Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #1 Skrevet 5. april 2014 I klassen til min sønn er de 19 gutter. Han har i fire år på rad hatt bursdag ute. Med spikking av pølsepinner, grilling og lek. Det var da alltid flere som ikke kunne komme. Og alltid de samme! Med unntak av et par stk som hadde andre planer, men som ellers alltid har kommet. Når han da begynte å ha bursdags bowling, mega zone osv, kommer alltid alle! Det slo altså feil. Etter to år, satt jeg sammen med mannen min pg skrev ned på en lapp de jeg VISTE ville melde avbud. Og det gjorde de. Noen av de sa ifra, noen dukket bare ikke opp... Lar dere barna deres velge om de skal gå i bursdagen de er bedt i eller ikke, ut i fra hvor bursdagen skal være?? Anonymous poster hash: 59959...f90
Tyra79 Skrevet 5. april 2014 #2 Skrevet 5. april 2014 Nei! Så fremst det passer, og det strekker vi oss langt for å få til, så skal de få. De har aldri sagt at de ikke vil, bursdager er en kjekk ting:)!
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #3 Skrevet 5. april 2014 Vi gjør ikke det. Vi strekker oss langt for å delta i bursdager. Hvem sin bursdag, hvor den holdes og innhold er irrelevant for om vi kommer eller ikke. Kan vi, kommer vi!! Anonymous poster hash: 7424a...428
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #4 Skrevet 5. april 2014 Har til dags dato aldri opplevd at noen av barna her ikke vil i bursdag (og jeg har fire stykker mellom 5 og 12 år så det har vært noen innbydelser opp gjennom), så her strekker vi oss alltid langt for å få til å gå dit de er bedt. At det finnes barn som ikke ønsker å gå i utebursdag tviler jeg ikke på, men siden ungene her er kjempelykkelig over bursdager uansett om det er i akebakken, skogen eller badeland har det aldri vært noen problemstilling dette om de skal få slippe. Hadde det blitt en problemstilling hadde jeg gjennom overtalelse, psykologisk press og mild tvang sørget for at de gikk bursdag! Anonymous poster hash: 20e18...151
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #5 Skrevet 5. april 2014 Min gutt har meldt avbud på kun 2 bursdager opp gjennom skoleårene. Den ene var i svømmehallen - lite voksne og han var utrygg uten kjente voksne. Ville ikke skille seg ut fra de tøffe som stupte og herjet. Den andre var en fotball bursdag - han er den eneste av guttene som ikke spiller ( handikap ) Dette står vi inne for, har ingenting med at han ikke liker barna som inviterer. Anonymous poster hash: fa84a...71b
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #6 Skrevet 5. april 2014 Nei, her vil barna alltid i bursdag og de går alltid med mindre vi har andre planer Anonymous poster hash: 90477...078
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #7 Skrevet 5. april 2014 Min gutt har meldt avbud på kun 2 bursdager opp gjennom skoleårene. Den ene var i svømmehallen - lite voksne og han var utrygg uten kjente voksne. Ville ikke skille seg ut fra de tøffe som stupte og herjet. Den andre var en fotball bursdag - han er den eneste av guttene som ikke spiller ( handikap ) Dette står vi inne for, har ingenting med at han ikke liker barna som inviterer. Anonymous poster hash: fa84a...71b Det står nok ikke på at de ikke likte sønnen min, som inviterte. Men at de ville ikke være ute/det var kjedelig når vi ikke skulle kor mer fancy... Hi Anonymous poster hash: 59959...f90
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #8 Skrevet 5. april 2014 Jeg er faktisk mer forundret over hvor mange foreldre som ikke gidder svarer på invitasjonene. I år har jeg skrevet at det må gis beskjed om barna kommer eller ikke, men fortsatt er der 3 av 12 som ikke har giddet svare til frist. Bursdagen er i morgen, svarfrist igår. Er så lei av å lage ekstra i tillfelle de dukker opp. Får noen gangen følelsen av at de kommer dersom der ikke har kommet noe annet bedre. Anonymous poster hash: dcd7a...2b5
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #9 Skrevet 5. april 2014 Synes deres bursdag høres morsom og spennende ut jeg og hadde sendt mitt barn med glede. Synes det er utrolig uhøflig å ikke svare på en invitasjon altså. Fortsett med villmarksbursdag. Barna synes det er GØY. Anonymous poster hash: 01297...eb7
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #10 Skrevet 5. april 2014 Vi strekker oss langt for at ungene skal få gått i bursdag. Vi har også forandret på andre planer for å rekke det. Eldste ungen har kun fått bestemme å ikke gå i en ting og det var ikke en bursdag, men en pizzafest utenom. Hun ville ikke gå siden hun ikke spiser pizza og de serverte ikke annet. Det syns jeg var greit. Hun hadde da vært på samme type fest før og fikk ikke mat og var veldig sulten da vi hentet henne. I en bursdag er det alltid kaker og annet om de har pizza til selve maten. Anonymous poster hash: 08798...fe2
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #11 Skrevet 5. april 2014 Vi har av og til måttet tvinge yngstemann til å gå i bursdag. Det er greit nok om han sier fra lenge på forhånd at han ikke ønsker. Men han kan ikke komme dagen før eller samme dag og si fra. Til syvende og sist har han jo alltid hatt det kjekt likevel. Jeg begrunner det med at dersom han ikke vil, da er det ikke sikkert de andre vil komme til han heller. Hvordan hadde han følt det dersom han inviterte til fødelsdag også dropper storparten å komme. Ikke OK for den som har fødselsdag. Han ønsker helst å dra på de som har i gymsalen på skolen. Der får de herje rundt, leke og kose seg. Anonymous poster hash: f2eb8...917
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #12 Skrevet 5. april 2014 Min gutt har meldt avbud på kun 2 bursdager opp gjennom skoleårene. Den ene var i svømmehallen - lite voksne og han var utrygg uten kjente voksne. Ville ikke skille seg ut fra de tøffe som stupte og herjet. Den andre var en fotball bursdag - han er den eneste av guttene som ikke spiller ( handikap ) Dette står vi inne for, har ingenting med at han ikke liker barna som inviterer. Anonymous poster hash: fa84a...71b Det står nok ikke på at de ikke likte sønnen min, som inviterte. Men at de ville ikke være ute/det var kjedelig når vi ikke skulle kor mer fancy... Hi Anonymous poster hash: 59959...f90 Har en nabo som lager slike bursdager barnet mitt syntes det lignet på en bhg dag og ville ikke gå. Hva skal man gjøre tvinge de? Du kan jo ta et hint og legge litt om på planen da! Anonymous poster hash: 526ba...f75
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #13 Skrevet 5. april 2014 Det har aldri skjedd at de ikke har villet gå i bursdag, så jeg vet faktisk ikke helt hva jeg ville sagt da. I så fall vil jeg tro at det var en ekstremt god grunn til det, og da hadde de kanskje fått slippe. Ellers har vi så mange barn at her er ikke barnebursdager noe vi kan prioritere. Passer det så skal de selvsagt få gå, men har vi andre planer fra før av, så avlyser vi. Dermed har vi nok endt opp med å avlyse en del ganger til de samme fordi de feirer i helger på sommerhalvåret når vi ofte er vekkreist på hytten. Vi skipper ikke en tur vekk bare pga en bursdag, og når folk absolutt skal ha besøk i helger, så må de regne med litt frafall. Anonymous poster hash: 10675...7d8
Anonym bruker Skrevet 5. april 2014 #14 Skrevet 5. april 2014 Jeg er faktisk mer forundret over hvor mange foreldre som ikke gidder svarer på invitasjonene. I år har jeg skrevet at det må gis beskjed om barna kommer eller ikke, men fortsatt er der 3 av 12 som ikke har giddet svare til frist. Bursdagen er i morgen, svarfrist igår. Er så lei av å lage ekstra i tillfelle de dukker opp. Får noen gangen følelsen av at de kommer dersom der ikke har kommet noe annet bedre. Anonymous poster hash: dcd7a...2b5 Her jeg bor er det bare vanlig å gi beskjed dersom barnet IKKE kommer, og det gir vi da også alltid beskjed om. Jeg har aldri gitt beskjed til noen om at barna våre faktisk kommer. Nå tror jeg ikke noen skriver det heller, altså at man skal gi beskjed uansett, som regel står det vel bare at vi skal gi beskjed dersom det ikke passer. Anonymous poster hash: 10675...7d8
Berta_78 Skrevet 5. april 2014 #15 Skrevet 5. april 2014 Barna vil alltid i bursdager. Når de selv feirer, kommer stort sett alle inviterte. Dersom noen ikke kommer, viet jeg det ikke en tanke. Det er BARN. En femåring som går kalde føtter, må få lov til det uten at man trenger å lage noe kjrmpenummer ut av det. Litt spesielt å ikke si fra, men jeg kjenner at jeg hadde kommet ganske fort over det også. Viktigste er hvordan jeg selv oppfører meg overfor andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå