Gå til innhold

Permisjonen min er over i juli, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal overta mannen sin. Ringte og snakket med nav idag og de sa det skulle gå i orden bare jeg søkte om å få den og la ved legeerklæring. Bør jeg prate med jobben før jeg søker om hans permisjon? Jeg har vel rett på å være lenger hjemme uansett. Eller skal jeg søke først og så gi beskjed?

Anonymous poster hash: 271d4...10c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg hadde vært deg, så hadde jeg søkt først, så fort som mulig. Om det viser seg at det blir innvilget, så hadde jeg gitt beskjed til arbeidsgiveren asap. Dumt å fortelle til arbeidsgiveren først, så viser det seg at du ikke får overta din mann allikevel...

Anonymous poster hash: 29cb3...9da

Skrevet

Det kommer jo an på arbeidsgiveren din. Jeg har jobbet i små bedrifter begge gangene jeg har vært gravid og vi har ikke hatt noen formelle søknader i bedriften om permisjon. Jeg har bare informert om at jeg er gravid og når jeg skal ut i permisjon. Akkurat når jeg har kommet tilbake har vi blitt enige om underveis (jeg har hatt ulønnet permisjon begge gangene etter den lønnede permisjonen). Hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg sendt søknaden med en gang og sagt fra til arbeidsgiver at jeg mest sannsynlig ikke kommer tilbake før etter den permisjonen (+ evt ulønnet frem til barnehageplass).

Anonymous poster hash: 4ecd8...d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...