skjotta Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 En som står meg nær opplever nå alles mareritt. Den lille sønnen hennes har en svulst på hjernen og de reiser derfor frem og tilbake mellom sykehus og hjem. I et forsøk på å gjøre hverdagen marginalt lettere for dem har jeg bestemt meg for å hjelpe dem med å fylle fryseren med både det praktiske og noe de enkelt kan ta opp og servere når folk kommer på besøk. jeg skal bake polarbrød og brownies fordi det vet jeg at fryses bra. Hva annet fungerer? Kringle kanskje? Boller, rundtykker? Har dere tips om noe praktisk og godt? jeg har hele dagen i morgen til rådighet.
#Ariadne# Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Horn fylt med ost og skinke . Pizzasnurrer . Kanelsnurrer.
Bumblebeee Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Kanelsnurrer, boller, fylte horn, rundstykker. Hva med et par lasagner eller andre middager de bare kan varme opp? Ber en bønn for den lille gutten jeg. Og klem til deg!
skjotta Skrevet 3. april 2014 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2014 Tusen takk folkens! Kanelsnurrer kan jeg! Hva med skuffekaker? Husker en med sjokoladebunn og hvit krem (med vaniljekrem i) som var god å fryse.... må google etter oppskrift, kan ikke huske hvem som bakte den.
juniprins2014 Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 gulerotkake? tror du kan finne en glasur som egner seg for frys også...
Bumblebeee Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Sjokoladekake og muffins er også gode å fryse. Disse er kjekke å ha i fryseren, smaker himmelsk lunkne med vaniljeis ved siden av: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/eplemuffins
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 sjokoladekaker, sjokolademuffins, banankake, gulerotkake, ostekake..middager: Moussakavårruller (bare rull dem med fyll, og legg dem i poser, så kan venninna di bare slenge de i stekepanna)lasagnekjøttkakerkarbonader Anonymous poster hash: 9b525...6c3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Eplekake og ustekte sjokoladefondanter. Fylte vannbakkels, tiner kjemperaskt. Anonymous poster hash: e04f4...182
skjotta Skrevet 3. april 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2014 Masse gode ideer! Takk skal dere ha. Muffins er jo genialt og kan sikkert friste en liten tass med liten matlyst også. Jeg rekker jo ikke alt dette i denne omgangen, men skriver ned tipsene slik at de kan få påfyll når de kommer hjem neste gang og. tusen takk for hjelpen :-)
skjotta Skrevet 3. april 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2014 Og tenkte at jeg fremover, når jeg lager middager som kan fryses, bare skal lage ekstra og fryse selv og dermed samle opp litt til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå