Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Jeg må si at det gjør jeg altså ikke... Møter i hytt og pine, mattetrening for foreldre, kunnskapsmøter for foreldre osv osv. Jeg møter selvsagt opp på foreldremøtene som omhandler barna mine direkte, men syns det er voldsomt mye ellers. Må sies at det er jo valgfritt å møte på disse, så man har jo valget... Anonymous poster hash: 6af72...136
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 På møter hvor det er om barna, så møter alltid minst en av oss. I barnehagen har vi av og til hatt foredrag om div relevante temaer og da har vi prioritert det litt lavere og har ikke fått med oss alle. Anonymous poster hash: f58c9...496
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 EMH JA SÅ KLART... er jo for dine barn... Anonymous poster hash: 7f5d4...5ec
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Nå har jeg kun barnehagebarn, men vi er med (en av oss) er med på foreldremøter osv, tenker at det er viktig å delta på slike ting og, når man har barn.. Min mamma gikk ALDRI på foreldremøter, sammenkomster, elle foreldresamtaler, så er kanskje derfor. Anonymous poster hash: 75118...81d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 Jeg må si at det gjør jeg altså ikke... Møter i hytt og pine, mattetrening for foreldre, kunnskapsmøter for foreldre osv osv. Jeg møter selvsagt opp på foreldremøtene som omhandler barna mine direkte, men syns det er voldsomt mye ellers. Må sies at det er jo valgfritt å møte på disse, så man har jo valget... Anonymous poster hash: 6af72...136 Jeg er ikke med på hverken matte- eller kunnskapstrening, det arrangeres ikke her jeg bor, samt jeg har høyere utdannelse innen realfag...så følert meg egentlig ganske kompetent til å hjeple poden med lekser Er med på alle foreldremøter og dugnader så fremt jeg ikke er på reise, og foreldrefester av og til når det passer. Synes ikke det er så mye med 2-3 foreldremøter , 1-2 dugnader og 2 foreldrefester i året jeg da Anonymous poster hash: e6271...842
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 Ja, det er vi! I hvert fall en av oss, men så langt det lar seg gjøre så møter vi begge to Anonymous poster hash: 63256...5e5
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Ja, selvsagt. Om vi ikke gjør det er det en veldig god grunn
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Formulerte meg sikkert litt rart.. Foreldremøtene er jeg jo selvsagt med på, tenker mer på slike foredrag og lignende som blir holdt rundt om kring! Som skolen tilbyr/innkaller til... Matteaften for foreldre var siste invitasjon... Handlet om å lære grunnleggende matte, hvor foreldre kunne få mer innsikt i hva barna lærer på skolen osv (hjelp med lekser osv). Har ikke problemer med å hjelpe til med leksene, så slike møter dropper vi altså. Blir ganske mange av de i løpet av året også... Hi Anonymous poster hash: 6af72...136
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 Har ikke vært så mye slikt her, så vi møter på det som er. Tar det som em selvfølge at en av oss møter på foreldremøter, møter i borettslag et.c. Møter ikke på alt av sosiale arrangementer som "mødretreff" o.l., men prøver å bli med av og til for å bli litt kjent med foreldrene til barnas venner. Anonymous poster hash: c108f...256
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Formulerte meg sikkert litt rart.. Foreldremøtene er jeg jo selvsagt med på, tenker mer på slike foredrag og lignende som blir holdt rundt om kring! Som skolen tilbyr/innkaller til... Matteaften for foreldre var siste invitasjon... Handlet om å lære grunnleggende matte, hvor foreldre kunne få mer innsikt i hva barna lærer på skolen osv (hjelp med lekser osv). Har ikke problemer med å hjelpe til med leksene, så slike møter dropper vi altså. Blir ganske mange av de i løpet av året også... Hi Anonymous poster hash: 6af72...136 oki da forstår jeg....Vel vi hadde nylig et seminar om nettvett, hvor vi foreldre fikk innsikt i ulike sosiale medier som er veldig vanlig blant ungene på skolen. Det synes jeg var kjempenyttig. Vet ikke helt om jeg hadde gått på matteseminar....Jeg har ganske mye matte fra universitetet, men hadde kanskje gått om fokuset var hvordan lære fra seg/hjelpe ungen med matte og ikke selve utregningen og pensum? Er ganske pliktoppfyllende så ser vel for meg at jeg hadde stilt på det meste om jeg kunne....Eneste gangen jeg har "skulket" foreldredugnad var det året jeg leverte avhandlingen min 1. juni, da sa jeg nei til å bake OG stå i bod på 17.mai #5 Anonymous poster hash: e6271...842
Novemberdama Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Nei. Jeg har mange kveldsvakter så det går ikke alltid.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Ja, møter opp på alt sånt. Det handler om å engasjere seg i sitt barns hverdag. Anonymous poster hash: 3ec6c...8f6
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 3. april 2014 #13 Skrevet 3. april 2014 Så sant det lar seg gjøre, så ja. Jobber en del kveld og ikke alltid vi har barnevakt for hand.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #14 Skrevet 3. april 2014 Formulerte meg sikkert litt rart.. Foreldremøtene er jeg jo selvsagt med på, tenker mer på slike foredrag og lignende som blir holdt rundt om kring! Som skolen tilbyr/innkaller til... Matteaften for foreldre var siste invitasjon... Handlet om å lære grunnleggende matte, hvor foreldre kunne få mer innsikt i hva barna lærer på skolen osv (hjelp med lekser osv). Har ikke problemer med å hjelpe til med leksene, så slike møter dropper vi altså. Blir ganske mange av de i løpet av året også... Hi Anonymous poster hash: 6af72...136 Useriøst! Anonymous poster hash: 26dd0...abb
humlemamma Skrevet 3. april 2014 #15 Skrevet 3. april 2014 Skjønner deg godt jeg HI. Jeg er alenemor og har vært det i alle år, etter at bf fikk ny dame har han ikke vært med på noenting. Og for meg er det et slit å få til barnevakt, spesielt etter jeg flyttet til et sted uten venner og familie. Her er det heldigvis færre foreldremøter enn på forrige skolen, noe jeg jubler for. To tredeler av foreldremøtene var fullstendig unyttige, og bare vås og skravling jeg kunne vært foruten. Såkalte obligatoriske fellesmøtes hvor de tok opp planer og felles info, det er sånt man får på referat i ettertid. Klassemøter pleier jeg å prøve å få med, men glipper jeg på ett så har jeg ikke dårlig samvittighet for det. Er det noe spesielt blir det gitt info uansett.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #16 Skrevet 3. april 2014 Åja, aå klart. Det er jo en del av jobben som mamma det. Alle foreldremøter i bhg, alle arangement i klassen, og alle foreldremøter, bpde på skole, i sfo, og i idretslaget, i langrennsgruppa, på svømmeskolen, i barneforeninga. Fint måte å knytte foreldre til barn. Anonymous poster hash: 9b4bd...544
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #17 Skrevet 3. april 2014 Sålangt det strekker til drar jeg på alt jeg kommer over av foreldremøter, dugnader osv. Stiller opp der det er krevd av foreldrene, og det skulle bare mangle så lenge man har barn Har man tatt barnet, har man tatt tilbehøret også! Anonymous poster hash: 86b95...bca
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #18 Skrevet 3. april 2014 Vi prøver å få til at minst en av oss er tilstede hver gang ja. Det er rimelig krise omvi ikke ddukker opp. Ble litt skuffet da det hang lapp om årsmøte, og jeg spurte om det var noe foreldrene var med på og fikk beskjed om at det var det ikke. To dager senere hang det referat hvor de hadde valgt foreldrekomite og at oppmøtet var ekstremt dårlig:/ Anonymous poster hash: 9bd5b...fd0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #19 Skrevet 3. april 2014 Nei, jeg dropper mange foreldremøter, og har ikke dårlig samvittighet. Har tre barn i skolealder, og er 100% alene med dem. Jeg har etter årevis med et enormt press lagt lista lavt når det gjelder akkurat foreldremøter. Alle tre er aktive innen idrett, og det er mye dugnadsarbeide som faller på meg. Konferansetimer deltar jeg selvfølgelig alltid på, men alle disse foreldremøtene på skole, SFO etc dropper jeg mange av. Jeg prioriterer annerledes og er heller med på klasseturer, cuper etc. Etter mange års erfaring er 80% av møtene stort sett vås, og det er alltid et par foreldre som elsker å høre sin egen stemme. Jeg har tre barn, og jeg vet at ungene overlever uten å vaske hender før de spiser matpakker, og at de heller ikke blir dausjuke av å lage dorullnisser... Anonymous poster hash: 3d1ff...401
Gjest lillehi Skrevet 3. april 2014 #20 Skrevet 3. april 2014 Nå går hun i åttende klasse, og jeg har vært på alle foreldremøter fra barnehagen til nå unntatt ett. Da pga sykdom. Synes det er en selvfølge å stille😃
Anonym bruker Skrevet 4. april 2014 #21 Skrevet 4. april 2014 Har tre skolebarn, som er aktive i idrett også, så nei, tar kun de viktigste møtene. "Symøtene" dropper jeg glatt! Bf til de to eldste er fraværende på alt, så alt har gått på meg. Får referat også, så alle møtene føler jeg ikke er nødvendig å være på! Anonymous poster hash: 6af72...136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå