Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Jeg har tidligere hatt mensen etter klokka, omtrent samme dato hver mnd. Det siste året har det vært annerledes, syklisten har blitt kortere. Nå er det mellom 21 og 26 dager syklus - fra første dag i mens til neste første dag. Det er ikke småblødninger mellom menstruasjoner men høyere grad av pms. Jeg er 36 og har fått et barn ved KS for 5 år siden. Anonymous poster hash: 91d07...e08
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Hahaha, syklusen - syklusen har blitt kortere HI Anonymous poster hash: 91d07...e08
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Hahaha, syklusen - syklusen har blitt kortere HI Anonymous poster hash: 91d07...e08
humlemamma Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Godt å høre det ikke var syklisten Har du sjekket hormonene dine hos lege? Det ville jeg gjort aller først. Mulig det er noe tull der, eller at du er av de få som starter tidlig overgangsalder. Er det noe som er uvanlig med syklus e.l. så dra til lege. Alltid! (Altså, om det har vært regelmessig da.)
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Ikke unormalt. Anonymous poster hash: 25aac...bb0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Når jeg fikk tilbake menstruasjon etter sist fødsel, to år siden, så etablerte den seg med kortere syklus, gikk fra nøyaktig 28 dager, til en mer ujevn rytme på 25-26 dager, og lengre varighet og mer smerter. Og en helvettes PMS. Jeg har vært hos legen og fått henvisning til gynekolog, for som legen sa, det kan hende jeg kanskje trenger å nullstille hormonene litt og på en måte starte dem opp på nytt igjen. Eller så er det tidlig overgangsalder. Har tatt stoffskifteprøver osv, og de viste noe for høyt stoffskifte, men ikke over normalgrensene likevel visstnok. (Jeg er faktisk sykmeldt i øyeblikket blant annet pga pms og syklusforstyrrelser. Jeg får kraftig diare før mens og i eggeløsningsperioden, humørsvingninger som er latterlige, migrene, depresjoner, osv. Det er kjempeslitsomt. Gleder meg til time hos gynekologen, og håper på å få hjelp der.) Anonymous poster hash: 8ca22...fb4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Takk for svar Tenker jo med en gang kreft! Har bestilt time hos gyn. HI Anonymous poster hash: 91d07...e08
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Takk for svar Tenker jo med en gang kreft! Har bestilt time hos gyn. HI Anonymous poster hash: 91d07...e08 Kan aldri tenke meg at det er kreft... :-) Anonymous poster hash: 3861c...83a
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Jeg har det på samme måte. Og jeg blir utredet for endomentriose no. Mulig det er det du og har. Men det er noe gynekologen finner ut av. Lykke til! Anonymous poster hash: cf01d...ba0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Ja, kanskje det.. Har tenkt tanken.. Jeg har vaginisme, så jeg gruer meg fryktelig til gyn. Det kjennes ut som knivangrep.. HI Anonymous poster hash: 91d07...e08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå