Gå til innhold

Senvirkninger av mobbing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble mobbet mye som barn, både på barne- og ungdomsskolen. Utestengelse, latterliggjøring, plaging, stygge og sårende ting ble sagt. Ofte av større gjenger barn eller ungdom, de kom i flokk og mobbet hver anledning de fant.

Jeg var langt nede pga dette, og vurderte selvmord flere enn en gang. Helt til jeg fant styrken min på videregående og greide å jobbe meg ut av offer-rollen.

Jeg er snart førti år nå, men får fortsatt vondt hogg i magen når jeg nærmer meg flokker med større barn. :(

Selv om jeg har klart meg bra som voksen, har pratet greit med mobberne i ettertid og de har sett at jeg tross alt har fått et godt liv i voksen alder.

Likevel sitter det i. Tror aldri jeg blir kvitt det. En gjeng større barn eller ungdommer og det hogger i magen så jeg blir kvalm før jeg husker at dette er et tilbakelagt stadium.

Er det andre som opplever dette?

Anonymous poster hash: 88093...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det også sånn... Jeg klarer ikke sosiale ting med store grupper mennesker i det hele tatt,og går bare ut når jeg må.

Har fryktelig dårlig selvbilde og selvtillitt og er visst for streng mot meg selv. Det jeg gjør er liksom aldri bra nok. Klarer ikke ta i mot komplimenter,for jeg tror ikke på den som sier noe positivt om meg.

Sliter veldig med dette,og går også i terapi.

Jeg er 31 år, og tror jeg kommer til å slite med dette i mange år til. Jeg klarer ikke å hakjæreste heller,fordi jeg ikke klarer å stole på noen...

Anonymous poster hash: b2537...665

Skrevet

Mobbing er virkelig en fæl greie. Jeg anbefaler å gå i terapi. Hadde også fryktelig dårlig selvfølelse , slet med mye og fikk noen små diagnoser hos DPS. Dette hjalp meg og rydde i hodet og jobbe meg ut av det , sammen med en psykiatrisk sykepleier. Nå er jeg både bra nok og pen nok og flink nok, og har landet støtt på mine egne to ben. Ingen skal gå rundt å ha dårlig selvfølelse eller selvtillit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...