Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Vi skal flytte, men klarer ikke helt bestemme oss for hvor vi skal bo. Flytter fra nord, og har sett litt på disse to stedene. Mannen skal begynne å jobbe offshore, og jeg vil gjerne bo litt landlig men sentralt. Må være greie skoler der, og nok barnehager å velge i. Vi vil i utgangspunktet leie først for å se om vi trives før vi kjøper noe. Ser det er diverse tettsteder mellom disse to stedene også, så hvis noen har noe å si om andre byer/steder langs Jæren er det bare å komme med forslag:) Anonymous poster hash: 43f19...6e4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Bryne. Definitivt Bryne! Beklager å si det, men Egersund er nitrist. Ellers kan jeg virkelig anbefale Ålgård. Søk på Solbakkane. "Nytt" prosjekt med nye eneboliger i landlig omgivelser. Kort nok vei til alt. Klepp/Kverneland/Orstad er nok heller ikke feil. Lykke til Anonymous poster hash: e37e4...c9a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Bryne er skikkelig trash... Anonymous poster hash: 4bc88...ab2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Bryne er skikkelig trash... Anonymous poster hash: 4bc88...ab2 Slutt å tull - det er det ikke! Bryne er flott det Anonymous poster hash: e37e4...c9a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Pest eller kolera? Et lite tips; utvid søket deres Anonymous poster hash: f4437...c12
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Klepp! :-) Bryne har kun nynorskklasser Anonymous poster hash: cbc34...c79
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Er det så ille? Ålgård, hvor ligger det? Egersund høres så idyllisk ut og ser ikke nitrist ut på bilder:) Boligprisene er ok begge steder.. Kverneland og Orstad, er dette byer? Hvor ligger de? Anonymous poster hash: 43f19...6e4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Klepp! :-) Bryne har kun nynorskklasser Anonymous poster hash: cbc34...c79 På skolen? Det gjør vel ingenting, regner med de har bokmål som sidemål da? Anonymous poster hash: 43f19...6e4
Tyra79 Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Av de to stedene du nevner ville jeg valgt Bryne, men ville definitivt utvidet søket! Rennesøy har mye nybygg, da er Mosterøy/Bru/Sokn nærmest Stavanger. Ellers har du Ålgård, også med mye nybebyggelse. Ville uansett holdt en knapp på Mosterøy og øyene rundt, fantastisk område!
Modesty Blaise. Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Er det så ille? Ålgård, hvor ligger det? Egersund høres så idyllisk ut og ser ikke nitrist ut på bilder:) Boligprisene er ok begge steder.. Kverneland og Orstad, er dette byer? Hvor ligger de? Anonymous poster hash: 43f19...6e4 Nå har jeg aldri bodd i Egersund, kun vært der på jobb. Men mitt inntrykk er at du skal lete en god stund for å finne en mer trangsynt by... Det er et lite sted, og du skal ikke gjøre mye for å bli uglesett. Bland dette med mye religion, og det jeg vil kalle en stor andel av kristenfundamentalister så får man et sted jeg aldri ville vurdert å bo. Men det er meg da....
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Er det så ille? Ålgård, hvor ligger det? Egersund høres så idyllisk ut og ser ikke nitrist ut på bilder:) Boligprisene er ok begge steder.. Kverneland og Orstad, er dette byer? Hvor ligger de? Anonymous poster hash: 43f19...6e4 Nå har jeg aldri bodd i Egersund, kun vært der på jobb. Men mitt inntrykk er at du skal lete en god stund for å finne en mer trangsynt by... Det er et lite sted, og du skal ikke gjøre mye for å bli uglesett. Bland dette med mye religion, og det jeg vil kalle en stor andel av kristenfundamentalister så får man et sted jeg aldri ville vurdert å bo. Men det er meg da.... Ahh.. Skjønner. Her vi bor i nord er det forsåvidt samme suppa. Muligens vi rett og slett lander på en storby da, Stavanger eller Sandnes virker jo ok. Regner med det er mindre grupperinger og tull på slike steder? Anonymous poster hash: 43f19...6e4
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Klepp kommune (Orstad, verdalen, Engelsvoll, Klepp) Sentralt i forhold til Forus næringsområde, det er togforbindelse til Bryne - Sandnes/Stavanger, nærme flyplassen og ok priser på boliger. Anonymous poster hash: 7c8a0...9d8
Modesty Blaise. Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 Er det så ille? Ålgård, hvor ligger det? Egersund høres så idyllisk ut og ser ikke nitrist ut på bilder:) Boligprisene er ok begge steder.. Kverneland og Orstad, er dette byer? Hvor ligger de? Anonymous poster hash: 43f19...6e4 Nå har jeg aldri bodd i Egersund, kun vært der på jobb. Men mitt inntrykk er at du skal lete en god stund for å finne en mer trangsynt by... Det er et lite sted, og du skal ikke gjøre mye for å bli uglesett. Bland dette med mye religion, og det jeg vil kalle en stor andel av kristenfundamentalister så får man et sted jeg aldri ville vurdert å bo. Men det er meg da.... Ahh.. Skjønner. Her vi bor i nord er det forsåvidt samme suppa. Muligens vi rett og slett lander på en storby da, Stavanger eller Sandnes virker jo ok. Regner med det er mindre grupperinger og tull på slike steder? Anonymous poster hash: 43f19...6e4 Det syns jeg høres ut som en smart plan av deg
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 Har vokst opp i sandnes, og har alltid trivdes der, men særlig koselig og vakkert er det ikke. Hvis du vil ha landlig, sentralt og lave priser er dessverre ikke dette regionen for dere, men dersom pris kan diskuteres ville jeg sett i sola kommune, eller randaberg kommune :-) vi bor i utkanten av stavanger nå, på sunde, og stortrives virkelig. Flotte turområder, både vann og sjø, nærhet til både stavanger, sola og randaberg, håper aldri vi forlater denne bydelen :-) Anonymous poster hash: 2ad71...fb2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Har vokst opp i sandnes, og har alltid trivdes der, men særlig koselig og vakkert er det ikke. Hvis du vil ha landlig, sentralt og lave priser er dessverre ikke dette regionen for dere, men dersom pris kan diskuteres ville jeg sett i sola kommune, eller randaberg kommune :-) vi bor i utkanten av stavanger nå, på sunde, og stortrives virkelig. Flotte turområder, både vann og sjø, nærhet til både stavanger, sola og randaberg, håper aldri vi forlater denne bydelen :-) Anonymous poster hash: 2ad71...fb2 hva med dette huset? http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=45815940&searchclickthrough=true og her er wikipedias svar på sola kommune http://en.wikipedia.org/wiki/Sola Anonymous poster hash: 2ad71...fb2
Elskerhøsten2014 Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 av de 2 ville jeg valgt Egersund, kjempe koselig der,synes bryne blir kjedelig i forhold
moota m storebror&lillebror Skrevet 6. april 2014 #18 Skrevet 6. april 2014 Av de 2 ville jeg valgt Bryne uten tvil. Kvernaland og Orstad er ikke byer men småplasser.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #19 Skrevet 6. april 2014 Egersund er nok en del penere enn Bryne. Gamle hus, koselig sentrum, ligger ved havet... Bryne er ikke den vakreste byen jeg har sett Men bortsett fra det ville jeg nok valgt Bryne. Mye nærmere Stavanger og Sandnes, enkelt å reise både med bil og tog. Har også inntrykk av at folk som bor på Bryne trives utrolig godt og at det er et godt sted for barn å vokse opp. Men... For de fleste som bor lenger nord enn Bryne regnes vel stedet for å være bondsk og avsidesliggende uansett. Har møtt svært få fra Sandnes og Stavanger som kunne tenkt seg å flytte lenger sør Jeg tror uansett dere kan trives begge steder. Begge byene har det meste du kan ønske deg tilgjengelig, men er allikevel små og personlige steder. Har ikke så mange kjente i Egersund, men har inntrykk av at tilflyttere fort finner seg til rette på Bryne. Lykke til med valget:) Anonymous poster hash: ec4ed...cbe
Husbygger Skrevet 6. april 2014 #20 Skrevet 6. april 2014 Har en svigerinne som bor i Egersund, de stortrives der med sine 4 barn. Hadde også sett litt på Ålgård, Figgjo, Klepp og Rennesøy i tillegg. Lykke til med flytting ;-)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. april 2014 #21 Skrevet 6. april 2014 Hvis det står mellom de to, ville jeg valgt Bryne, uten tvil. Det er nærmere Stavanger/Sandnes og dermed jobber osv. Egersund er nemlig en liten by. Bryne er mindre, sånn sett, men nærmere byene. Her er det jo Forus som er det store når det gjelder feks arbeidsplasser, og da er det greit å ikke være for langt vekke. Prisene på hus i Stavanger, Sola og til dels Sandnes er jo ganske heftige, så det kan være greiere å få noe til en ok pris litt lengre ut, enten den ene eller andre veien. Klepp er en grei plass, ikke en by, men en stor kommune midt i mellom. Har alt man trenger, kjøpesenter, lege, butikker, barnehager, skoler osv, men landlig til, og nært jærstrendene. Dessuten kort vei til både Sandnes, Stavanger og Bryne. Men det begynner å bli dyrt der og. Så har du jo andre siden, Randaberg, Sunde, Mosterøy, Rennesøy osv. Det kan være greit å undersøke flere av "utkantområdene", men samtidig ikke gå for langt ut dersom dere skal jobbe i byene, eller liker det litt sentralt.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #22 Skrevet 6. april 2014 Vi bor på Kveraland og trives veldig godt. Ikke for stort, lett å treffe folk, men samtidig sentralt og lett å reise til byene (togstasjon her). Anonymous poster hash: f12d5...80a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #23 Skrevet 6. april 2014 Ville nok sagt Egersund. Selv er jeg født og oppvomst 15 min nord for Egersund, og gikk 2 år på Time VGS på Bryne hvor jeg pendlet hver dag med tog. Selv er jeg ikke mye glad i byer og slikt og liker meg best på landet og gårder. På Bryne er det jo en del gårder og friluftsliv, men det skjer mye mer dritt og piss i Bryne, hvertfall i sentrum. Også i Sandnes og Stavanger. Det blir liksom å velge hva som er tryggest. Ja, Egersund er en liten by, men er et koselig sted. Og skjønner ikke hvordan noen overnevnte sier at det er mye religiøse folk i Egersund. Selv syns jeg dette er den minst kristne byen jeg noen gang har vært i. Kanskje det var nevnt kun til eldre kvinner som jobber bak disken på noen samtlige butikker, men kan jo heller ikke jage dem bort da. Og for å komme seg til Bryne, Sandnes, Stavanger, så er det 1 time og 10 min med tog fra Egersund til Stavanger om en får jobb i Stv, og ca. 45 min til Bryne med tog. Veldig kollektivt og greit. Er også mye naturområder og greie steder å bo i Egersund, på Øynå for eksempel, rett ved havet og mye skog og natur. Og søker en fabrikkjobb eller lignende, så er det en del fabrikker også og mye arbeidere som trengs. Anonymous poster hash: 2667a...834
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #24 Skrevet 6. april 2014 Egersund er jo koselig, men det er likevel noe stusselig over byen. Jeg ville valgt bryne av disse to. Jeg vil likevel anbefale Ålgård :-) nydelig plass med fantastiske naturomgivelser, 15 minutter fra Sandnes, 25 fra Stavanger og boligprisene er mye lavere enn i byene. Anonymous poster hash: 983d5...7c2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #25 Skrevet 6. april 2014 Bryne Anonymous poster hash: f43b4...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå