Gå til innhold

gruer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart halvveis og gruer meg så til å bli mor. Har ikke gleden der i det hele tatt og er redd for at jeg er like følelseløs når barnet blir født..poengløst innlegg men måtte bare få det ut!!!

Bare å komme med deres erfaringer..

Anonymous poster hash: 016d3...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for mange ganske fjernt at de skal bli mamma når de er gravide. De vet at det er en baby i magen, men de VET det ikke allikevel. For noen er det sånn. Det kan være vanskelig å knytte seg til en person du ikke har sett "på ekte", som du ikke kan holde. Det kan godt hende at du føler det helt annerledes når babyen er født :) tror ikke du skal være redd for hva du føler, men heller bare føle det du føler, være deg selv og ta ting som de kommer :)

Skrevet

Føler det samme som deg. Termin er rett rundt hjørnet, og jeg har absolutt ikke noe forhold til den som er i magen. Føler hver dag som går, er nedtelling til at jeg ikke skal få ha alene tid mere. Føler på en måte at livet mitt er slutt. :/

Vet ikke hvordan jeg kommer til å føle når barnet kommer ut, og er redd jeg skal føle at den bare er i veien.

Anonymous poster hash: 0fa28...d96
Skrevet

Jeg gruet meg vel egentlig aldri, men hadde heller ingen rosa drømmeskyer rundt meg som gravid. Jeg bare konstaterte at det var jeg. Gikk ikke å gledet meg og så vel bare sånn passelig frem til å slutte å være gravid i det minste. Men det snudde. I løpet av det første døgnet på sykehuset falt alt på plass. Og jeg oppdaget at jeg både hadde talent for morsrollen, tolket og taklet ungen på en formidabelt god måte, forsto hva jeg skulle gjøre og hadde alle ryggmargsreflekser intakt. Og det tror jeg faktisk gjelder de aller, aller fleste i større eller mindre grad. Det å bli mor er ofte så fjernt at man forstår det ikke før man er der. 

Jeg tror det kommer til å gå helt fint. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...