Gå til innhold

Dere alenemødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når får dere tid til å trene? Noen som vil dele treningsplanen sin med meg? Når, hva og hvor? :) har ingen sentere med barnepass her, og vil helst trene ute i naturen :)

Anonymous poster hash: edb2d...d5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får ikke tid til å trene alene, men er aktiv sammen med barna. Vi går på ski, er i svømmehallen, buldrer, går på skøyter og er mye ute når vi har fri.

Anonymous poster hash: 1c7dc...8f7
Skrevet

Barnet kan være med hvis du skal gå tur..

Evt trene når barnet er på skole/barnehage evt barnevakt..

Anonymous poster hash: 01844...6c0
Skrevet

Ja han er selvfølgelig med vond jeg skal gå tur, men blir litt vrient når jeg skal løpe i skogen ;)

Jeg jobber på dagtid, 8-16, så går ikke å trene mens han er i bhg heller, men ja, jeg kan jo alltids høre om en nabo vil sitte hos oss mens jeg trener etter leggetid :)

Skrevet

Men er det virkelig ingen alenemødre her som trener?? 

Skrevet

tren med ungen....se på fb, funkygine :)

Anonymous poster hash: 180d1...c2e
Skrevet

Nå er jeg student. Dermed får jeg trent ca 2 dager i uken, da jeg ikke har fulle dager hver dag.

Ellers så sykler barnet, mens jeg jogger, går raskt. Så trener jeg styrke på stuegulvet. Trener yoga til dvd. Er mye man kan få gjort hjemme og. Jeg har 2 etasjer, så gå opp og ned den, er veldig bra trening for rumpa.

Nå som våren kommer, er vi og ute og spiller fotball.

Anonymous poster hash: 14e8b...f0a
Skrevet

Trener mest i arbeidstiden. Har alle fasiliteter pluss flott løpeterreng utenfor jobben. Ellers trener jeg når barna er hjemme alene, men de er jo ikke små lenger (minste er åtte, eldste ti)

Anonymous poster hash: 312d3...72a
Skrevet (endret)

Når jeg var "alenemor" (mannen studerte langt borte) gjorde jeg det når ungen var i bh men når ikke det er mulig for deg kan du kanskje levere tidligere slik at du får jogget før du drar på jobb?   :) Eller så kan du jo sykle på jobb :)

Endret av BikkjeBisk
Skrevet

Jeg jobber ikke. Så mens barnet er i barnehage, har jeg god tid til å trene ;)

Anonymous poster hash: e38c4...be9
Skrevet

Jeg har ståldisiplin og trener 5 ganger i uka hjemme i stua etter at barnet er i seng. Trener etter ulike greier på youtube. Mest 30 days. Har gått ned 8 kg siden januar :)

Anonymous poster hash: 79910...166

Skrevet

Men er det virkelig ingen alenemødre her som trener??  Anonymous poster hash: edb2d...d5b

Jo, men det er liten vits å formidle tips når all trening er på senter..... ;)

Anonymous poster hash: d0484...f58

Skrevet

Trener hjemme med ellipsemaskin dersom jeg ikke har bsrbepass. Funker det;)

Skrevet

trener mens ungen er i bhg(er arb.ledig) og har tredemølle hjemme som kan brukes ellers. i tillegg kjører jeg stort sett hjem for å parkere bilen først, for så å gå tilbake å hente ungen i bhg. er vel snaue 2 km hver vei.

Anonymous poster hash: 8aa64...511
Skrevet

Jeg er alenemor og trener 6-7 dager i uken. Står opp 5 hver morgen og trener enten før eller etter jobb.

Er på treningssenter i blant men har mye utstyr til både styrketrening hjemme så det gjør jeg mens barnet er tilstede.

Anonymous poster hash: 2639e...a6e

Skrevet

trener på treningssenter minst 2 ganger i uka - de har barnepass :) ellers går vi tur, går for å hente i bhg - ungen bruker sparkesykkel...

Skrevet

Pappa'n skal etter avtalen vår ha gutten to kvelder i uka, og de bruker jeg på trening hvis ikke jeg har møter den uka. Hender jo han ikke "kan" av diverse grunner, da putter jeg gutten i vogna og jogger en tur :) har ikke førerkort, så går mye uansett til og fra jobb og bhg :)

Skrevet

Vel, hvis jeg står opp kl 5, så har jeg 1 time på morningen.
Også er jeg alene etter kl 17.30 hver kveld da mini legger seg tidlig. Da har jeg også tid.
Har en elipsemaskin, og vekter + matte+ball. 

Det blir lite trening, men prøver og få til litt hver dag :)

Skrevet

Har begynt med en halvtimes pilates trening hver dag :)

Trener enten når jentungen er i barnehagen (har deltidsjobb) eller etter hun har lagt seg :)

Anonymous poster hash: 08d3f...415
Skrevet

Men er det virkelig ingen alenemødre her som trener??  Anonymous poster hash: edb2d...d5b

Jo, men det er liten vits å formidle tips når all trening er på senter..... ;)

Anonymous poster hash: d0484...f58

Hehe, point taken ;) 

Skrevet

Trener når han er på skolen eller når han er hos faren sin.

Anonymous poster hash: 959cf...0d1
Skrevet

Men dere som trener mens barna er i bhg/skole, jobber dere ikke på dagtid, eller trener dere tidlig om morgenen etter dere har levert, eller henter sent og trener før dere henter? :) 

HI

Skrevet

Jeg pleier å trene 30 day shred eller andre ting som jeg finner på youtube, alt etter hva jeg føler for. 
Vi er ofte ute på ettermiddager og går tur, og jeg tenker at det er bedre enn ingenting. Barna er 2 og 4 år, så di to minste kaster jeg i vogna når dem skal sove på formiddagen, mens eldste går ved siden av. Så går vi en tur, og når hun blir sliten står hun på ståbrettet også speeder jeg opp tempoet litt. Men får også god trening av å løpe etter dem i skogen ol. 

Bare fantasien som setter grenser. Se omså på det å herje med barnet som trening, kast det i lufte, ta det på ryggen og gjør ulike ting, gyng med det på beina, lek fly osv. Og finn gjerne på trening sammen og ta barnet med, sku på tven med en eller annen treningsøkt og tren sammen, så blir barnet inkludert og samtidig har dere en morsom tid sammen :)
For meg tenker jeg alltid ikke på å bli så veldig sterk, mest at jeg får forbrent noen kalorier ekstra. 

Anonymous poster hash: e4714...e3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...