Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Gutt 8 år. Ekstremt aktiv - klarer ikke å roe ned med noen aktiviteter (selv de han liker), men driver to minutter med lego, to minutter med trampoline, to minutter med tegning osv...... Er han med på spill går han lei etter halve spillet, detter av stolen ti ganger og river med seg det som ligger på bordet. I familieselskaper er det et mareritt fordi han ikke er rolig eller stille et sekund, og foreldrene er kjempestressa hele tida. Snill og empatisk, men kommer stadig i konflikt fordi han mangler filter ift hva han sier. Veldig impulsiv og sier mye stygt når han blir sint. Dette gjelder også ift voksne. Like blid rett etterpå og det virker nesten som han ikke husker det. Jeg har nå beskrevet min brors sønn. Jeg har en sønn på samme alder, og han vil ikke være sammen med fetteren sin. Dette har selvfølgelig blitt et veldig sårt punkt for hele familien. Jeg har ymtet frampå om at de kanskje burde tenke på å utrede han ift for eksempel ADHD, men det er som å vifte med en rød klut........ Ingenting i veien med deres sønn, han er bare umoden......... ? Jeg tenker mye på dette, og føler at de gjør sønnen sin urett fordi de ikke vil innse at han trenger hjelp. Han klarer ikke å holde på venner og kan da umulig ha det særlig godt på skolen tenker jeg.......... Anonymous poster hash: 8248d...be7
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Det kan være ADHD og det trenger ikke være ADHD. Det kan ofte virke som om boksen for hva som er normal adferd bare blir mindre og mindre. Alle avvik fra det "normale" skal settes merkepaller på og diagnostiseres. Kanskje han bare er en rastløs sjel som ikke helt finner seg helt til rette? Anonymous poster hash: 161cf...cf1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå