Gå til innhold

Ny jobb i samme kommune


nysjerrigpetra

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan det er med fødselspermisjon og foreldrepenger når jeg skal bytte jobb innad i kommunen min? Er det noen som kan noe om det? Håper på svar. Kjekt å vite før jeg og min kjære starter prøvingen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke egentlig hva du mener jeg? Du er ikke gravid enda og lurer på om jobb-bytte har noe å si for foreldrepenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner heller ikke spørsmålet.. Formuler hva du lurer på bedre så skal du nok få hjelp :)



Anonymous poster hash: 2d5e1...955
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, jeg har fått ny jobb i den samme kommunen som jeg allerede jobber i. Gått fra midlertidig til fast. Burde jeg vente med å bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg har fått ny jobb i den samme kommunen som jeg allerede jobber i. Gått fra midlertidig til fast. Burde jeg vente med å bli gravid?

 

For å få foreldrepenger er kravet at du har jobbet i minst 6 av de siste 10 mnd før permisjonsstart. Det er ikke noe krav om å ha fast stilling... Du trenger med andre ord ikke vente med å bli gravid - du vil ha rett på foreldrepenger så lenge du fortsetter å jobbe... En annen sak er jo om det er taktisk smart å bli gravid kort tid etter at du fikk fast stilling og hvordan det vil bli sett på av sjefen eller kollegaer... 

 

Anonymous poster hash: 2d5e1...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...