Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Skien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har fått ett jobbtilbud i Skien, og vi har nå begynt å diskutere litt om han skal ta jobben eller ikke. Vi bor i nord, og er ikke særlig kjent der nede. Hvordan er det med tanke på barn (har 3 stykker på 2 og 4 år) og evt jobb til meg som er utdannet sykepleier?
Er det barnevennlig, og evt mye aktiviteter å finne på med småbarn? 
Vil det være vanskelig for oss som familie å danne ett nettverk der?

Håper gjerne noen vil dele erfaringer, både positive og negative :)
Synes det virker veldig skummelt med tanke på at vi ikke har noe familie eller venner der, men også at vi skal ta med 3 barn til et helt nytt område. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi bodde der på 80-t var Skien en ganske dau by, nå har byen utviklet seg og virker mye bedre. Porsgrunn er "vegg i vegg" med Skien så det går an å bo der og. Vet ikke noe om greier for barn.

Anonymous poster hash: 03998...fcc

Skrevet

Jeg er tilflyttere til Skien, men mannen min er herfra. Før vi fikk barn likte jeg meg ikke i det hele tatt. Syntes det var vanskelig å få et nettverk, og byen er ganske dau. Men etter vi fikk barn, i når jeg endelig fikk fast jobb trives jeg mye bedre. Tror Skien flere ganger er kåret til Norges beste familieby. Masse bra tilbud for barn og småbarnsfamilier, genialt sted om man er glad i friluftsliv og stort sett korte avstander til det meste (bruker sykkelen mye). Vil tro det ikke er problem å få jobb som sykepleier her, siden det et mange helseinstitusjoner her (men som med de fleste andre må man jo muligens gå i vikariater først). Nå har jeg også fått meg et fint nettverk, men det er stort sett folk som også er tilflyttere her. Har du forresten noen interesser du driver med? Jeg fikk hvertfall mange venner gjennom en av interessene mine :) Selv om byen er kjip er det noen koselige kafeer og noen restauranter som er utrolig bra! Og sentrum er genialt å ha med barn til. Torg uten biltrafikk og plass til å løpe rundt mens man sitter på utekafé. Håper du fikk svar på noe av det du lurte på :)

Anonymous poster hash: 19de2...84e

Skrevet

Jeg er fra nabobyen (Porsgrunn), men det er jo samme området ;) Personlig synes jeg det er lite som skjer av kulturelle tilbud for de minste, men det har blitt bedre. Bykjernen er ganske rolig, og den ene butikken etter den andre blir lagt ned, men det finnes større kjøpesenter i utkanten av byen. Det er flere fine områder i både Porsgrunn og Skien som er bra for barn å vokse opp, hvor det også er gode skoler. Hvis du lurer på noe mer spesifikt så er det bare å spørre :) Du vil nok som nevn her ikke få tilbud om en fast 100% stilling med det første, men får du et bein innenfor så er mye gjort ;) Vi valgte å flytte "hjemmefra" i fjor siden arbeidsmarkedet for oss da var ganske dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...