Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Jeg kan ikke amme og skal gi babyen min flaske fra starten av. Så jeg lurer bare på, hvordan gjør de dette på sykehuset får jeg morsmelkerstatning der og flasker, eller må jeg ta med dette selv? Anonymous poster hash: b9a6c...2ef
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Hvordan kan du vite at du ikke kan amme selv? Anonymous poster hash: 54bf7...059
Gjest usababy Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Du får flasker og nan på sykehuset. Trenger ikke ha med selv.
Nettisen:) Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg ville tatt med selv. Jeg kunne ikke amme pga uforutsette ting, så jeg hadde ikke med, og da fikk jeg mme, men ikke flaske. Matet med kopp.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Sykehusene har gjerne bare en type erstatning (ofte nan), så om du ønsker å bruke en annen type bør du ha med. Anonymous poster hash: 57c5c...1af
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Jeg fikk ikke noe melk og til slutt fikk babyen mme på sykehuset. De hadde mme som jeg kunne ta av og babyen ble matet fra en liten kopp. Anonymous poster hash: 5f9f3...d87
me_87 Skrevet 4. april 2014 #8 Skrevet 4. april 2014 Jeg måtte også mat med kopp,å det er noe herk! Så jeg ville tatt med flasker.
Gjest usababy Skrevet 4. april 2014 #9 Skrevet 4. april 2014 Jeg fikk sprøyter og engangsbeger til å gi med først, så fikk jeg flasker. De har flasker, men holder igjen på det hvis man skal amme. Dere som tok med flasker: hvordan fikk dere rengjort dem? Gjorde sykehuset det for dere?
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #10 Skrevet 4. april 2014 Jeg fikk sprøyter og engangsbeger til å gi med først, så fikk jeg flasker. De har flasker, men holder igjen på det hvis man skal amme. Dere som tok med flasker: hvordan fikk dere rengjort dem? Gjorde sykehuset det for dere? Der jeg fødte hadde de ikke flasker. Det kom ikke noe melk iløpet av den uken jeg var det (og vi prøvde alle mulige triks for å lure ut noe ), men flasker hadde de ikke. Jeg fikk fri tilgang på kjøkkenet så jeg kunne tilberede mme selv og måtte gi fra koppen. Så nei, ikke alle sykehus har flasker. Kan være lurt å spørre i forkant så man kan ta med dersom man ikke skal amme. Anonymous poster hash: 5f9f3...d87
Gjest usababy Skrevet 4. april 2014 #11 Skrevet 4. april 2014 Jeg fikk sprøyter og engangsbeger til å gi med først, så fikk jeg flasker. De har flasker, men holder igjen på det hvis man skal amme. Dere som tok med flasker: hvordan fikk dere rengjort dem? Gjorde sykehuset det for dere? Der jeg fødte hadde de ikke flasker. Det kom ikke noe melk iløpet av den uken jeg var det (og vi prøvde alle mulige triks for å lure ut noe ), men flasker hadde de ikke. Jeg fikk fri tilgang på kjøkkenet så jeg kunne tilberede mme selv og måtte gi fra koppen. Så nei, ikke alle sykehus har flasker. Kan være lurt å spørre i forkant så man kan ta med dersom man ikke skal amme. Anonymous poster hash: 5f9f3...d87 Ok, takk for at du retter på meg Trodde det var likt på alle sykehus, men da stemmer ikke det.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #12 Skrevet 4. april 2014 Merkelig hvis de ikke har flasker.... Men ta med en da, sånn i tilfelle..... Eller ring føden og spør! :-) Mme vil jeg tro de har. Der jeg har født, har de hatt både flasker og mme. Anonymous poster hash: 416a2...bf4
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #13 Skrevet 4. april 2014 Mine var begge premature :-) På barneklinikken har de alt, i begynnelsen "spiste" de med sonde.. Anonymous poster hash: 889b6...217
Nullstress;) Skrevet 4. april 2014 #14 Skrevet 4. april 2014 Jeg fødte i Tønsberg, og der hadde de både flasker og nan. Men siden jeg ikke kunne amme henne, spurte jeg om hun kunne få et par måltider med råmelk fra "melkebanken". Så hun fikk de to eller tre første måltidene med råmelk og nan resten. Etter tre uker bytter vi foresten fra nan til hipp, da vesle snupp fikk veldig vondt i magen av nan. Du kan jo ringe sykehuset å spørre om de har alt tilgjengelig.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #15 Skrevet 4. april 2014 Tusen takk for svar! Tror jeg gar en telefon til min jordmlr og spør hvordan ddt er på det sykehuset jeg skal føde. Høres styr ut og mate med liten kopp....! HI Anonymous poster hash: b9a6c...2ef
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #16 Skrevet 4. april 2014 Skriver fra mobilen, ser jeg fikk masse skrivefeil......var jammen ikke lett. HI Anonymous poster hash: b9a6c...2ef
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #17 Skrevet 4. april 2014 Hvordan kan du vite at du ikke kan amme selv? Anonymous poster hash: 54bf7...059 [/quote Fordi jeg bare vet det;) Nei vet du hva? Grunnen til at jeg ikke kan amme har du absolutt ingenting med!! Anonymous poster hash: b9a6c...2ef
Fru vims Skrevet 4. april 2014 #18 Skrevet 4. april 2014 (endret) På Drammen iallefall har de flasker ogg MME. Hvis du vet at du ikke kan amme kan du begynne rett på flaske. For de som etterhvert kanskje får til ammingen holder de litt igjen og man må gi med kopp. Men det gjelder ikke deg. Så du får nok flaske. Vil tro de fleste sykehus har dette. Endret 4. april 2014 av Fru vims
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 4. april 2014 #19 Skrevet 4. april 2014 Hvordan kan du vite at du ikke kan amme selv? Anonymous poster hash: 54bf7...059 Hvorfor svarer folk bestandig på alt annet enn det som står i trådene???
Kanutten83 Skrevet 4. april 2014 #20 Skrevet 4. april 2014 På bærum hadde de i hvertfall flasker (og erstatning) i 2010, fikk udelt medisinbeger først, men ba de komme med flaske da det begeret er noe herk og vi uansett kom til å bruke flaske hjemme om det var nødvendig Han måtte få erstatning siden han var prematur og så liten i vekt mente de (3 kg).
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Det får du på sykehuset Trenger ingenting selv Bare ha det klart hjemme til du kommer hjem. Tips hvis du bor i nærheten av sverige: Nan HA1 er en tredjedel av prisen på Eurocash Anonymous poster hash: d4ae0...6b0
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #22 Skrevet 4. april 2014 Å skulle vært nærmere sverige da, bor på vestlande...så litt langt til sverige men takk for tips HI Anonymous poster hash: b9a6c...2ef
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #23 Skrevet 4. april 2014 Det er lov å la vær!! Hvordan kan du vite at du ikke kan amme selv? Anonymous poster hash: 54bf7...059 Anonymous poster hash: f1dd9...4d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå