Gå til innhold

Når andre bruker kallenavn på barnet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har et navn som er enkelt å forkorte og bruke kortversjonen som kallenavn (ikke dobbeltnavn). Jeg gjør det til tider selv, men jeg liker ikke at andre gjør det. Har ikke gitt beskjed om det og synes det ville være litt merkelig siden jeg til tider gjør det selv, eller er det greit å si fra om at hele navnet skal brukes? Noen andre som har liknende erfaring eller har synspunkter?

Anonymous poster hash: c5b22...304
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk hele navnet selv, evt bare bruk kallenavnet når ingen andre er til stede, da gjør gjerne andre det samme. Jeg opplevde at bestemoren forkortet navnet til ungen her, men da jeg sa i fra at hele navnet skal brukes var det selvfølgelig helt ok :)

Skrevet

Forstår ikke helt logikken med at du kan gjøre det, men ingen andre?

Og hva er egentlig problemet? Er du redd han blir forvirret?

Hvis det plager deg så mye, så får du gi ekstra beskjed da.

Anonymous poster hash: f7162...391
Skrevet

Du må jo bare si fra, dersom du føler det slik. Men det ER sært, og du må jo derfor være forberedt på at folk synes det er litt rart. Men er det din mening, så er det jo bare å stå for det og drite i hva andre mener :)

Anonymous poster hash: c799a...5ee
Skrevet

Det syns jeg høres sært ut.

Har støtt på enkelte som insisterer på at forkortelser som kallenavn ikke kan brukes, eller at hele navnet må brukes om barnet har to lange navn, og syns det virker sært og rart.

Anonymous poster hash: 12d6b...19a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...