Gå til innhold

Hvordan er lønnen som lege?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen leger her? Hva tjener dere og hvor mye jobber dere? Hvilken spesialitet har dere valgt?

 

Anonymous poster hash: b5582...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har ca 800 000 i året, inkludert alle tillegg. Er ass.lege med max ansennitet (C eller hva det er, er usikker), så han har jobbet ganske lenge, blir snart overlege. Han jobber på medisinsk avdeling på et universitetssykehus. Han har vel en vanlig arbeidsuke på 47 timer i uka, tror jeg. Går i vakt (dag/natt/helg). Ikke særlig godt betalt blodslitet og ansvaret tatt i betraktning.  



Anonymous poster hash: 5feca...965
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lege i spesialisering (Lis) (det som tidligere het assistentlege) jeg har grunnlønn på 503000. Er i kategori a, som er den laveste anseniteten. Siden jeg for tiden jobber på poliklinikk og ikke har vakter, har jeg ingen tillegg. Så ganske kjip lønn med tanke på utdannelse og ansvar. Jeg jobber 40t per uke.

 

Ellers er grunnlønn for leger i avtale mellom spekter og legeforeningen slik:

 

Medisinstudent med lisens: 406 000

Turnuslege: 447 000

Lis a: 503 000

Lis b: 542 000

Lis c: 583 000

Overleger: 645 000

 

Dette er altså minimums basislønn uten tillegg.

 

Anonymous poster hash: ba88c...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er overlege. Har vel ca 1,2-1,4 mill i året avhengig av hvor mye ekstra han jobber. Han er anestesiolog og har tilstedevakt på sykehuset på natta. Tjener derfor mer enn medisinere/radiologer/gynekologer/gastro/psykiatere siden de har hjemmevakt ved sykehuset her. Grunnlønna er ikke så mye å skryte av. Men han elsker jobben sin som delvis består av sykehusjobb og jobb i NLA og det er mye viktigere for han enn lønna.

 

Anonymous poster hash: c3ca4...1fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider