Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #1 Skrevet 4. april 2014 Jeg må være en av de få som ikke har noe stil når det kommer til klær, utseende, frisyre og så videre. Det bunner egentlig i langvarig mobbing, fra barnehage og til nylig. Der folk både sa rett til meg at den stilen jeg hadde var teit, stygg, dum, jeg så tåpelig ut, og hvisket bak ryggen min, frøs meg ut og latterliggjorde meg. Jeg liker EGENTLIG å kle meg pent, med høye hæler, skjørt/tunika/kjole eller generelt klær som fremhever former. Men ble stemplet som hore av omgivelsene til min ekssamboer da jeg kommer fra et typisk "hore"land i disse sneversynte menneskers forstand. Hadde en periode i tenårene der jeg hørte på hard rock og diverse og hadde rocka klesstil, masse ringer og svarte klær. Dette ble selvfølgelig også latterliggjort som alt det andre. Hvis folk spør meg nå hvilken stil jeg har klesmessig og utseendemessig så vet jeg ikke hva jeg skal svare. Har langt hår, VET at jeg ikke kler kort, men har ingen formening om hvilken frisyre jeg ønsker. Går i klær som etter min mening sitter pent og etter kroppsformen, men ingen spesiell stil der heller. Er redd for at min mann etter hvert vil synes at jeg er en kjedelig grå mus som ikke har min egen stil. Noen som har vært i samme situasjon, og hva eventuelt som hjalp? Anonymous poster hash: 02e6f...c92
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #2 Skrevet 4. april 2014 Jeg er 35 år, og føler jeg ikke har noe stil. Jeg elsker kjoler, og kunne egentlig tenkt meg og stort sett bruke det. Men føler meg for pyntet. Og folk kommenterer gjerne og, spør hvorfor man er så pyntet, selv om det er hverdagskjoler. Ellers så går jeg i svarte jeans, topp og cardigan ofte. Så forskjellen blir jo da litt stor. Men tenkte jeg skal prøve å bruke en del sommerkjoler i sommer, så blir kanskje ikke overgangen så stor, hvis jeg da fortsetter med kjoler utover høsten og vinteren. Jeg er student, så kan kle meg hvordan jeg vil. Håret må jeg gjøre noe med, det er langt og i hestehale. Ikke ofte jeg har håret løst. Men for 3 år siden hadde jeg en frisyre jeg likte veldig godt, og med striper. Så tror jeg må prøve å få den igjen. Anonymous poster hash: 05d53...546
Nullstress;) Skrevet 4. april 2014 #3 Skrevet 4. april 2014 Jeg har heller ikke noen stil ... Noen dager føler jeg mer litt røffere, og kunne tenkt meg bluse, sort bukse og en kul sort jakke ("skinnjakke") Andre ganger ser jeg kun etter blonder og en veldig søt stil. Og sist jeg ønske-shoppet på zalando, hang jeg meg helt opp i 50-60 talla stilen med knelange skjørt, bluser og høye heler Er 30 år. Jeg har langt lyst hår, men setter det opp i en knyte eller hestehale. Noen ganger fletter jeg det. Har Så og si aldri håret løst...
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #4 Skrevet 4. april 2014 Jeg tror de fleste har en egen stil når man har vippet 30, men uten å være klar over det selv! Har selv vært der du er nå, og ble overrasket da jeg var med et par venninner på tur som sa at "Den her er helt DEG!". Tydeligvis hadde jeg en viss stil uten å være klar over det selv. Selv er jeg veldig bevisst på hva jeg har på, men det er ikke nødvendigvis det som andre kler. Og sjelden det som er i motbladene, da jeg ikke er særlig innovativ. Derimot er jeg tro mot det jeg liker selv, og det jeg tror kler min kroppsfasong, samt "mine" farger. Bevisst på egen alder, vil ikke være kjerring og absolutt ikke kle meg for ungt heller. Start med å stille deg noen spørsmål: Hva slags klær trives du i og føler du deg hjemme i? Hvilke farger liker du, og hvilke av disse kler deg? Prøv deg frem foran speilet. Liker du å gå i joggebukse, så er kanskje ikke det særlig kul stil. Men da kan du jo kjøre på med tights eller boyfriend-olabukse f.eks. Velg deg ut noen fine sterkere farger du vet du kler, og kjør en basic med mer nøytrale farger som du også liker. Liker du ikke høye heler, kjører du på med kule converse, eller søte ballerinasko. Det er ikke alltid det andre kler, er det som kler deg. Matching er et stikkord, altså klær som passer sammen. Jeg kan gå i olabukse og converse, men da tar jeg ikke kåpe over. Da blir det en mer sporty jakke, eller en ullcardigan f.eks. Har jeg smalt draktskjørt, ser det helt merkelig ut med converse igjen, så da blir det høye støvletter. Og gå i butikker der du får god hjelp! Spør betjeningen om de kan hjelpe, om de har noen råd og om de kan gi deg ærlig tilbakemelding på hva du kler. Forklar at du er på leting etter DIN stil. Så avslutter du med en tur til frisøren. Jeg har god erfaring med å forklare noen tanker om lengde og farge, men ellers la frisøren få komme med forslag. Jeg for min del liker også å kjøpe noen nye plagg hver sesong. Så får jeg den gode følelsen av fornyelse, pluss at snitt og farger ikke er helt ut. Basicplaggene beholder jeg jo uansett! Lykke til! Anonymous poster hash: 4a5a0...47f
Våryr ✿ Skrevet 4. april 2014 #5 Skrevet 4. april 2014 Jeg har heller ikke noen stil ... Noen dager føler jeg mer litt røffere, og kunne tenkt meg bluse, sort bukse og en kul sort jakke ("skinnjakke") Andre ganger ser jeg kun etter blonder og en veldig søt stil. Og sist jeg ønske-shoppet på zalando, hang jeg meg helt opp i 50-60 talla stilen med knelange skjørt, bluser og høye heler Er 30 år. Jeg har langt lyst hår, men setter det opp i en knyte eller hestehale. Noen ganger fletter jeg det. Har Så og si aldri håret løst... Er det ikke det som er så fint da? Man kan bruke alt. Ene dagen kan du ha en søt blondestil. Neste dag rocka, en annen dag mer formelt osv osv.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #6 Skrevet 4. april 2014 Jeg er 32, går for det meste i skjørt og kjoler, men har (heldigvis) ikke bundet meg opp til en bestemt stil. Jeg går med det som passer humøret. Av og til er det noe helt ordinært og kjedelig, noen ganger klassisk og elegant, og andre ganger røffere. Jeg tror at mangelen på en "stil" gjør at folk ser meg som uavhengig og annerledes, men egentlig er jeg bare ikke spesielt opptatt av mote. Det er selvfølelsen din du trenger å starte med å endre, så kommer motet til å gå kledd akkurat sånn du vil etterhvert. Anonymous poster hash: aff5a...085
Nullstress;) Skrevet 4. april 2014 #7 Skrevet 4. april 2014 Jeg har heller ikke noen stil ... Noen dager føler jeg mer litt røffere, og kunne tenkt meg bluse, sort bukse og en kul sort jakke ("skinnjakke") Andre ganger ser jeg kun etter blonder og en veldig søt stil. Og sist jeg ønske-shoppet på zalando, hang jeg meg helt opp i 50-60 talla stilen med knelange skjørt, bluser og høye heler Er 30 år. Jeg har langt lyst hår, men setter det opp i en knyte eller hestehale. Noen ganger fletter jeg det. Har Så og si aldri håret løst... Er det ikke det som er så fint da? Man kan bruke alt. Ene dagen kan du ha en søt blondestil. Neste dag rocka, en annen dag mer formelt osv osv. Joda, det er sant det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå