Gå til innhold

Småblødninger ved bruk av hormonspiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen erfaringer med d?får små blødninger ca annenhver uke,er d normalt?ifølge legen skal jeg bare få d ca 1 gang i mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blødninger hele tiden føltes det ut wo når jeg hadde hormonspiral. Ble veldig plagsomt til slutt så tok den ut. Men er helt normalt og pleier som regel å stabilisere seg ettethvert:)

Skrevet

Jeg har hatt den i 3 1/2 år,burde d ikke være stabilt da?

Skrevet

Jeg har det samme, ca annenhver uke. Mengde varierer fra bare brunt til behov for minitampong. Vet ikke om det er normalt, men det har nå vært sånn hos meg. Hatt min i snart 5 år. Blødde mye og ofte de første mnd, etter det ble mens svakere med tiden. Litt problem med å finne ut når det er mens og når det er "mellomblødning", det har ikke vært helt regelmessig.

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral tidligere, i nesten fem år. Mye problemer med den i grunn, kramper og sammentrekninger i livmoren, blødninger under samleie, blødninger ellers, uregelmessig mens. Dro til gynekolog, han sa at den tok han ut uten diskusjon. Mente jeg hadde en veldig skjør skjedevegg mest sansynlig pga spiralen, og at han anbefalte ikke å bruke det mer. Tok celleprøve som også viste alvorlige celleforandringer og måtte konisere. Ikke vet man sikkert om den kan ha noen negativ effekt sånnsett. Men kusinen min (ung og frisk), hadde spiral i ca 6 mnd og hadde bare problemer med den, da hun tok den ut viste det på celleprøvene at hun hadde livmorhalskreft og måtte fjerne. Ikke for å skremme selvsagt. Men jeg skal ikke ha hormonspiral igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...