Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Har dere klart å ta celleprøve? Har dere vondt under sex? Noen tips? Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Ingen? HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Hva er det? Anonymous poster hash: 78904...832
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Så vidt jeg vet er det muskulært Det gjør at det er problematisk og smertefullt for eksempel ved penetrering. Fem ulike gynekologer har forsøkt å ta celleprøve uten å klare det. Det kjennes ut som om de stikker kniver opp i underlivet når de forsøker. Har aldri klart å bruke tampong. Har et lousy sexliv. Når vi er godt igang er det bra, men smertefullt i begynnelsen. Så jeg hopper ikke akkurat på mannen HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Psykisk ? Anonymous poster hash: 15ea4...52a
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Ja, det er vel psyken som gjør at jeg spenner alt av muskler. Måtte ha KS pga at de ikke var sikre på om de ville klare å gjøre underlivsundersøkelser underveis i fødselen HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #7 Skrevet 6. april 2014 Jeg har det til en viss grad. Klarer å gjennomføre GU, men hyperventilerer og har det ikke godt. Sexlivet er så der. Gjør vondt nesten hver gang, hvilket gjør at jeg aldri har lyst på sex. Har det likevel pga mannen. Etterpå sitter jeg 10 min i dusjen med varmt vann rett mot underlivet for å numme smerten. Har aldri klart å bruke tampong. Fikk innvilget KS fordi jeg var livredd for å føde vaginalt. Har hørt at terapi med en mensendieck-terapeut kan hjelpe. Det finnes også et kirurgisk inngrep, hvor man snitter i muskelen der nede. Anonymous poster hash: 75d0b...5b1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #8 Skrevet 6. april 2014 Takk for svar! Det er ikke lett å ha det slik som dette, men så har jeg alltid hatt det sånn, og har gått ut ifra at det bare er sånn at det gjør vondt ved penetrering. Har skjønt etterhvert at det ikke stemmer. Det kan ta knekken på forholdet til min mann, det er helt sikkert.. Jeg var til en såkalt spesialist engang, men han bare fokuserte på hvor vanskelig dette måtte føles for min mann - at han føler seg som en overgriper under sex. Det var en helt irrasjonell konsultasjon som gjorde at jeg la forsøkene på å søke hjelp på hylla. Men det er jo en stor risiko å ta - det å ikke få undersøkt seg hos Gyn. Håper Hjn klarer det hun jeg skal til nå. Hvis ikke må jeg kanskje sykehusinnlegges for å få det gjort Så om noen har fått effektiv hjelp - hver så snill å gi meg et tips! HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #9 Skrevet 6. april 2014 Takk for svar! Det er ikke lett å ha det slik som dette, men så har jeg alltid hatt det sånn, og har gått ut ifra at det bare er sånn at det gjør vondt ved penetrering. Har skjønt etterhvert at det ikke stemmer. Det kan ta knekken på forholdet til min mann, det er helt sikkert.. Jeg var til en såkalt spesialist engang, men han bare fokuserte på hvor vanskelig dette måtte føles for min mann - at han føler seg som en overgriper under sex. Det var en helt irrasjonell konsultasjon som gjorde at jeg la forsøkene på å søke hjelp på hylla. Men det er jo en stor risiko å ta - det å ikke få undersøkt seg hos Gyn. Håper Hjn klarer det hun jeg skal til nå. Hvis ikke må jeg kanskje sykehusinnlegges for å få det gjort Så om noen har fått effektiv hjelp - hver så snill å gi meg et tips! HI Anonymous poster hash: 2a453...b60 Jeg har aldri hørt om det før, men jeg kan prøve meg frem på tips i hvert fall... Hva med beroligende/angstdempende medisiner? Vil det kanskje få muskulaturen til å slappe bedre av? Eller hva med lokalbedøvelse der nede, vil det kunne virke (under GU da, ikke sex...)? Jeg ville hørt om gynekologen du skal til, kan hjelpe deg videre med dette. Anonymous poster hash: d8b74...37f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #10 Skrevet 6. april 2014 Et par tips til jeg har hørt, men ikke forsøkt: - boken "mer lyst" - trening med dilatatorer - spesialisten josef ekgren ved majorstuklinikken Anonymous poster hash: 75d0b...5b1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #11 Skrevet 6. april 2014 Tusen takk for tips. Det har vært snakk om å få beroligende i forkant av undersøkelse. Skal snakke med gyn om det nå. Jeg klarer ikke bruke dildo heller.. Og tror ikke jeg klarer å henvende meg til en mannlig gyn. Bare tanken gjør meg helt kvalm!! Huff, føler meg helt skrudd.. HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #12 Skrevet 6. april 2014 Dilatatorer er ikke helt som dildo da, men er staver i forskjellige størrelser som brukes til å utvide og strekke http://shop.propsandpearls.com/underlivsgener/dilatatorer/amielle-comfort.html Lykke til uansett! Anonymous poster hash: 75d0b...5b1
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #13 Skrevet 6. april 2014 Åja, hahaha. Trodde det var sånt kallenavn på dildo - som for eks. diddelido for do :D Det høres skikkelig vondt ut, men det går jo an å prøve Jeg har jo helt angst for gjenstander som skal inn i underlivet. Så rart at det er slik!! HI Anonymous poster hash: 2a453...b60
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #14 Skrevet 6. april 2014 JEg har vestibulitt, brennende svie ved inngangen til skjeden. Fikk det etter en rift som blødde hver gang ved samleie. Plutselig ble det vondt å ha samleie. Hatt det siden 2009. Klarer å ha samleie, men må bite tennene sammen akkurat i det han tar den inn første gangen. Så går det bra. Fikk 1 barn i 2012 og 1 barn for 8 uker siden der jeg revnet grad 2 begge gangene. Har liksom ikke hatt så mye sex de siste 3 årene. Har enda ikke tørt å kjenne inni der etter fødselen nå, men det hadde ikke forsvunnet etter førstemann i allefall. Jeg tror lite på at det sitter psykisk jeg da, for jeg har alltid vært avslappet med mye forspill osv. før samleie. JEg fungerer sånn nogenlunde med det, men hadde jeg skulle hatt ny kjæreste hadde jeg lurt på hvordan det ville gått.... Har dessverre ingen tips til deg:( Anonymous poster hash: bdbd6...099
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #15 Skrevet 6. april 2014 http://www.mensendieck-fysioterapi.no/html/vulvodyni_vestibulitt_.html Kanskje disse kan hjelpe? Anonymous poster hash: de9a5...5f3
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #16 Skrevet 6. april 2014 Jeg hadde det en periode (så ja, det går an å bli bra! ), mye på grunn av en blanding av noen forhold som ikke var helt på topp og tørre slimhinner. Jeg klarte å ta celleprøve da, så var ikke så ille hos meg, av en eller annen grunn var det ikke så ille hos legen (kanskje fordi jeg har en helt fantastisk lege) Det som hjalp for meg var en kombinasjon av flere ting. - Jeg ble singel (og det hjalp nok mot to ting, både at jeg slapp å ha dårlig samvittighet for sexen sin skyld, og fordi forholdet i seg selv ikke var supert) - Jeg fikk lokale østrogener (vagifem) av en gynekolog, som hjalp i skjeden (hadde tynne og tørre slimhinner, kan være det var knyttet til p-pillebruk) - Sluttet på p-piller (jeg blir helt flat følelsesmessig av dem, og mister sexlysten, og når de påvirket slimhinnene i tillegg...) - Jeg begynte å "trene" selv. Jeg brukte Xylocain gele i skjedeåpningen ganske fast en periode, og prøvde meg frem med fingrene. - Jeg hadde ekstremt stram bekkenbunnsmuskulatur. Etter ei stund med Xylocain kunne jeg få inn en finger, og hvis du kjenner et stykke opp er det en slags muskelplate på siden av skjeden. Den var superstram, men ble mye enklere å bli klar over at den var der og hvordan jeg skulle slappe av når jeg kjente den og kunne "tøye" den. Høres sært ut, men det fungerte helt utrolig bra. Er ei jente som har det som har skrevet en blogg; http://vaginisme.blogg.no/. Den "behandlingen" jeg fulgte er noe lignende den som står her: http://vestibulittdritt.wordpress.com/2013/10/22/behandlingsplan/ Så det går! Min suksesshistorie består altså av Xylocain, Vagifem, tøying av stram bekkenbunn, og slutte på p-piller Hvis du googler litt kan det være du finner en flink gynekolog i nærheten av deg (eventuelt ring rundt og spør). Det finnes hjelp! Lykke til Anonymous poster hash: 9068f...22f
Anonym bruker Skrevet 6. april 2014 #17 Skrevet 6. april 2014 Jeg måtte ha et kirurgisk inngrep og fikk en dilator etterpå. Siden det har jeg hatt et helt nytt liv, sex går mye bedre enn aldri før, jeg klarer å bruke tamponger og menssmertene er borte for godt. Nå er også mensen redusert fra 12 til 5 dager! Før det var samleie omtrent umulig, så det ble mye oralsex på mannen. Anonymous poster hash: 5d8c3...c0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå