Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 I klassen til barnet mitt har det begynt et nytt barn som åpenbart har hatt noen problemer tidligere. Barnet reagerer sterkt dersom noen kommer borti h*n, men reaksjonene har gått på ansiktsutrykk og kontrollert sinne. Her om dagen kunne barnet vårt fortelle at dette nye barnet, etter å ha blitt skumpet borti av en voksenperson (uhell), hadde sagt at h*n skulle hjem og hente kniven for å drepe vedkommende. Dette ble sagt uten at noen voksenpersoner kunne høre det. Ville dere meld fra til lærer om hva dere hadde hørt? Jeg har gjort det, men følte meg som en sladrehank. Vet jo at denne eleven ikke hadde gjort det den truet med, men synes det er viktig å melde om så alvorlige utsag. Prøver å roe meg ned med å tenkte at læreren her fikk en veldig anstrengt mine i samtale med meg fordi læreren her var påpasselig med kun å motta informasjon uten å gi noe informasjon tilbake om denne eleven (noe jeg heller ikke var ute etter å fiske om). Her er det snakk om barn i småskolen Anonymous poster hash: c5f50...c7f
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Du er ikke sladrehank! Anonymous poster hash: 30f15...4d9
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Som lærer selv hadde jeg satt pris på en telefon fra hjemmet. Skjer det igjen ville jeg sendt Mail og sendt den til avdelingsleder/inspektør også. Dette er fordi det andre barnet tydeligvis trenger hjelp og om det blir dokumentert ved flere anledninger kan slike Mail brukes av lærer som "hjelp" til å få hjelp fra andre (ppt, bup...). Anonymous poster hash: d7836...b4c
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Takk, hilsen HI Anonymous poster hash: c5f50...c7f
Gjest ronja røverdatter Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Selvfølgelig skal du melde fra! Alle slik ting bør meldes i fra om, så får heller den som mottar meldingen vurdere hva som skal gjøre videre, og om noe skal gjøres. Den anstrengte minen kan likegodt være en tankefull mine. Når vi får slike meldinger fra foreldre, begynner gjerne hjernen å jobbe med en gang og som du sier, det er begrenset hva vi som jobber med barna, enten det er assistenter, lærere eller rektorer kan svare der og det i seg selv er jo ganske anstrengende. Du gjorde det rette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå