Gå til innhold

Jeg er så ulykkelig :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bra jobb som jeg tjener godt over gjennomsnittet på. Har 3 flotte og friske barn (10,4 og 9 mnd gamle).

Min mann har alltid elsket jobben sin mere enn alt annet. Noen ganger føles det som om han elsker jobb og penger mere enn barna også :(

Han lover meg alltid ting som jeg ikke ser noe av :/

Jeg får ingen hjelp når det gjelder barna og han forventer mye av meg. Jeg har snakket veldig mye med han om dette og at han må ha mer ansvar for barna og andre ting innen for hjemme. Jeg betaler alt av utgifter, mens han betaler kun mobilregningen sin. Hvordan skal jeg klare å leve med en slik mann? Jeg må innrømme at det kommer til å være tøft hvis vi skal skille oss fordi jeg har ikke noen som kan støtte meg. Ikke engang familien.

Anonymous poster hash: 7a153...e59

Videoannonse
Annonse
Gjest Pusikatt
Skrevet

For en kjip situasjon. Har egentlig ingen gode råd til deg, annet enn å forsøke enda en gang og snakke med ham. Og så blir det bedre etterhvert, når minstemann er blitt større. Kan du ta deg en helgetur alene en plass? Så han MÅ trå til hjemme? Dra på jentetur? Eller dra å besøke en gammel venninne eller noe? Det hjelper litt på å komme seg bort litt! Vær flinkere å krev tid for deg selv, og ta vare på deg selv.

Skrevet

Hvorfor er du slik en dørmatte? Hvorfor aksepterer du at han ikke bidrar økonomisk når dere har familie sammen? 

Jeg gir deg med dette et realt spark bak slik at du kan kvinne deg opp og sette grenser for deg selv, hvis du ikke er i stand til det i en så åpenbar skjevfordeling- så kan du nærmest takke deg selv for å la deg bli utnyttet slik… 

Lykke til :-)

Anonymous poster hash: aa049...d4e
Skrevet

Han bidrar ikke økonomisk og ikke med barna - hva er grunnen til at du beholder han?

Anonymous poster hash: 3a3cf...57c

Skrevet

Last ned denne lydboken umiddelbart: The art of extreme self care av Cheryl Richardson.

Umiddelbart!

Anonymous poster hash: 089e5...c65

Skrevet

Last ned denne lydboken umiddelbart: The art of extreme self care av Cheryl Richardson.

Umiddelbart!

Hvor?

Anonymous poster hash: 4a863...34c

Skrevet

Umiddelbart!

Hvor?

Anonymous poster hash: 4a863...34c

itunes audiobooks. Det er et slags månedsprogram i et helt år.

Skrevet

Hva bruker mannen din penger på, da?

Tror du må ta han med på familievernkontoret og få snakket ordentlig sammen der. Selv om du har snakket med ham så er det jo tydelig at han ikke forstår.

Så bør dere ordne det slik at dere betaler inn prosentvis av lønnen til en felleskonto slik at dere betaler noenlunde likt for felles utgifter.

I tillegg bør det jo settes opp en eller annen form for arbeidsfordeling i hjemmet slik at han også bidrar med sitt. Alternativt bør han betale av egen del av sin lønn vaskehjelp e.l.

Men hvis mannen ikke bidrar hjemme, ikke bidrar til å gjøre det som trengs med barna og ikke bidrar til å holde familien sammen - og på toppen av det hele bor gratis og kun betaler egen mobilregning.... Hvis han ikke er villig til å skjerpe seg og bidra i familien både personlig, praktisk og økonomisk, da tror jeg du får det bedre for deg selv. Bedre enn å stadig måtte irritere deg over en mann som ikke prioriterer familien eller deg, som ikke bidrar i det hele tatt.

Du må stille krav, og så tydelige at han enten gjør det, eller så får det konsekvenser. Du kan ikke fortsette å leve med en slik mann på en slik måte.

Men er han villig til å jobbe med det, så er jo det det beste, så få ham med til parterapi og still krav til ham hjemme.

Anonymous poster hash: 3b182...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...