Gå til innhold

Svangerskapdiabetes


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har det her inne?

Hva må dere gjøre? Ikke gjøre.. Medisiner?

Noen som vil dele litt? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg fikk påvist glukoseintoleranse. Akkurat under grensa for svangerskapsdiabetes. Fikk beskjed om å spise trege karbohydrater, og ta medisiner. Jeg valgte imidlertid å IKKE ta medisinene etter å ha forhørt meg med flere leger siden verdiene mine var forhøyet, men ikke høye nok...

Skrevet

Jeg fikk beskjed i dag om at jeg lå fint til. Og at jeg ikke hadde det. Første prøve lå på 4, 2 før sukker. Og på 6, 6 etter 2 timer.

Hadde litt mye fostervann. Men ikke bekymringsfullt det heller.:)

Takk :)

Skrevet

Hei! Jeg har 3 barn, fått påvist svangerskapsdiabetes i alle svangerskapene. I det siste svangerskapet måtte jeg starte med insulin. Jeg har blitt tett oppfulgt av leger, diabetessykepleier og jordmødre på poliklinikk hvert svangerskap. 1-2 ganger på kontroll i uken siste tiden før fødsel. Hyppige ultralyder for å måle størrelse på baby, samt hyppig CTG målinger. Følges nøye i forhold til økt fare for komplikasjoner. Hva lurer du på sann egentlig da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...