Gå til innhold

Dere med hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere mensen?

Hvis dere hadde mye smerter og blødninger tidligere, har det hjulpet å sette inn dette?

Anonymous poster hash: b5162...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke mensen. Blødde uten stopp i 2-3 mnd, og plutselig sa det stopp. Har hatt den i et halvt år nå. Det vil si at jeg ikke har blødd på 3-4 mnd. Veldig fornøyd med det:) Hadde normal syklus før jeg fikk spiralen.

Skrevet

Ikke alle mister mensen, men de fleste som fortsetter å blø, vil ha redusert blødning.

Menssmerter hjelper den mot, ja. Kobberspiral er den som er kjent for å kunne øke smerter og blødninger.

Jeg har mistet mensen omtrent helt. Kan ha en dag av og til med litt blodfarget utflod EN gang, for så å se at det ikke var mer den gangen. Oftest i forbindelse med dobesøk når jeg tisser, så det kommer ikke engang i trusa. Og bind har jeg glemt, for det trengs ikke.

Men som sagt, så er jo dette individuelt.

Bare husk det at du kan blø måneder i strekk rett etter innsettingen, men dette går over etter 2-6 måneder. Så du må være litt tålmodig når det kommer til ulike bivirkninger. Jeg hadde også ekstremt mye vann i kroppen de første 5-6 månedene, men fikk vanndrivende medisin for dette. Og har hatt veldig lite vann i kroppen etter de månedene der :)

Så jeg er superfornøyd, selv med mange bivirkninger i starten :) Det står vel også i vedleggene at det kan ta inntil 6 måneder før alt "roer" seg med spiralen, lurer jeg på :)

Anonymous poster hash: 2646b...cea
Skrevet

Nei. Ikke mensen, aldri småblødninger. Fantastisk!

Anonymous poster hash: 90dcd...856

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...