Gå til innhold

Skriker hele dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting er bra nok. Vært slik stort sett hele veien. Skriker hvis jeg tar opp, skriker hvis jeg setter ned, skriker i lekegrinda, skriker utenfor lekegrinda, skriker på stellebordet, skriker ved påkledning, skriker i selskaper, skriker npr ungen er trøtt, skriker når ungen ikke er trøtt. Er mett, utørst, passe varm, har mye å drive med, får sove når h*n er trøtt.

Babyen er 10 mnd gammel, men dette er ikke noe som har dukket opp i det siste. Normalt? Hvordan håndterer jeg det? Jeg tulla til samboeren min istad om at trassalderen kom tidlig gitt (skulle kle på, hyling), men hva er det egentig?

Er alle babyer sånn, de griner, sutrer og hyler samme hva man foretar seg. Ja, bortsett fra noen ganger når det er noe spennende (en leke, som ellers er kjedelig, eller trilletur)

Anonymous poster hash: 1c9f3...af7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var også sånn er periode men så gikk det over av seg selv :)

Anonymous poster hash: f12cf...014
Skrevet

Gutten min var også sånn er periode men så gikk det over av seg selv :)

Anonymous poster hash: f12cf...014

En periode, vil det si 6 mnd ca? :) når slutter det? Jeg holder på å stryke med, kjennes det ut som ;)

Skrevet

Nei, det er ikke normalt.

Noen perioder med mer misfornøyde barn, mer surving enn vanlig og ubehag pga tenner o.l. er vanlig, men ikke at de skriker (mener du virkelig hyler, med tårer og masse lyd), hele tiden.

Har du sjekket om barnet har noen plager, reflux, magesmerter pga allergier e.l.?

Hadde en såkalt "high need" baby selv, men problemet var mest at hun krevde oppmerksomhet hele tiden. Hun var blid og fornøyd så lenge hun fikk sitte på en arm, på et fang, og i det hele tatt fikk oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: f8b2a...bf0
Skrevet

Hyling, med tårer ja. Sånn hyling som går gjennom marg og bein, helt tydelig skikkelig forbanna. Tramper i gulvet noen ganger og.

Oppførselen kommer ikke i forbindelse med matinntak eller væskeinntak i allefall. Ikke sjekket for allergier, nei... Hvordan gjør de det? Legen ville ikke ta blodprøve på ungen, siden den er så liten (vanskelig å finne årer, var i forb. med noe annet som ikke har noe med dette å gjøre).

Kommer krabbende bort nesten hele tiden og skal opp. Tar opp, og da er det orming og vri seg, og vil ikke sitte rolig. Sånn er det ute og, skal opp hele tiden stort sett. Nesten så en skulle tro at ungen hadde angst, men det går vel ikke an, annet enn separasjonsangst (men da hadde det ikke vært hyling på fanget).

Vet ikke hva jeg kan finne på så ungen blir fornøyd :( har vært mye hyling hele veien, som sagt. Skulle bare ønske jeg kunne gjøre noe så ungen ble glad og fornøyd. Hva gjør jeg galt? :( hvis jeg sitter og prøver å leke sammen, er det kjedelig, eller så skal h*n bæres. Og så er ikke det bra nok det heller.

Skrevet

Jeg tenker at babyen din kan muligens ha vondt eller ubehag et eller annet sted. Ta en tur til legen bare for å sjekke.

Skrevet

Har vært hos legen to ganger tidligere, og han har kjent på og sett på. Men kan jeg ringe og si at jeg har en unge som hyler hele tiden? De damene er så sure, de som tar tlf, de vil at kan forklarer nøye hva man vil sjekke.

Skrevet

Har vært hos legen to ganger tidligere, og han har kjent på og sett på. Men kan jeg ringe og si at jeg har en unge som hyler hele tiden? De damene er så sure, de som tar tlf, de vil at kan forklarer nøye hva man vil sjekke.

Når de damene spør meg, sier jeg at det er personlig. Du MÅ ikke fortelle dem noen ting.

Anonymous poster hash: 4c93a...50e

Skrevet

Min var sånn. Hylskreik stort set hele dagen føltes det som, var aldri tilfreds uansett hvs jeg gjorde, våknet utallige ganger på natten og skreik da også. Det ble gradvis bedre når han var 7-8 mnd, men var fortsatt mye utilfreds. Han ble undersøkt av flere leger uten å finne noe galt. Ble mye bedre når han rundet året og i dag er han en bestemt, men stort set blid og fornøyd 2-åring.

Anonymous poster hash: bfb39...79c

Skrevet

Er du sikker på at hun får nok søvn? Mange babyer skriker sånn når de får for lite søvn over tid...

Anonymous poster hash: 08af9...8e3

Skrevet

Min var slik.. skrek uansett..sov lite og våknet ofte. . Var hos hs og lege og ingen kunne komme med noe svar..ingenting hjalp.. jeg ba selv om henvisning til ønh spesialist til slutt og han så problemet. . Da var han to år.. fikk dren ig det ble en helt annen verden..plutselig sov han, selvfølgelig, for han hadde jo ikke vondt lenger..

jeg ville sjekket både med spesialist og evnt manuell terapeut.. det er ikke normalt at en unge skriker så mye.

Det er fryktelig slitsomt. . Men be om spesialist.. fastlegen her også mente at var bra!

Anonymous poster hash: eb7ee...507

Skrevet

Om du ikke blir tatt seriøst av fastlegen ville jeg tatt barne til privat barnelege. f.eks Volvat.

De er som regel MYE flinkere på blodprøver også. Datteren min var 1år da de tok blodprøve på henne. Og de sende blodprøvene utenlands og er mye mer nøyaktige. Evt om det er matintoleranse eller allergi.

Som en annen nevner over. Har barnet blitt sjekket ordentlig i ørene? Ikke gi deg hos legen. Krev henvisning til øre,nese, hals lege eller andre.

Uff. slitsomt. Jeg har ikke skriker unger, men er alene med en på 3 år og en på snart 1år. Vært alene hele første året til minsten så jeg vet hva det vil si og være sliten og føle man stryker med snart.

Håper dette vil gå over eller at de hvrt fall snart finner ut hvorfor.

Masse lykke til. Stakkars barnet og dere foreldre

Anonymous poster hash: 060e8...ebe
Skrevet

Takk for det :) godt med noen råd og tips.

Babyen sover dårlig, ja, særlig i det siste med forkjølelse. Pleier å våkne mellom 00-04 og er da våken i 1-3 timer før det soves videre. Da er det sutring, og smokk eller vann. Noen ganger melk, hvis det går lang tid og jeg har på følelsen at det kan være sult (eller trøst).

Men nå skjedde det noe rart her. Aldri skjedd før... Jeg satte meg på gulvet, og babyen kom bort og ville opp. Jeg satte på litt musikk for å roe ned, og vi satt sånn i rundt tre kvarter-en time, babyen var helt rolig og slappet av og hørte på musikken. Lå og så meg dypt inn i øynene i flere minutter av gangen. Bare slappet av..

Utslitt pga skriking og kaving? Jeg tror manglende søvn faktisk kan være årsaken, det soves kun én dupp i løpet av dagen og, på 1,5-3 timer.

Dakar babyen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...