Gå til innhold

Hvilket ord/utrykk bruker du ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen fraser har holdt seg i mange år, men hos meg kommer det som regel i perioder.

Min faste:

Buuuuuuuu / Buuuh! - Denne er limt fast i meg. Jeg har smittet 2 stk med den også. 

Nå om dagen: 

- "Holdt jeg på å si!" (Jeg HATER det. Jeg HATER det!!! Men den bare kommer automatisk!! )
- "For å si det sånn". Sjefen bruker det omtrent etter annenhver setning...Tatt det fra henne (dette da, på slutten av en setning, ikke på begynnelsen)
- "Jaja, nei, men altså". Den er også ganske stuck egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har faktisk ingen sånne faste uttrykk.. Prøvde å tenke etter, men nei! Spurte til og med samboeren min, men neida.. :P er jeg unormal?

Skrevet

"Det var lurt!"

Sier det hele tiden når jeg foreslår noe, spør om noe osv ovenfor le kids. Irriterer vettet av meg men det kan jeg ikke vise for de er minst like irritert ;) 

Skrevet

Åh herregud

Sier det til alt, haha

Anonymous poster hash: 59ff5...6e1
Skrevet

Sier "mumle, mumle" litt for ofte.

Og når jeg er sint, irritert KJÆÆÆÆÆRE VEEEEEENE... Kraftuttrykk i min verden. Kniiiis.

Anonymous poster hash: 39daf...512

Skrevet

Ja det er sant, sier jeg irriterende ofte ;-)

Skrevet

"Jeg blir helt svett!"

"Herregud"

Og innimellom "lurt ikke sant?"

"Jeg blir gaaaal"

Blir smågal av meg selv av detder...

Anonymous poster hash: 21a54...63c

Skrevet

Åh herregud

Sier det til alt, haha

Anonymous poster hash: 59ff5...6e1

Den bruker jeg også, hehe

Skrevet

"Ikke sant" svarer jeg ofte når noen forteller noe.

Så på siste episode av den norske serien Neste Sommer, eller hva den heter. Og da handlet det om en plagsom dame som sa det hele tiden.

Jeg ble klar over at jeg også sier det mye etter at jeg så den episoden og prøver nå å slutte.

Ellers sier jeg ofte "lissom". Det er ekstremt fjortis og jeg hater det, men har innmari vanskelig for å slutte.

Skrevet

Kom på en til

Ofte når jeg forteller om noen som har sagt noe idiotisk så konkluderer jeg med "... Jeg mener... Haaaallo liksom.."

Jeg er snart 40 og prater som min niese på 10 år. 😳

Skrevet

"Ikke sant" svarer jeg ofte når noen forteller noe.

Så på siste episode av den norske serien Neste Sommer, eller hva den heter. Og da handlet det om en plagsom dame som sa det hele tiden.

Jeg ble klar over at jeg også sier det mye etter at jeg så den episoden og prøver nå å slutte.

Ellers sier jeg ofte "lissom". Det er ekstremt fjortis og jeg hater det, men har innmari vanskelig for å slutte.

Haha, den "lissom" vet jeg mange sliter med. Sa det hele tiden selv før.

Ikke LISSOM. Men liksom. :P

Jeg jobber med å intervjue mennesker...

Når voksne mennesker, sitter og sier "Lissom/liksom" etter hver eneste setning.. Da blir de faktisk tatt LITE på alvor...

Den er avhengighetsskapende, så når den først blir brukt, blir den misbrukt... IKKE BRA! 

Skrevet

Kom på en til

Ofte når jeg forteller om noen som har sagt noe idiotisk så konkluderer jeg med "... Jeg mener... Haaaallo liksom.."

Jeg er snart 40 og prater som min niese på 10 år.

Men den bruker mange. Hehe. VELDIG mange

Skrevet

Dæven

Kleint

Smooth

Jesus maria (mindre stolt av den...)

Last ut! (Brukes for å få kidsa ut av døra...)

Spille på lag (brukes for å få kidsa til å gjøre som jeg vil - gjerne i et rimelig raskt tempo)

Djeezes 

God damn

Annoying

:sprettoy:

Skrevet

'Jeg tuller ikke engang' - en utrolig idiotisk ting å si.

'Det irriterer fettet av meg' - da skulle man ikke tro at jeg var mye irritert, for å si det sånn.

'For å si det sånn' :P

'Hallepalle' - mitt faste krafuttrykk.

Skrevet

Jeg var ikke klar over det selv, men da eldstemann (da han var 3 år) stadig vekk sa "Skal vi se, skal vi sjå...." mens han styra med stort og smått, skjønte jeg at jeg faktisk sier det HELE TIDEN. Som en gammel gubbe eller no :)

Sier også Herregud, Jesus Kristiansen (hvor teit er ikke det!!?) og andre inngrodde fraser.

Skrevet

Nei fakarten altså :-) (faderen på bergensk)

Anonymous poster hash: 31831...b65

Skrevet

Ikke sant

Herregud jeg sier bare herregud

Skal vi se

Anonymous poster hash: 1790a...591
Skrevet

Er det mulig

Anonymous poster hash: 7f272...275

Skrevet

- No offence 
- I guess
- No shit, Sherlock! (Den har blitt litt utdatert, men jeg klarer ikke å slutte...) 

Ellers blir det mye "knall i padden" og "chill!!"

Skrevet

Sjokkert: Ungdommen nå til dags... (jeg er hele 23 år)
Irritert: Kjære vene 

Forbanna: Smelle på fjert!
Enda mer forbanna: Hælvettes kuksatan 

Skrevet

Slutter setningen med "Altså" sagt som en gammel dame. Begynte som tull, og så ble det stuck.

Det er en annen ting. Jeg bruker altfor mange engelske ord og uttrykk.

Istedet for "ikke sant?" i slutten av en setning, kan jeg heller bruke "ja?"

Skrevet

Ikke sant- tar meg selv i å svare dette hele tiden, og bytter det ut med ok eller noe i den duren.. Faen i helvete er en frase jeg i utslitthet og frustrasjon har brukt for mye den siste tiden, jobber med å kutte det ut for det er bare utrolig stygt, og noe jeg ikke vil at barna plutselig skal plukke opp.

Anonymous poster hash: fc332...cc1

Skrevet

'egentlig' er et ord jeg klarer å lure inn både før, midt i og etter en setning.. 

også en a på slutten av spm.. typ, hvem har du fått den av aaaaaa?? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...