Gå til innhold

Paracet til en snart 4-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har feber og vondt i hodet. Vil gi han paracet, men han vil ikke ha stikkpille! Har virkelig ikke lyst å tvinge den på ham..

Kan han få en halv paracet som skal svelges? Sånn vanlig 500g. Kan den knuses og gis gjennom mat?

Noen andre tips?

Kanskje noe annet som kan gjøres for å få bort hodepinen?

Han ligger i tynne klær under et teppe, vi lufter i stua og det er halvmørkt, så ingenting å gjøre der.. Han har fått våt klut i panna og saft å drikke (ville ikke ha vann)

Er ikke hysterisk førstegangsmamma altså, de andre barna har det ikke vert problem å gi stikkpille. Vil bare at han skal ha det behagelig selv om han er syk!

Anonymous poster hash: dc140...db3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten deres høres ut som vår gutt, han nekter også å ta stikkpiller. Jeg har derfor hittil bare gitt knust halve paracet 500 gr, dvs 250gr i lag med yohurt evt blandet i saft:) For han liker ikke smaken av paraceten...

Anonymous poster hash: 2ce28...477
Skrevet

ja det kan du gi. bare knekk den i to. står også på pakken at man kan gi det til barn over 3 år. Knus hvis han ikke klarer å svelge den.

Skrevet

Og man får kjøpt sugetabletter eller mikskur på apoteket til barn. Mine har heller ikke vært noe glad i stikkpiller så det har de ikke fått siden de var babyer. God bedring til sønnen din!

Skrevet

Slik var det her også. Kjøpte flytende, men den ville ha i alle fall ikke ha og da valgte han selv stikkpille. Han er nå 8 år og foretrekker fortsatt sikkpiller :huh: Jeg har prøvd å introdusere andre former, men han foretrekker stikkpille.

Anonymous poster hash: dedee...5ed
Skrevet

Flytende og andre ting skal han iallfall ikke ha! ;)

Prøver å knuse i yoghurt! Han elsker yoghurt! ;)

Takk for svar!

Anonymous poster hash: dc140...db3

Skrevet

Min erfaring er at det som funker best er paracet smeltetablett med banansmak! Om man knuser paracet og blander i mat blir det bismak uansett hva det blandes i, men om du ikke får tak i noe annet så fungerer det jo. Anbefaler uansett å sitat det er en knust tablett inni der!

Anonymous poster hash: 510f1...d1d

Skrevet

Vi prøvde den med banansmak og da kastet frøkna opp. Smakte på den selv, og det var ikke godt.. :)

Vi bruker flytende paracet el evt Ibux. Frøkna på 3 år syns Ibux smaker bedre, så da sa legen at vi sku bruke den.

Måtte få ei pille en gang og da knuste vi den og blanda med bringebærsyltetøy på skje ( samme som vi fikk da vi var små). Hun visste om pilla som var insyltetøyet, men syntes ikke det smakte noe særlig annerledes . Og det er jo frø i bringebærsyltetøy fra før. :)

Anonymous poster hash: 8e55b...c6c

Skrevet

Knus en halv paracet og  bland den i syltetøy, som han kan spise fra skjea. Skjuler paracet-smaken ganske godt :)

Anonymous poster hash: 55a10...ee9
Skrevet

Kjøp inn 200mg ibux, den virker bedre enn paracet ifølge legen vår.

Anonymous poster hash: 6faf7...877
Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt ibux på generell basis, paracet bør alltid være førstevalget hos barn, dersom ikke annet er avtalt med legen.

Ellers vil jeg minne om at ønsker en raskest mulig effekt, er stikkpiller best, ellers fungerer jo de andre metodene som er nevnt her. Bare ikke prøv å lure barna. Mitt råd og egen erfaring etat fra tre-fireårs alder kan barnet ha ganske stor forståelse etterhvert for nødvendigheten av smertestillende/febernedsettende. Snakk om effekten og at det tar tid før det virker. Og kommenter effekten når den kommer. Da blir det mye lettere neste gang.

Hilsen lege

Anonymous poster hash: 510f1...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...