Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Jeg har litt panikk for at kortet mitt plutselig skal slutte å virke, så jeg har alltid 200-500 kr i lommeboka (har ikke kredittkort i lommeboka) og har liggende 500-1000 kr hjemme stort sett. Mannen min har aldri kontanter på seg. Jeg syns det er greit i nødstilfelle, men også om vi skal spleise med noen på en gave ol, og gir kontanter for vår del uten å måttr reise til minibanken. Har bare små barn så de trenger ikke egne kontanter/penger ennå. Bruker dere bare kort eller har dere litt kontanter og? Anonymous poster hash: b0566...b00
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Har sjelden kontanter, men må ha noen småpeng siden ungene trenger lunsjpenger. Men finner jo av og til 20,- her og der så de har jeg samla i en liten glasskål. Anonymous poster hash: bf6c7...b15
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Jeg har 500 kr. som ligger i mobilen, for jeg kan fint gå ut uten lommebok, men aldri en tur uten mobilen. Anonymous poster hash: 690c1...9bf
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Ja. Må ha minst ett par tusen liggende hjemme. Nå ligger det ca 6-7000 hjemme. Anonymous poster hash: 1a0ed...65e
Gjest Hercule Poirot Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Nja, alltid og alltid, men som regel. Alt fra en femtilapp og noen mynter til rundt 1000 kroner. Greit å ha litt kontanter, loddselgere, lunsj på jobben, en kaffekopp, ungene trenger til noe...
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Har sjelden kontanter. Kommer stadig over situasjoner der det irriterer meg , men jeg greier likevel ikke etablere rutiner som gjør at jeg har kontanter liggende hjemme eller med meg rundt.. Anonymous poster hash: 2d918...fcd
me_87 Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Nei jeg har faktisk aldri kontanter på meg,å det har straffet meg mange ganger. Burde bli flinkere til å ha med kontanter.
klishe89 Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Har aldri kontanter på meg. Får jeg penger så setter jeg dem inn eller bruker dem før noe annet. Føler meg ikke komfortabel med å ha kontanter i lommeboken.
Gemini77 Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Aldri kontanter. Har uansett 4-5 bankkort så lite sannsynlig at alle slutter å virke. Har også app på mobil for overførsel ved behov. Ved spleising mellom venner så utveksler vi bare kontonummer så setter vi inn senere. Ingen som trenger pengene der og da.
Rediken Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Jeg har nesten aldri kontanter. Har noen 10-ere liggende her og der, og en hau med panteflasker om det skulle oppstå en krise.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 bare når kort maskinenen til studio ikke funker. har en lommebok full av 1 5 10 & 20 kr men den blir adri med på tur. ligger i gangen & blir litt fullere år etter år. sist vi tømte den lå det 1000 kr i den, de ble brukt på fin lørdags middag Anonymous poster hash: 68a69...f00
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Hjemme har jeg sparegris faktisk, som fungerer supert. Jeg liker ikke å ha mye penger liggende hjemme, i tilfelle brann eller innbrudd, men nå har jeg vel rundt 5000,- (beløpet varierer) i sparegrisen, og noen tusenlappen i safen. I lommeboken har jeg 500-1000 kroner, både småpenger og lapper.Liker å ha kontanter, i tilfelle jeg trenger det. For litt siden ble en venninne frastjålet lommeboken sin, og kunne da låne kontanter hos meg, noe hun ble veldig glad for. Gir kontanter i bursdagsgaver og konfirmasjoner, og jeg sender mye heller med en seddel om barna trenger det, enn Visa'en min Anonymous poster hash: 62742...574
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 ja - teit å være uten Anonymous poster hash: d7844...6a2
Tarssan Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Jeg har aldri kontanter på meg, men jeg bruker å ha hjemme. Pengene jeg har hjemme er blandt annet barnas bursdagspenger som jeg ikke går i banken med, men heller overfører fra min konto...Mannen har nesten bestandig kontanter.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #16 Skrevet 5. april 2014 Nei.. Anonymous poster hash: 7e13c...9e5
*Miss Marple* Skrevet 5. april 2014 #17 Skrevet 5. april 2014 Har nesten aldri kontanter og det er et evig stress med loddsalg på døren ol. Men jeg får ikke inn en rutine på å ta ut kontanter så det holder en stund. I lommeboken har jeg 2-3 kort, så det er alltid et som virker, men det er jo mange andre situasjoner hvor det kan de greit å kunne hoste opp en femtilapp.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #18 Skrevet 5. april 2014 Nei. Har aldri trengt det heller. Anonymous poster hash: b8931...fa7
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. april 2014 #19 Skrevet 5. april 2014 Nei, det har jeg stort sett aldri, og jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg har savnet det veldig heller. Om noen legger ut for meg eller vi spleiser på noe så overfører jeg penger, eller tar ut det beløpet jeg skylder og gir dem.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #20 Skrevet 5. april 2014 Har bare noen 10 og 20 kroninger i lomma en gang i blant. Og noen ganger i veska. Sjelden jeg trenger kontanter. Anonymous poster hash: 81830...d89
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #21 Skrevet 5. april 2014 Alltid litt kontanter. Plutselig kommer noen loddselgere, avisgutten eller ungene trenger til noe. Ikke alltid det er noe i lommeboka, men da har ungene så jeg kan låne av de om det kommer noen på døra vi må kjøpe noe av. Og de får det tilbake samme dag eller dagen etter. Med barn som selger lodd innimellom selv syns jeg vi må kjøpe av andre også. Og det er greit for ungene om vi låner slik, for de vet det kommer tilbake fort. Anonymous poster hash: ad3ba...e8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå