Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Barnet har en rund ring på underarmen med rosa "utslett". Var på str med en tiøring for 1 mnd siden men er nå som en 5 kr i str. Kun der, ingen andre steder. Er helt rund og lys rosa, litt tørr når man kjenner på den, om jeg smører med krem, feks lokobase blir den veldig rød og hissig. Noen som vet hva dette kan være? Litt dårlig bilde Anonymous poster hash: 8cec1...dcb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Tror ikke du fikk med deg bildet... Anonymous poster hash: 719ce...341
Tordensky Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Ikke nos bilde her som jeg kan se, men det kan godt være eksem ha. Kommer ofte i små avgrensede ringer/felt og blir ofte rødt og hissig av kremer. Men blir bedre når det først har roet seg. For øvrig kan du prøve med en mindre fet krem, for locobase er FOR fet for meg og mini. Vi blir begge verre av den, rett og slett fordi den er så fet at eksemet ikke får puste.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Du kan kjøpe hydrokortison på apoteket og smøre på. Reseptfri. Anonymous poster hash: 3bbd2...5fd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Er det utslett i midten av ringen også? Eller bare rundt? Hvis det bare er rundt kan det være ringorm. Samboeren min hadde det for en stund siden. Det er en soppinnfeksjon så behandles med fotsoppkrem.. Anonymous poster hash: 2776b...532
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Utslett i hele ringen. Hvis jeg stryker over armen kjenner jeg den på en måte. Er litt "ru" og opphøyd.... Noen dager ser vi den såvidt, andre dager er den knallrød og hissig... Smørte krem på i dag og da var det auuuu, så det svir virker det som, men har ikke merket kløe.. Anonymous poster hash: 8cec1...dcb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 kortisonkrem! Vi kjøpe reseptfritt på apoteket, husker desverre ikke hva den het, men fikk den anbefalt av helsesøster da vår var liten. Han hadde også en sånn ring som du beskriver. Anonymous poster hash: 145d7...a9b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Helt sikkert ringorm. Helt ufarlig, min datter fikk det på ryggen. Ta en tur til legen for å være sikker, mest sannsynlig får du en salve. http://www.google.no/search?q=ringorm&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=7kZAU-mRNcbJygO6roDQAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#i=5 Anonymous poster hash: 49349...84e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Høres ut som ringorm, det er smittsomt og barna smitter hverandre i barnehage og skole. Har hatt det på barna her i hus også. Vet det er noen leger som mener det ikke er smittsomt, men i klassen til sønnen min fikk den ene gutten etter den andre ringorm, og alle fire ungene her i huset fikk det også så det er garantert smittsomt. Canesten tar det som regel, men legen vår mente Limisil var bedre, den som er for fotsopp. Ringorm er en soppinfeksjon i huden.. http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/ringorm-15058.html Anonymous poster hash: 7144a...e30
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Smør med olje, slik olje du har i kjøkkenskapet. Den er vegitabilsk slik at huden får puste, veldig mange av oljene du får kjøpt i butikk og apotek er ikke vegitabilske slik at de tetter igjen porene i huden og kan gjøre det værre. Men vanlig kjøkkenolje er helt greit å smøre med. Lurt å smøre på ett tidspungt som passer, slik at det får lufttørket seg. Ikke like greit å ta på seg klær etterpå. Og smør med vanlig krem, ikke for tykk. Ofte. Når ungene er som værst smører vi to ganger omdagen med olje og flere med vanlig krem, da tar det endag eller to før ting bedrer seg. Har to barn med atopisk eksem, så prøvd utrolig mye av kremer. De fleste kremer fra apoteket som de anbefaler reagerer ungene på selv om de skal være parfymefri. Vi har funnet kokosolje fra Helios som en får kjøpt på Meny blandt annet. Den står i hylla etnisk, på glass. Hvit og hard når den er romtemperert, varm så erden flytende (smelter når du tar den i hånden) Denne er det eneste hun ene bruker av vanlige ting. Hun bruker kortison type 4 i perioder når det blusser opp igjen, noe som nesten ikke har skjedd siden vi oppdaget denne. Vi slippere å smøre ørten gangere om dagen nå også, for denne gjør huden myk lenge. Anonymous poster hash: c5009...18e
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Det er høres ut som ringorm. Det er en sopp og kan behandles med Canesten. Er ikke farlig, men det er VELDIG smittsomt! Anonymous poster hash: c53f5...f5f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Men smitter ikke ringorm da? Har jo hatt denne flekken i et år hvertfall, og ingen andre i familien har fått noe? Den kommer og går i farge og omfang virker det som. Og den blir veldig rød og klør når jeg smører med krem. Anonymous poster hash: 8cec1...dcb
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Men smitter ikke ringorm da? Har jo hatt denne flekken i et år hvertfall, og ingen andre i familien har fått noe? Den kommer og går i farge og omfang virker det som. Og den blir veldig rød og klør når jeg smører med krem. Anonymous poster hash: 8cec1...dcb Her i huset har alle fire barna hatt ringorm uten at jeg har blitt smittet (men mannen fikk en på låret), så det er visst ikke alle som er like motagelige. Er det ringorm, som er en sopp, vil ikke fuktighetskrem hjelpe i det hele tatt, heller gjøre det verre. Har du ikke en tube canesten liggende da, det er ikke farlig å prøve det. Er det ringorm er det betydelig bedre etter et par dager med soppkremsmøring morgen og kveld... Synes det er litt rart at du har latt ungen gå med den rundingen på armen i et år uten å kontakte lege jeg da, om den ikke blir borte med soppkrem ville jeg ringt legen. Anonymous poster hash: 7144a...e30
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Har ingen canesten i hus. Og ringen har ikke vært tydelig i et år. Det begynte med en tørr liten flekk på str med en tiøring. Å det har gått mange måneder der vi ikke har sett den. Men av og til dukker den opp og blir litt rødere før den blekner igjen. Nå i dag så jeg den, ikke sikkert dere hadde sett den for den er veldig blek. Men den blusset opp og ble rød og hissig når jeg smørte armene med krem i dag. Anonymous poster hash: 8cec1...dcb
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Jenta mi får rundinger med utslett/eksem på innsiden av albuen (Altså der over- og underarmen møtes) og bak knærne i perioder. Jeg smører med repair eller calendulakrem fra weleda. Det blir ikke mer hissig av det, men andre kremer kan svi sier hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå