Gå til innhold

Placenta marginalis, klaring på 0,8 cm i uke 33.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Flytta morkaka på seg? Skal på kontroll igjen om 3-4 uker, så er veldig spent nå.

Noen som vet hvor mye klaring det må være for å kunne føde normalt?

Anonymous poster hash: 55494...48e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Hos meg var det 1 cm ved uke 33, og fødte vanlig i uke 35 :)

Var nesten over ved oul. Hadde en del blødninger tidlig i svangerskapet pga dette, også en blodning i uke 33. Hadde 1 cm åpning og moden i uke 32.

Anonymous poster hash: 1081c...dd4

Skrevet

Sa de det var greit å føde med 1cm klaring? Synes det høres lite ut jeg.

Skrevet

:)

Skrevet

.

Skrevet

Prøver en gang til ;)

Skrevet

Ja, det gikk greit. Ungen var stjernekikker og satt fast. Men dette hadde ikke noe med det å gjøre. Morkaka flyttet seg automatisk ved fødselen. Var aldri fare for noe. :)

Anonymous poster hash: 1081c...dd4

Skrevet

Jeg hadde 1.3cm i uke 32 og skal på ny ultralyd på onsdag (uke 36) så jeg er veldig spent. De sa den minimum må være 2cm unna for å kunne føde vaginalt. Ikke hatt noen blødninger, men har tatt det veldig m ro hele svangerskapet og ikke jobbet så det kan kanskje ha hjulpet.

Anonymous poster hash: ffa2b...8c1

Skrevet

Så det må være 2 cm, ja. Det blir veldig spennende. Lykke til på din kontroll. Du får vel dato til KS dersom den ikke har flytta seg på den kontrollen du da?

Fikk ingen restriksjoner jeg nå, annet enn beskjed om å komme inn med en gang hvis det begynner å blø.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

.

Skrevet

Prøver siste gang ;)

Skrevet

Så det må være 2 cm, ja. Det blir veldig spennende. Lykke til på din kontroll. Du får vel dato til KS dersom den ikke har flytta seg på den kontrollen du da?

Fikk ingen restriksjoner jeg nå, annet enn beskjed om å komme inn med en gang hvis det begynner å blø.

Ja, får satt opp KS dato om den ikke har flyttet seg til minst 2cm, så jeg er veldig spent på hva som har skjedd de siste ukene.. Jeg har ikke fått noen til å gi noen endelige svar på hvor sannsynlig det er at den har flyttet seg nok, men sånn jeg har enset det, så er det størst sjanse for at det blir KS og at det desverre ikke er nok klaring.. MEN, det finnes dem hvor morkaken flytter seg mye på slutten så alt håp er ikke ute. De gjør vanligvis KS i uke 38 på det sykehuset jeg hører til da de ikke vil du skal gå i fødsel før KS pga blødningsfare ved modning/åpning. Og jeg har fått vite at om jeg skulle få en eneste rie eller blødning (inkl.spotting) så må jeg dra rett på sykehuset.

Vi får se…!!!!!!

Anonymous poster hash: ffa2b...8c1

Skrevet

Takk for svar. Er masse jeg skulle spurt om da jeg var på ul tidligere denne uka! Men, sånn er det å være etterpåklok 😜

Masse lykke til på din kontroll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...