Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Jobber i klesbutikk, og neste helg skulle jeg ha jobbet fredag og lørdag. Fredagsvakten min er avlyst da vi skal holde stengt!! Har de lov til dette? Send meg gjerne en link der det står skriftlig som jeg kan vise frem.. Anonymous poster hash: 3875e...501
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Fredag 11. eller 18.? Anonymous poster hash: 2e17e...059
kråkemamma Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 De har lov til det. Står du oppført med vakten på vaktliste sksl du ha varsel to uker før mener jeg. Da slipper arbeidsgiver å lønne deg...
kråkemamma Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Det står mere om det i kontrakten eller tariffen din.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Nei det står ikke noe om det i kontrakten min, har sjekket. Det er fredag 18. HI Anonymous poster hash: 3875e...501
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Har du fast vakt som faller på en helligdag skal du ha betalt selv om bedriften må holde stengt. Dette er hvorfor mange ikke kjører faste lister men leverer de ut fra mnd til mnd. Ub tillegg får du derimot ikke siden du ikke jobbet noen ubekvem arbeidstid. Anonymous poster hash: 5e9cf...721
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Fredag 18. er langfredag. Det er den rødeste dagen vi har i året. Ingen butikker er normalt åpen da. (Foruten noen enkelt tilfeller) Står det virkelig på skiftplanen/valglisten din at du skal jobbe da? Eller er det bare slik at du normalt sett jobber annenhver fredag? For står det på planen din som arbeidsgiver har levert ut har du krav på betalt hvis du har fått varsel mindre en 14 dager før om endring. Det vil si at fikk du beskjed fredag som var, så har arbeidsgiver alt på det tørre selv om han mot formodning har satt deg opp på vakt da... Anonymous poster hash: 53a46...589
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 http://www.virke.no/virkehjelperdeg/juridiskbistand/Documents/Arbeidstid%20og%20l%C3%B8nn%20p%C3%A5sken.pdf Fast ansatte med fast vaktliste skal ha betalt på bevegelige helligdager om dette er deres faste vakt. Jobber du fast annenhver fredag og en helligdag faller på din vakt skal du ha ordinær lønn for vakten men får ikke ub-tillegg. Ekstrahjelper som ikke har faste vakter og ikke er satt opp den aktuelle helligdagen har ikke krav på lønn. http://www.virke.no/virkehjelperdeg/juridiskbistand/juridiskefagartikler/Sider/Arbeid-og-l%C3%B8nn-i-p%C3%A5sken.aspx Anonymous poster hash: f4cdf...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå