Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Hvor streng er dere på aldersgrenser? Har en gutt på 9 år og 3 av guttene i klassen som han pleier å leke med har GTA til Playstation. Dette spillet har 18 års og det er helt uaktuelt for oss å kjøpe det. Men han har flere ganger kommet hjem fra venner og fortalt at han har spillt dette spillet hos de.. Anonymous poster hash: d666d...2d7
Elskerhøsten2014 Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Synes det er helt tåpelig at de ikke følger aldergrensen og gta er aboslutt ikke noe for 9åringer, jeg fikk ikke lov til og spille det før jeg var 17,synes det er viktig og følge aldergrensen,fordi de er der for en grunn, og gta er veldig voldlig
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Vi er kjempestrenge, men ser jo også at vi slakker mer på aldersgrensen ovenfor de yngste barna. Minsten har sett filmer med 7-årsgrense fra hun var 2,5-3 år f.eks. Spill som er beregnet på voksne får ikke barna lov til å spille hjemme, noe spesielt 12-åringen synes er blodig urettferdig. Anonymous poster hash: ec1c3...557
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Vi er de som kjenner våre barn best, en aldersgrense er bare veiledende. Vår yngste som er 6 år gammel tåler ikkje å se noe som er skummelt på noe som helst vis, fordi om aldersgrensa er grei, eller fordi om det er ting utan aldersgrense som venner og også søsken fint kan se utan problemer. Om det er TV, filmer, kino, teater, det meste er problematisk. Vår eldste som er syv, tåler det meste og har alltid gjort det, jo mere spenning jo betre. (Viser selvsagt ikke veldig groteske ting et så ungt barn.) Vi brr oss ikke om aldersgrensene på ting, men meir om kva vi mener våre barn har utbytte av å se. Når det gjelder GTA så har eg også et stebarn som er tenåring, som egentlig ikke er for liten til GTA, nå har han også bikka 18, og vi kan jo ikke gjøre noe for å stoppe gutten. Men det er jo så vulgært og upassende at det kommer ikke inn i vårt hus. Det er ingen som helst grunn til at noen skal spille på sånt skitt. Han hadde det og forkasta det sjølv, utan hjelp frå oss. Det var ikke aldersgrensa som stoppa det spillet her i huset, men fordi det er møkk! Aldersgrenser bryr vi oss ikke om, men vi tillater ikke møkk! Bruker aldersgrenser litt meir konstruktivt, som en rettesnor, om det er noe vi bør kikke nærmere på før de yngste får se. Vi siler for våre barn, ikke aldersgrensene. Når det gjelder gutten din, så hadde jeg heller snakket med han om kvaliteten på dette spillet, og hvor forkastelig det er. Han lider nok ingen nød og skade, så lenge dere gir han ballast nok til å forstå forskjellen på rett og galt. Anonymous poster hash: 938b1...f85
Tipp topp Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Vi er følger ikke alltid aldersgrensen, men gjør vår egen vurdering. Men lar aldri noen som er på besøk få spille spill med for høy aldersgrense uten at vi har spurt foreldrene om det er greit først.
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 GTA er ingenting for 9-åringer! Vi følger ikke aldersgrenser slavisk, aldersgrensen er jo kun veiledende. Min åtteåring får lov til å spille en del 12-årsgrensespill. Vi vurderer hvert enkelt spill. Han har faktisk ett spill med 16-årsgrense også, burde ikke vært så høy grense på det spillet, det er helt ufarlig. Anonymous poster hash: 18409...339
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Nå kapper dere vel av meg hodet.... Jeg synes ikke gta er ille... ja man skyter, ja man stjeler... men det gjør man da i andre barnespill også? da er man kanskje en fantasi figur, og ikke et "menneske" som man er i gta. men hva er egentlig forskjellen? eneste forskjellen i mine øyne er at gta er mer likt et vanlig liv og andre spill en fantasi verden... Anonymous poster hash: a3aad...b9f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Nå kapper dere vel av meg hodet.... Jeg synes ikke gta er ille... ja man skyter, ja man stjeler... men det gjør man da i andre barnespill også? da er man kanskje en fantasi figur, og ikke et "menneske" som man er i gta. men hva er egentlig forskjellen? eneste forskjellen i mine øyne er at gta er mer likt et vanlig liv og andre spill en fantasi verden... Anonymous poster hash: a3aad...b9f Vel, man kan vel plukke opp en hore, pule henne, drepe henne og deretter få god helse.. Anonymous poster hash: 95eca...2cd
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Mannen har gta og spiller det sammen med ungene. Jeg har ikke peiling på det, men hører ungene når de spill at de ikke får lov å gjøre ditt og datt. Min mann har sagt de ikke får spille det med venner, kun oss i huset og endel de ikke får gå inn på. Så lenge de følger det får de lov. Så lenge de følger reglene våre er det greit. Prøver de seg på noe anney blir det ikke lov. Vi har barn fra 9 til 16 år i huset og to barn som har flyttet ut, så her er det litt forskjellig spill. Ungene er flinke til å spørre, vet ikke vi hva spillet er så tester vi det evt ut først før vi sier noe ( med vi så er det mannen for det meste, jeg har peil på supermario og den biten, men det stopper der) Men som sagdt så har vi våre regler her i huset, når det er besøk så er det andre regler. Jeg lar ikke andres barn få spille gta og andre spill aldersgrensen er høy på. Det samme gjelder det med andre ting i huset jeg er usikker på hva andre foreldre syns om. Og vi har bare jenter som bor hjemme, så det er kanskje lettere å sette regler og at de følger de enn det er med gutter. Ungene vet også at de ikke får spille gta og slike ting hos andre. Anonymous poster hash: 3203e...45f
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Jeg kan ikke skjønne at noen av dere synes dette er ok for barn: http://m.youtube.com/watch?v=CGfbr2oS70c Anonymous poster hash: 18409...339
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå