Gå til innhold

Harskt mel i posen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som den ivrige brødbakeren dere har skjønt jeg er, så har jeg så klart skapet full av mel. MEN:

 

-siktet rug BF1113

-sammalt rug grov BF0612

-sammalt hvete grov BF 0612

-helkorn hvete BF0509

 

Rett på dynga?

:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger nødvendigvis ikke kaste det, og ihvertfall ikke hvis du har oppbevart det godt lukket.

Det kan ha kommet melorm, men det er lett å sjekke:

Fyll helt opp et vanlig glass med mel. Trykk sammen melet, slik at du får en flat og hard overflate, litt under kanten på glasset. La glasset stå lyst og varmt 1-2 timer. Hvis du har melorm vil disse bryte den glatte overflaten på melet.

Skrevet

De har bodd i hver sin plastboks med lokk. Melorm er jo koselig, blir ekstra snop til undulater hvis jeg finner noen!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...