Gå til innhold

Psykiskhelse. Spml

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaring med innleggelse på psykriatisk ? 

Jeg lurer på om jeg skal legge meg inn eller ikke.. Jeg har aldri vært innlagt tidligere, og jeg har hatt det MYE værre enn det jeg har nå, og skulle vel egentlig ha vært innlagt flere ganger før. 

Men, nå er jeg gravid og jeg bruker ikke noen medisiner, og jeg kjenner at jeg er på vei ned, og vet ikke hvordan jeg skal komme meg ut av det. 

Så spml mitt er. Hvor går grensen for innleggelse ? Siden jeg ikke er direkte deprimert nå, men jeg kjenner som sagt at jeg er på vei inn i en deprisjon. 

Og om jeg legger meg inn, blir BV automatisk innblandet nå barnet blir født ? 

(ikke at det nødvendigvis er noe jeg ikke ønsker men, jeg lurer på hvordan det fungerer.) 

Anonymous poster hash: 08f51...66a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd å få annen hjelp i første omgang. Er du tilknyttet en dps?

Anonymous poster hash: bfacf...ddb

Skrevet

Det er ingen absolutte grenser. Du må nesten diskutere det med fastlegen eller andre behandlere du har.

Det er ingen automatikk i at det meldes noe til barneverntjenesten. Dersom det skal meldes mens du er gravid, må dette gjøres i samarbeid med deg.

Anonymous poster hash: 7f607...b01
Skrevet

Først må fastlegen din henvise deg. Siden blir du kalt inn til et møte der dere prater litt for å finne ut av hvor viktig det er at du blir innlagt. Hvis det er litt krise så får du et brev i posten når de har mulighet for å ta deg inn.

På de aller fleste stedene så er det kjempevarme, snille og hyggelige mennesker som jobber. Det kan hende at BV blir kontaktet ja, men i så fall ikke uten at du fått beskjed først og dere har pratet om det. Sånn at du vet hva de vil si. Men ingen overlater deg til deg selv og lar BV få kjøre over deg i så fall. De hjelper deg og er der for deg. Trenger du støtte på møte med BV så er det noen som du er trygg på som er med deg når dere prater med BV. Både BV og institusjonen er der for å hjelpe både deg og barn. Ingen ønsker å gjøre annet enn å hjelpe og støtte.

Men du står helt fritt å prate om dette med fastlegen din. Fastlegen kontakter IKKE BV med mindre det er snakk om en person som er dopet og til skade for sitt eget barn. Men hadde det vært deg ville du ikke ha sittet her. :P

Anonymous poster hash: 83384...ffa
Skrevet

Det kommer vel helt an på. Om de mistenker deg at du kan skade deg selv, så er de rimelig kjappe på å tvangsinnlegge deg. Har aldri selv blitt innlagt, har så og si gjort alt for å ikke bli tvangsinnlagt når jeg skulle omtrent ha vært innlagt 15-20 ganger fra alder 13-20.

Anonymous poster hash: c13c1...6c8
Skrevet

Jeg er ikke tilknyttet dps fortiden. Men, jeg har en psykolog som er tilknyttet DPS, men han driver et privat senter i tillegg.. 

Så da brude jeg ta kontakt med han eller lege og ikke til dette sykehuset direkte ? 

Takk for svar forresten. 

Anonymous poster hash: 08f51...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...