Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #26 Skrevet 5. april 2014 150 000 om vi skulle være så heldig å få et barn til 150 000 tilfelle sykdom eller annet ifht jobb... Ellers alltid litt til overs hver mnd. (Selvstendig næringsdrivende) Anonymous poster hash: 5a42f...36b
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. april 2014 #27 Skrevet 5. april 2014 Bufferen er vel på 40 - 50 000. Så har mannen noe aksjer og vi har stående ca 100 000 i banken. Men det er tiltenkt noe, ikke egentlig buffer. Minka på bufferen etter vi kjøpte bil og campingvogn og gifta oss uten å ta opp lån. Nå får vi spare opp igjen noe.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #28 Skrevet 5. april 2014 Kommer an på hva som beregnes som buffer. Har noe på konto, noe i aksjer og noe i fond. Er vel rundt 150 000 kr. + alt vi eier i huset. Anonymous poster hash: 27e8d...856
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #29 Skrevet 6. april 2014 Hele 125 kroner! Gleder meg til å kunne spare ;-) Anonymous poster hash: b647c...a2a
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #30 Skrevet 6. april 2014 Ca. 70 000 nå. Anonymous poster hash: e5457...cb6
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #31 Skrevet 6. april 2014 150 000 Anonymous poster hash: 9b16a...027
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #32 Skrevet 6. april 2014 Ca 60 000. Pleier å ha endel mer. Men det har vært enormt mye utlegg på uforutsette ting i det siste. Så glad vi klarer å spare for å si det slik Anonymous poster hash: dc1a9...4cf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #33 Skrevet 6. april 2014 Anbefalt buffer er ca 2 til 3 mnd lønninger. Som alenemor føler jeg veldig trygghet i det å ha penger i beredskap om noe uforutsett skjer. Mange roper høyt om at det er mer lønnsomt å betale ned på boliglån ol. Stemmer sikkert , men om jeg hadde gjort det og plutselig trengte å låne hadde nok banken sagt nei til meg. Lever nå på AAP. Er så glad jeg har levd sparsomt og bygget opp en god buffer. Anonymous poster hash: ffffb...3ee
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #34 Skrevet 6. april 2014 Har 70.000 nå, hadde 250.000, men så lakk det vann inn fra taket og jeg hadde ulønnet svangerskapspermisjon så vips var jeg i 0. Nå jobber jeg igjen og sparer mellom 10 og 20 000 i mnd, viktig med buffer, spesielt med det gamle dritthuset jeg eier. Anonymous poster hash: 9f9c8...42d
LittLykkelig Skrevet 6. april 2014 #35 Skrevet 6. april 2014 Ikkeno! Men som regel setter vi av penger til forsikringer, bilreperasjoner, studielånbetaling osv. Så er alltid et sted å hente litt fra. Har over 50 000 på bsu, men d er jo låst..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #36 Skrevet 6. april 2014 Jeg har 210 000 på en sparekonto, målet er 250 000 til somneren. Skal jobbe en helg i måneden ved siden av studier fra og med august. Har derfor spart opp sånn at jeg har litt å ta av om pengene ikke skulle strekke til hver måned. Resten går til større bolig om ca to år. Anonymous poster hash: c5d27...5cf
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #37 Skrevet 6. april 2014 Også har vi 500 000 kr i aksjer og en leilighet i Spania verdt 1,5 mill som vi kan selge hvis noe prekært skulle oppstå. Anonymous poster hash: a69d9...a31
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #38 Skrevet 6. april 2014 Ingenting Anonymous poster hash: dc811...d27
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #39 Skrevet 6. april 2014 Ikkeno. Mannen har ca.50 000,- Har kredittkort om det skulle bli krise. Ønsker meg buffer men det har bare ikke vært noe til overs siste året. Anonymous poster hash: d054c...dfe
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #40 Skrevet 6. april 2014 Vi hadde 150.000 før assistert befruktning. Nå har vi ingen penger på sparekonto men to barn Anonymous poster hash: 4fdde...b4e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #41 Skrevet 6. april 2014 Har rundt 200 000 nå pluss nesten 100 000 i aksjer. Vil helst ikke under 100 000 på sparekontoen. Ellers er det ikke noe problem å øke lånet hvis det skulle dukke opp noe helt spesielt. Jeg har alltid vært av den typen som liker å ha en del i bakhånd. Hadde nok fått angst om jeg skulle leve fra lønning til lønning. Anonymous poster hash: d7dd6...40f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #42 Skrevet 6. april 2014 Som student uten jobb en periode blir det vanskelig å spare bufferkonto... Har 3000 ca., pluss at jeg får spart litt når feriepenger og skattepenger kommer! Mye går på BSU til den er full. Får se når jeg begynner å jobbe! Har planer om å spare for harde livet fremover, ønsker meg sårt barn og pengene kommer godt med når alt skal kjøpes inn pluss ønsker å være litt lenger hjemme. Anonymous poster hash: 6e300...440
Guttaboys Skrevet 6. april 2014 #43 Skrevet 6. april 2014 Nå har vi betalt litt ferie, reparasjon på bil, tannlege og tv, så vi har igjen drøyt 50.000. Hadde 70-80 000 for noen mnd siden. Som regel bygger vi den opp med ferie/skattepenger og litt i jula, så raser det nedover de første mnd av året...
Mia_73 Skrevet 6. april 2014 #44 Skrevet 6. april 2014 Mange roper høyt om at det er mer lønnsomt å betale ned på boliglån ol. Stemmer sikkert , men om jeg hadde gjort det og plutselig trengte å låne hadde nok banken sagt nei til meg. Det lønner seg å betale ned på lånet, og for noen er det buffer samtidig, vi har rammelån. Ulempen med rammelån er at det er kun for de som har en viss disiplin, det er fort gjort å se på disponibel beløp som penger man kan bruke. Noen her har litt merkelig definisjon hva buffer betyr. Buffer betyr at man har penger fort tilgjenglig. Penger på bsu, aksjoner osv kan man ikke bruke på dagen.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #45 Skrevet 6. april 2014 Akkurat nå har jeg ingenting, mange utgifter kom plutselig. Men da var det deilig å ha en buffer!Pleier vanligvis å være ca 20.000. (Og BSU er ikke buffer, de pengene er låste.) Anonymous poster hash: 23f14...2b9 De kan tas ut, man må betale skattefradraget tilbake, men de kan tas ut. Er det helt krise, mener jeg. De kan også brukes til å betale inn på huslånet, dersom man flyttet etter at kontoen ble opprettet. Dette er også tilfellet for flere. Da kan bsu-en avvikles, og man kan refinansiere huslånet. Anonymous poster hash: eb8ba...cb1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #46 Skrevet 6. april 2014 Akkurat nå har jeg ingenting, mange utgifter kom plutselig. Men da var det deilig å ha en buffer!Pleier vanligvis å være ca 20.000. (Og BSU er ikke buffer, de pengene er låste.) Anonymous poster hash: 23f14...2b9 De kan tas ut, man må betale skattefradraget tilbake, men de kan tas ut. Er det helt krise, mener jeg. De kan også brukes til å betale inn på huslånet, dersom man flyttet etter at kontoen ble opprettet. Dette er også tilfellet for flere. Da kan bsu-en avvikles, og man kan refinansiere huslånet.Anonymous poster hash: eb8ba...cb1 Buffer er et sunnhetstegn i en familieøkonomi. BSU er vel og bra, men er IKKE buffer! Når det koster flere tusen å få dekket utgiftene til bilreprasjonen i tilbakebetale skattefordeler på en brutt BSU er det ikke smart buffersparing! Å måtte refinansiere boliglånet for å betale uforutsette ting er ikke tegn på en sunn økonomi. Spar opp en buffer og når den er på plass kan man betale ned på boliglånet. Anonymous poster hash: 37531...d96
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #47 Skrevet 6. april 2014 Har over 500 000kr der, og 300 000 i aksjer. Brukte nå nylig 500' til oppussing av dette huset. Har lite igjen av huslånet, og siden jeg har årslønn på 650' i året, er det ikke lønnsomt for meg å ikke ha noe lån pga toppskatt. Vurderer derfor å selge dette huset, og invester i et større hus etter hvert mtp ungene vokser og trenger mer plass å boltre seg på... Anonymous poster hash: 87d4f...8fb
Håper<3 Skrevet 6. april 2014 #48 Skrevet 6. april 2014 Akkurat nå har vi ca. 8000 kr på buffer. Liker best å ligge rundt 20000.
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #49 Skrevet 6. april 2014 Akkurat nå har vi 60.000 fordi vi har betalt en ferietur vi skal ha neste mnd. Men vi pleier å ha mellom 100-200.000. Vi vil ha minst 100.000. Vi bor i hus og hvis taket feks plutselig må byttes er 100.000 lite Anonymous poster hash: 0140d...103
Gjest lillehi Skrevet 6. april 2014 #50 Skrevet 6. april 2014 Bare nygerrig. Dere som skriver 0, hva gjør dere visst krise? Noe ryker osv? Anonymous poster hash: 8ca91...29c Tar det hvis det kommer. Har ingen mulighet til å spare noe som helst, så her krysses alt som krysses kan for at ting ikke skal ryke😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå