash: d2b81...524

Skrevet

Det er veldig trist!

Men på en annen måte forstår jeg det store behovet for å være sosial når man er alene. Men det er da flere måter å være sosial på enn å drikke seg full.

Anonymous poster hash: d2b81...524

Ser den sosiale biten jeg å, men trenger man virkelig det hver fredag og lørdag?

Også går hele søndagen bort pga man er i dårlig form.

Å i ukedagene er barna i Bhg og man får noen få timer med de hver dag. Syns bare det er litt trist, mest for barna sin del. For de er heller ikke til pappaen i helgene for han driver på med akkurat det samme som hun.

Anonymous poster hash: bd96a...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...