Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Noen som vet hvor man kan få studieveiledning gratis? Kan jeg bare kontakte min gamle videregående selv om det er MANGE år siden jeg gikk der? Sitter med veldig lite penger til overs denne måneden, og vil søke skole til neste år. Er blitt aleneforsørger for et lite barn og vil helst bruke overgangstønaden til å få en utdannelse slik at det er lettere å få en stabil jobb for og forsørge min lille skatt. Uten utdannelse er det lite bra jobber for min del å få (sliter med angst og tør ikke helt å jobbe rene serviceyrker i tillegg til at angsten min skinner igjennom og derav gjør jeg en elendig jobb uten å klare å kontrollere det) Trenger derfor litt veiledning av en som kjenner systemet og hva og hvor jeg burde søke. Anonymous poster hash: b2425...cca
Følelsesvims Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Husk at fristen for Samordna opptak er 15.april! Du kan prøve den lokale videregående, men de har det nok ganske så travelt siden det er rett før søknadsfristen. Det finnes også mye gode ressurser på nettet. Men vil du ha veiledning for å finne frem til riktig utdannelse eller trenger du hjelp til å søke?
PrinsesseHengepupp Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 De fleste studieinstitusjoner tilbyr veiledning også til potensielle studenter. Så du kan jo godt ta kontakt med den lokale høyskolen/vgs/universitet, alt etter hva som er aktuelt for deg. Også NAV kan bidra, eller du kan kontakte den lokale voksenopplæringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå