Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #1 Skrevet 6. april 2014 Kort fortalt, har vært til lege osv og det blir sagt irritabel tarm. Er forsiktig m kosten og passer på hver dag. Likevel er d som om tarmene ikke får tømt seg skikkelig og det ender opp i en mageverk og kvalme som minner om rier. Da er d bare å sette seg på toaletten, så kommer d susende. Nå har jeg sittet i to timer m smerter og diare. dette er ikke gøy... Hvordan kan jeg få tømt tarmene skikkelig ? Har prøvd d meste innen kosthold men ingen virkning. Hatt d slik i minst ti år og d sliter meg ut. Finnes d noe på apoteket som jeg kan ta som får tarmene til å tømme seg? Å fått gjort d en gang i uken hadde vært bedre enn disse smertene og antall timene på do Hjelp ønskes! Anonymous poster hash: 7151a...eff
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #2 Skrevet 6. april 2014 Har du prøvd tarmskylling? Anonymous poster hash: 96443...20a
prekæs Skrevet 6. april 2014 #3 Skrevet 6. april 2014 Frokost med grovt brød og et par krus svart kaffe. Og gå en tur i rask gange. Selv har jeg kuttet ut mest mulig melkeprodukter og da mener jeg alle kategorier som biola, youghurt, is og vanlig melk.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #4 Skrevet 6. april 2014 Google FODMAP diett.. Hørt mange med irritabel tarm har nytte av den:) Anonymous poster hash: 0f8e2...4f3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #5 Skrevet 6. april 2014 Prøvd Duphralac? Det virker på meg.. eneste måten jeg får ut på.. ;( Vært å forsøke i alle fall. Fåes kjøpt som drikke på apoteket. Anonymous poster hash: 8902a...c50
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Har du prøvd å kutte helt ut hvetemel? http://nhi.no/forside/hveteintoleranse-men-ikke-coliaki-39514.html Anonymous poster hash: 7a0c6...5c2
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Hva har du gjort selv med å legge om kosten? Det er sikkert mye du burde holde deg unna. Jeg kan f.eks ikke spise for mye karbohydrater, løk, hvitløk mm og når jeg er flink med kosten fungerer maven bedre.' Har også prøvd ut en del ting fra halsekosten som har fungert med varierende hell. Blant annet BioDrain. Jeg har UC. Anonymous poster hash: c740b...25a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Jeg har det akkurat som deg, og vært plaget i maaange år. Jeg har nå kuttet ut melkeprodukter, og er allerede myyyye bedre!! Prøv det så skal du se! Hilsen irritabel tarm Anonymous poster hash: 1b909...586
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Har du tatt blodprøver for cøliaki, laktoseintoleranse, melkeproteinallergi? Anonymous poster hash: 79723...5c9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Jeg ville tatt to prøver, en for matintoleranse og en som analyserer avføringen. Begge prøvene kan du få gjennom Lab1 (du må betale for dem selv, men legen kan henvise). Gå inn på nettsiden til Lab1 og sjekk der. Når du har så store problemer så er det best å finne årsaken i steden for å prøve litt her og litt der fremover, det blir minst like dyrt. Ellers så bør du uansett ta gode tarmbakterier og et tilskudd med magnesium. Akupunktur kan også hjelpe deg til å få i gang magen igjen, men med slike problemer som du har så trenger du som sagt å finne den underliggende årsaken. Men akupunktur kan hjelpe. Anonymous poster hash: 93de3...d4c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Jeg kuttet ut hvete og ble bedre. Anonymous poster hash: ae5c6...c6c
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Du har sittet i to timer på do med diare, og får ikke tømt magen skikkelig? Jeg tror jammen ikke jeg skjønner helt.... Er du kronisk plaget med forstoppelse og luft kan du kanskje ha noe som heter megacolon, noe som ikke er annet enn en ekstra stor og lang tykktarm. Vær forsiktig med hva du spiser, tygg maten godt. Appelsin må tygges veldig godt, samme med oksekjøtt, annet kjøtt som har trevler. Unngå loff, banan, ting som gjør magen hard. Drikk rikelig. Anonymous poster hash: 6d741...367
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå