Gjest Perfektmamma Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Ja er vi flere som lever på den måten som alltid har vært vanlig? Her er jeg som kvinne hjemme med barn, hus og dyr. Mannen jobber å forsørger oss. Jeg tar alt med barnestell, husarbeid og mye med stell av dyrene. Vi har kyr, høner, hunder, hester og griser. Mannen tar alt ute og følger opp barna på aktiviteter. Vi har ikke tv, mannen styrer økonomien og han tar alle avgjørelser. Dette mener vi er den måten man skal leve på i ett ekteskap og i en familie. Men vi har jo skjønt at mange desverre ikke følger dette, å det synes vi er veldig synd. Vi oppdrar barna til å ha samme syn på dere som oss, så vi håper de finner noen likesinnede når de blir store. Finnes det flere her som lever på denne måten?
Gjest Perfektmamma Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Ja er vi flere som lever på den måten som alltid har vært vanlig? Her er jeg som kvinne hjemme med barn, hus og dyr. Mannen jobber å forsørger oss. Jeg tar alt med barnestell, husarbeid og mye med stell av dyrene. Vi har kyr, høner, hunder, hester og griser. Mannen tar alt ute og følger opp barna på aktiviteter. Vi har ikke tv, mannen styrer økonomien og han tar alle avgjørelser. Dette mener vi er den måten man skal leve på i ett ekteskap og i en familie. Men vi har jo skjønt at mange desverre ikke følger dette, å det synes vi er veldig synd. Vi oppdrar barna til å ha samme syn på dere som oss, så vi håper de finner noen likesinnede når de blir store. Finnes det flere her som lever på denne måten? Samme syn på dette, ikke dere.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 ..men internett har dere...... Nei, det finnes nok ikke mange av dere i dag, siden verden er blitt så digital for å fungere som den har blitt. Greit du tar deg av alt hjemme, men finner det rart at du ikke ser på det som en jobb på lik linje med det mannen din driver med utenfor hjemmet. Anonymous poster hash: 38e20...402
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Skulle gjerne gjort det, men mannen hadde ikke klart det ansvaret. Jeg styrer økonomien, jobber mest og tjener mest. Anonymous poster hash: ad224...e7b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Hvor får du dette "slik man egentlig skal" fra? Hvem har bestemt at det er akkurat slik dere gjør det som er det eneste ene riktige? Anonymous poster hash: 95624...6f1
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Lever slik man egentlig skal? Fy, her lukter det fanatisme lang vei. Blir skremt av mennesker som deg. Anonymous poster hash: 13781...292
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Fint at dere lever slik som dere ønsker. For min del er jeg glad for at jeg lever i et mer likestilt samboerskap og at jeg ikke er avhengig av mannen min økonomisk sett. Anonymous poster hash: aadf6...9ae
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Hvorfor er det synd at ikke alle er like? At dere har funnet en måte å leve på som dere trives med og som fungerer for dere er jo kjempefint, men jeg skjønner ikke hvorfor du synes det er synd at ikke alle mener det samme som dere... Mangfold er det som gjør verden spennende, og jeg synes det er gøy å møte mennesker som velger annerledes enn meg selv jeg, ikke synd. Vi lever forresten også ganske tradisjonelt, jeg jobber 40% og tar det meste av hus og hjem. Mannen jobber mye og sørger for det meste av penger, han tar seg av alt ute, følger til fritidsaktiviteter osv. Men jeg synes da ikke det er synd at dama i nabohuset er en kvinne med høye ambisjoner, har en lederstilling og jobber mye mens mannen hennes har en vanlig 8-16 jobb og er den som er hjemme med syke barn, henter i barnehagen og lager middag. De er superhyggelige mennesker selv om de har en litt annen familiedymamikk enn oss. Anonymous poster hash: 208c1...ba2
prekæs Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Syns det er synd på alle de som velger å ikke leve som meg jeg og. Jeg har jo malen, liksom...
Gjest Perfektmamma Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Hvor får du dette "slik man egentlig skal" fra? Hvem har bestemt at det er akkurat slik dere gjør det som er det eneste ene riktige? Anonymous poster hash: 95624...6f1 Du vet at man levde slik i gamle dager eller? Slik har det vært i all sin tid, og det er fortsatt slik i mange land. Det er kun egoisme og latskap fra kvinner som har endret dette de seneste årene, desverre!
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Her er vi likestilte og hjelper til hjemme begge to. Økonomien har jeg ansvar for, fordi jeg synes dette er interessant. I dagens samfunn lever man slik man vil. Anonymous poster hash: 1559d...e32
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Å herregud, der ble det magetrim gitt. Fra spøk til alvor, nei vi er nok ikke så perfekte som dem. Nu i kveld legger far i huset barna, mor surfer på nett isteden for og rydde huset. Faktisk tenk å smake på det hjemmebryggede som ølet hedning naboen kom med og. Gid Anonymous poster hash: 72773...e06
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 *gåsehud inni ørene og tåkesyn og akutt kvalm*
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Nei, vi lever i 2014. Anonymous poster hash: 24094...c75
*Miss Marple* Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 Jeg har gått glipp av den loven som forteller oss hvordan vi skal leve Heldigvis går verden fremover og ting som var best i gamle dager er ikke nødvendigvis best nå. Når det er sagt regner jeg med at du er en gammel bruker som har lagd deg en ny profil for å provosere og lage litt liv her inne helt greit det, gøy med litt action.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Det er bare å lese nicket ditt det så skjønner man at du er umulig å diskutere med. Det er ikke slik at selv om man levde slik i gamle dager så er det den fulle og hele sannheten i hvordan man skal leve. Det er heller ikke slik at selv om du mener dere lever helt perfekt, så betyr ikke det at dere har rett til å bestemme at alle andre lever feil. Sannheten er at slike som deg som tror de har alle svar som regel er langt ute på vidda, og har mistet evnen til å følge med i tiden. Hvis du ikke har fått med deg det så kan jeg opplyse om at vi er i år 2014, og det betyr at de fleste lever i 2014 og ikke 1914 som du befinner deg i. Men for all del hvis du trives å ligge hundre år bak oss andre så skal du da få lov til det, men gjør deg selv en tjeneste og ikke gå rundt og tro at det er den rette måten å leve på. Eller forresten kanskje du bare burde fortsette å gjøre det, da gir du iallefall oss andre noe å le av. Mennesker som deg er egentlig veldig underholdene i sin patetiske belærende væremåte. Anonymous poster hash: c04f1...909
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #17 Skrevet 4. april 2014 Skjønner dere ikke at hun troller? Anonymous poster hash: c59d1...348
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 Jeg lurer mest på hva du vil si og gjøre hvis et eller flere av barna dine velger en mer "moderne" arbeidsfordeling med sin partner når de blir voksne? Det virker jo som om du og mannen mener dere sitter på fasiten... Flott dere trives med det, men det betyr ikke at det er det riktige for alle andre. Anonymous poster hash: abcae...c62
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Ja er vi flere som lever på den måten som alltid har vært vanlig? Her er jeg som kvinne hjemme med barn, hus og dyr. Mannen jobber å forsørger oss. Jeg tar alt med barnestell, husarbeid og mye med stell av dyrene. Vi har kyr, høner, hunder, hester og griser. Mannen tar alt ute og følger opp barna på aktiviteter. Vi har ikke tv, mannen styrer økonomien og han tar alle avgjørelser. Dette mener vi er den måten man skal leve på i ett ekteskap og i en familie. Men vi har jo skjønt at mange desverre ikke følger dette, å det synes vi er veldig synd. Vi oppdrar barna til å ha samme syn på dere som oss, så vi håper de finner noen likesinnede når de blir store. Finnes det flere her som lever på denne måten? Lever slik man egentlig skal??? Haha, den var god. Og hvem har bestemt at det er den måten og leve på som er den rette måten, du? Du vet at vi lever i 2014 eller Anonymous poster hash: 3402d...97b
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 ..men internett har dere...... Nei, det finnes nok ikke mange av dere i dag, siden verden er blitt så digital for å fungere som den har blitt. Greit du tar deg av alt hjemme, men finner det rart at du ikke ser på det som en jobb på lik linje med det mannen din driver med utenfor hjemmet. Anonymous poster hash: 38e20...402 "..men internett har dere......" Haha, fantastisk bra svar Anonymous poster hash: 3402d...97b
Siamese Hellhound Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Vi lever også slik man egentlig skal. Mannen er hjemme i pappaperm, og jeg jobber. Funker kjempefint, pappaen og babyen koser seg hjemme, og jeg koser meg med jobb. :-) morsom du, perfekte mamma
sug lut Skrevet 4. april 2014 #22 Skrevet 4. april 2014 Resirkulerer du Elsker Livet bør du i alle fall vente litt lenger. Og gjøre det med litt mer finesse.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #23 Skrevet 4. april 2014 Hvor får du dette "slik man egentlig skal" fra? Hvem har bestemt at det er akkurat slik dere gjør det som er det eneste ene riktige? Anonymous poster hash: 95624...6f1 Du vet at man levde slik i gamle dager eller? Slik har det vært i all sin tid, og det er fortsatt slik i mange land. Det er kun egoisme og latskap fra kvinner som har endret dette de seneste årene, desverre! Latskap? Er det latskap å jobbe 100%, følge opp ungene på ettermiddagen og gjøre husarbeid på kvelden…? Ikke mange minuttene jeg sitter med bena på bordet i løpet av dagen, gitt Anonymous poster hash: 13c4b...8bf
Gjest meg&mini Skrevet 4. april 2014 #24 Skrevet 4. april 2014 Vi lever sånn vi egentlig skal ja:) Det vil si: Begge rydder og ordner hjemme og ute. Begge tar barna (stell, følger opp på diverse) Begge passer på dyr (en katt!) Begge har tatt eller holder på å ta utdanning og begge har jobb. Her har vi også lappen begge to og kjører bil. Får du lov til det? Eller har dere kanskje bare hest og vogn?
Modesty Blaise. Skrevet 4. april 2014 #25 Skrevet 4. april 2014 Hvor får du dette "slik man egentlig skal" fra? Hvem har bestemt at det er akkurat slik dere gjør det som er det eneste ene riktige? Anonymous poster hash: 95624...6f1 Du vet at man levde slik i gamle dager eller? Slik har det vært i all sin tid, og det er fortsatt slik i mange land. Det er kun egoisme og latskap fra kvinner som har endret dette de seneste årene, desverre! Ja, for alt var så mye bedre i gamle dager? Levealder, barnedødelighet, kosthold, tilgang på mat, utdannelse osv... Alt det var jo så mye bedre før? Tenker du at vi skal gå tilbake til alt dette, eller skal du vare plukke de delene som passer deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå