Gå til innhold

Riking forum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en grei økonomi. Jeg har vel 24 000 utbetalt. Mannen 26 000. Vi har ikke penger til å bruke 100 000-150 000 på sommerferie.

Etter huslån.billån.sfo, sparing og andre utgifter har vi max 50 000 å feriere for. Trodde vi hadde det ok jeg. Men ser jo vi er fattige i penger. Godt vi er rik i unger og kjærlighet da :)

Anonymous poster hash: 35cb0...3bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her? Kødder du?

Anonymous poster hash: 490cb...2c4
Skrevet

På nettet juger alle på seg mer ;)

Anonymous poster hash: c3134...44a
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Noen er så fattige. Alt de har er penger!

Skrevet

Hehe. Her har vi tyve tusen utbetalt - tilsammen. Penger å feriere for? 0kr.

Anonymous poster hash: f2391...29c

Skrevet

Synes det virker som om det er mange fattige her jeg da... Sett alt maset om når trygda kommer eller??

Anonymous poster hash: 2a2af...2e2

Skrevet

Synes det virker som om det er mange fattige her jeg da... Sett alt maset om når trygda kommer eller??

Jøss, jeg har alltid sett på det som en dårlig spøk.

Skrevet

Jøss, jeg har alltid sett på det som en dårlig spøk.

Er nok ikke det.. Florerer jo av alenemødre og trygdede her.

Skrevet

Jeg har også alltid trudd at det er mange alenemødre og navere her men fikk sjokk da jeg så folks planer for sommerferien sin i en tråd her heromdagen. Men mulig det var det de drømte om å gjøre i sommer , ikke det de skal gjøre....

Anonymous poster hash: 4ea9d...7a8

Skrevet

På nettet juger alle på seg mer ;)

Anonymous poster hash: c3134...44a

Så det er kun legitimt å ha dårlig råd her inne? Eller kanskje det er slik at de som tjener over et visst beløp i året ikke burde ha mulighet til å være her inne? Eller er det slik at du mener at vi som tjener bra skal lyve og si vi tjener mindre enn hva som er korrekt?

Det er faktisk mange i Norge som tjener godt og selvom jeg ikke kjenner til den aktuelle tråden som Hi refererte til så er det faktisk mulig å være alenemor, tjene 1,5 millioner, ha 150000 utbetalt i feriepenger og faktisk også være her inne. At du føler du må insinuerer at folk lyver fordi de sier at de tjener bra sier mer om deg enn oss som faktisk har en bra lønn.

Anonymous poster hash: 9905d...361

Skrevet

Har heller motsatt inntrykk.. Når kommer barnetrygda?? 200kr igjen og 2 uker til lønn.... What to do??

Florerer jo av slike tråder..

Anonymous poster hash: 53e4d...06f

Skrevet

Vi har en grei økonomi. Jeg har vel 24 000 utbetalt. Mannen 26 000. Vi har ikke penger til å bruke 100 000-150 000 på sommerferie.

Etter huslån.billån.sfo, sparing og andre utgifter har vi max 50 000 å feriere for. Trodde vi hadde det ok jeg. Men ser jo vi er fattige i penger. Godt vi er rik i unger og kjærlighet da :)

Anonymous poster hash: 35cb0...3bb

Hvis du trodde dere hadde det ok så har dere jo det. Alltid noen som tjener mer. Og noen som aldri synes det er nok også. Noen har horribelt forbruk. Mye rart. Og mange som bare tjener godt og synes det er ok. Tjener selv som en "riking" men føler meg ikke så spesiell pga det. Synes jeg har det ok jeg også. Har lån tilsvarende. Og mye jeg må bruke penger på fremover. Lykken min ligger først og fremst i de rundt meg.

Anonymous poster hash: ace21...738

Skrevet

Har alenemødre automatisk dårlig råd mener dere?

Anonymous poster hash: d363d...da7

Skrevet

Har alenemødre automatisk dårlig råd mener dere?

Anonymous poster hash: d363d...da7

Stort sett ja

Anonymous poster hash: dd42a...ee2

Skrevet

Jeg hadde ikke dårlig råd som alenemor. Har mere dårlig råd nå som ikke alenemor. Men det er fordi vi driver å bygger hus;-) Her i gården blir det ikke Syden hverken i år eller neste år. Vi skal på skautur, rideleir og dyreparken. Man må gjøre det som passer familien og økonomien, ikke gjøre det man føler man må gjøre pga hva alle andre sier de skal. Hva er det med voksne folk, "trodde jeg hadde god økonomi, trodde vi skulle på bra nok ferie osv". Er dere fjortiser på ungdomsskolen eller?!?!

Skrevet

Vi har god råd, men reiser ikke til syden hvert år likevel. I fjor var det billig norgesferie fordi vi fikk sent vite når vi fikk ferie. I år er det baby på gang i mai og dermed uaktuelt med utenlandstur. Når barna blir store vil vi dra på langtur til thailand (venter til de er litt større og får mer igjen for turen), da blir det mindre eksotiske somrene før. Vi har samlet bruttoinntekt på rett under 2 mill per år, så hvis vi vil kan vi blåse mye på ferie.

Anonymous poster hash: 0557f...437

Skrevet

Vi har samlet inn 1.4 mill i inntekt.

Men vi har ikke råd føler jeg til fancy ferier da vi har ett høyt boliglån. I tillegg syns jeg det er ubehagelig å sløse, kommer fra en "fattig" familie.

Anonymous poster hash: a1afb...f10

Skrevet

Vi har en årslønn på over en million til sammen, sikkert ganske gjengs her på Østlandet. Vi bruker svært lite på ferier. I fjor slo vi på "stortromma" og betalte 25000 kr for en uke på Rhodos, hvilket jeg syntes var mye-men det er kanskje meg det er noe galt med? I år reiser vi på ferie på hytta og hjem til mitt hjemsted. Vi prioriterer å betale hardt ned på lån mens renta er lav, samt har to biler uten lån.

Anonymous poster hash: 950eb...a9c
Skrevet

Alle dere som har 1,5-2 mill i samlet inntekt: er det mannens inntekt som er veldig høy eller er det deres? Eller tjener dere like mye? Har inntrykk av at mange her har menn som tjener godt mens de selv tjener lite, og at de lever godt på det.

Anonymous poster hash: af9af...094

Skrevet

Blir ikke ferie på 100 000-150 000 her heller. Blir påsketur på hytta og bryllupp på budsjett i august =D

Skrevet

Jeg er enslig mor, og har ca 270 000 i inntekt i år. Men min førsteprioritet er reiser. Så jeg er en av de som skulle på ganske mange reiser. Blir vel 5 uker i utlandet i sommer. Men jeg er og ekspert på å finne billige reiser, så pris blir ca 22 000 for de reisene, er da 1 voksen og 2 barn.

Og 5 uker i utlandet pleier det ikke å være for oss. Det pleier å være ca 2 uker. Men i år er det litt det at det er nok siste sommer jeg vil ha masse ferie.

Og mitt inntrykk her inne, er ikke at det er et forum for rike. Ser heller mer til de med vanlig eller dårlig økonomi.

Anonymous poster hash: 52f08...c5e
Skrevet

Jeg er ufør men mannen min tjener ganske mye. Vi har ikke så høyt boliglån og vi elsker å reise så da velger vi å bruke penger på det. :)

Skrevet

50 000 er jo masse å feriere for!

Anonymous poster hash: be23f...288

Skrevet

Alle dere som har 1,5-2 mill i samlet inntekt: er det mannens inntekt som er veldig høy eller er det deres? Eller tjener dere like mye? Har inntrykk av at mange her har menn som tjener godt mens de selv tjener lite, og at de lever godt på det.

Anonymous poster hash: af9af...094

Mannen tjener bra, men ligger selv på 520.000,- så vi bidrar absolutt begge to. Har gjeld og utgifter tilpasset inntekten så vi har ikke mulighet til å bruke 150.000 på ferie

Anonymous poster hash: 8e754...502

Skrevet

Nei, sær skrivings forum. Evt særskrivingsforum.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...