Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg sliter med generalisert angst. Men mye av grunnen til angsten, føler jeg at skyldes at jeg er mye syk. Jeg får ofte mageinfeksjoner, infulensa, forkjølelse og ligger periodevis rett ut. Jeg sliter med at hvis jeg gjør for mye en dag, så ender jeg med å ligge rett ut når jeg kommer hjem. Jeg får infulensalignendefølelse/magebesvær og kan ende med å ligge rett ut i flere dager. Bekymrer meg mye, fordi jeg ikke klarer å overbevise lege/Nav om at jeg føler meg for dårlig til å komme i jobb. Jeg ønsker å jobbe, men tåler svært lite før jeg blir syk og er ustabil i formen. Nå vet jeg jo også at angst kan påvirj ke kroppen. Men kan det påvirke såpass mye at jeg stadig blir tilbakevennende syk? (Hat foreløpig ikke funnet avvik på blodprøver) Anonymous poster hash: fd76e...92e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Generalisert angst her og og jeg er sjelden syk sånn du nevner. MEN jeg kan fort bli sliten, tåler stress dårligere og jeg sliter med svimmelhet og spenninger i nakken. Anonymous poster hash: 75698...b64
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Jada, psyken styrer mer enn man skulle tro. Man kan tenke seg syk, og frisk. Husk også at når man har sterk angst, er det endel forskjellige stoffer i kroppen (stresshormoner, adrenalin) som kan gjøre deg syk på noen måter. Og hvis man er utslitt pga psyken, er kroppen mindre rustet til å ta seg av virusinfeksjoner. Anonymous poster hash: 11639...9fe
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Man kan bli helt lammet av angst. Anonymous poster hash: a4f28...7d3
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Jada, psyken styrer mer enn man skulle tro. Man kan tenke seg syk, og frisk. Husk også at når man har sterk angst, er det endel forskjellige stoffer i kroppen (stresshormoner, adrenalin) som kan gjøre deg syk på noen måter. Og hvis man er utslitt pga psyken, er kroppen mindre rustet til å ta seg av virusinfeksjoner. Anonymous poster hash: 11639...9fe Oki. Men kan bli syk de periodene jeg ikke er spesielt plaget psykisk også. Noe du bare har lest om eller erfaring/kompetamse om det? Hi Anonymous poster hash: fd76e...92e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #6 Skrevet 6. april 2014 Høres ut som du lider av funksjonell lidelse! Anonymous poster hash: c1435...d95
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Jeg tenker at angst er veldig slitsomt, mye stress. Stress går utover immunforsvaret, derfor kan man lettere plukke opp sykdommer. Jeg har ihvertfall vært Nyhuus syk det siste året, siden jeg fikk mitt første panikkanfall. Har vært veldig plaget med angst siden. Anonymous poster hash: 6be0d...af3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå