Gå til innhold

Noen her som har hatt barn som har hatt sår under øreflipp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på snart 5 fikk et åpent kutt under øreflippen, det ser ut som at noen har dratt han i øret, det var det jeg trodde først i alle fall.

Jeg renset det og hadde litt på plaster, og så ble det helt fint igjen og det så ut som at det hadde grodd, men så et par dager senere så ser jeg at han sitter å drar jeg i øreflippen og jeg sjekker, der hadde det åpnet seg igjen og det var kommet betennelse i. Jeg renset det med Persept og tørket bort, men så så jeg at det var kommet et lite sår til og det kom gjennomsiktig veske ut av det. Så fikk jeg en salve for åpne sår hos kusinene min og den virket, men nå har det åpnet seg igjen!

Hvis dette ikke stopper må jeg ta han til legen, men jeg trodde det var en enkel ting å behandle selv. Hvorfor åpner såret seg igjen og igjen?

Anonymous poster hash: a0697...f15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette slet jeg selv med gjennom hele oppveksten. Vokste det av meg, men smurte av og til med locobase og passet ellers på at det var tørt og rent. Et lite rusk, så var de et nytt sår på gang.

Skrevet

Det hadde jeg også når jeg var liten. Hviste seg at jeg ikke fikk bort all såpe når jeg vasket så det irriterte huden.

Anonymous poster hash: eb56c...83d
Skrevet

Jeg hadde det også selv. Var kjempevondt! Har dessverre ingen råd, bortsett fra å smøre med litt sårsalve.

Anonymous poster hash: 5ccfd...9c4

Skrevet

Ene datteren min hadde det en stund, tror hun rev det opp igjen omtrent hver gang hun skulle ta av seg en genser jeg...

Smurte med sårsalve og var veldig bevisst å hjelpe henne av med genseren en periode og da grodde det.

Anonymous poster hash: 6277a...0bf
Skrevet

Prøv noen som heter barrieresalve fra apoteket, husker ikke hva den heter, begynner på B, fet salve. (ikke sinksalve) Pass på å tørke godt bak ørene etter bad!

Anonymous poster hash: 23e73...334

Skrevet

Takk skal dere ha! :)

Anonymous poster hash: a0697...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...