bIomstre Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 Ja, som den ivrige brødbakeren dere har skjønt jeg er, så har jeg så klart skapet full av mel. MEN: -siktet rug BF1113 -sammalt rug grov BF0612 -sammalt hvete grov BF 0612 -helkorn hvete BF0509 Rett på dynga?
Gjest Kira Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Du trenger nødvendigvis ikke kaste det, og ihvertfall ikke hvis du har oppbevart det godt lukket. Det kan ha kommet melorm, men det er lett å sjekke: Fyll helt opp et vanlig glass med mel. Trykk sammen melet, slik at du får en flat og hard overflate, litt under kanten på glasset. La glasset stå lyst og varmt 1-2 timer. Hvis du har melorm vil disse bryte den glatte overflaten på melet.
bIomstre Skrevet 5. april 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2014 De har bodd i hver sin plastboks med lokk. Melorm er jo koselig, blir ekstra snop til undulater hvis jeg finner noen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå