Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Skjønner ikke helt alt det der, kan noen forklare? Hva slags forsikring trenger jeg til babyen min og hvorfor? Og får jeg da baby bare var 2300 gram ved fødsel? Håper noen kan hjelpe.. Hilsen dum og usikker førstegangsmor. Anonymous poster hash: 8c9a7...ae0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Du kan søke om forsikring, men fødselsvekt er et kriterie så jeg ville ringt og spurt. Det finnes flere tester av barneforsikring. Frende forsikring har kommet best ut flere ganger så den har jeg valgt til mine bar. Pris er 200 per måned. Anonymous poster hash: 2ef71...803
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 vi har fått bruk for vår for første gang nå, da vesla skada tenna sine etter fall på "fritida". vi har storebrand på begge
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Tror ikke 2300 skulle være noe problem. Min var 1500 gram og egentlig automatisk utelukket, men Gjensidige sa de har sluppet litt opp på dette, og ba meg søke. Har ikke fått svar ennå. Anonymous poster hash: 27dab...a7d
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #5 Skrevet 3. april 2014 OK, må bare ringe rundt å spørre da. Takk for svar:) Anonymous poster hash: 8c9a7...ae0
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #6 Skrevet 3. april 2014 vi har fått bruk for vår for første gang nå, da vesla skada tenna sine etter fall på "fritida". vi har storebrand på begge Har ikke alle barn under 18 gratis offentlig tannlege? Anonymous poster hash: 686eb...9de
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #7 Skrevet 3. april 2014 Vi har to ACE og IF. Vi har god bruk for den fordi ett av våre barn er ofte på sykehuset, da får man en liten sum pr døgn barnet er innlakt. på ACE innleggelser på over 24 timer å IF er det innleggelser på over 10 dager. det hjelper å dekke tapt arbeidsinntekt. Man håper jo altid på å ikke få bruk for forsikringer men de er gull hvis man plutselig er uheldig... Anonymous poster hash: e217b...f06
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #8 Skrevet 3. april 2014 Siden både tannlege, legebehandling, fysioterapi osv er gratis for barn i dette landet, og det er tilnærmet umulig for et barn å få en uføregrad på minst 50%, tenker jeg at det viktigste er hva de betaler ut ved sykehusinnleggelser og alvorlig sykdom. Da sønnen til søsteren min ble alvorlig syk og plutselig måtte ligge ukesvis på sykehus var forsikringen gull verdt altså. Det er jo sånn at bare en forelder får dekket tapt arbeidsinntekt fra nav for å være sammen med det syke barnet på sykehus, og de færreste har råd til at den andre forelderen kan ta ulønnet permisjon så veldig mange dager for også å være tilstede. Forsikringen søsteren min hadde på sønnen sin gav en utbetaling på 500 kr pr døgn ungen var på sykehus og det gjorde at begge foreldrene hadde mulighet til å være der en del av tiden... Anonymous poster hash: 94afe...2e5
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 3. april 2014 #9 Skrevet 3. april 2014 jo, men om det har skjedd/fortsatt er skader som må fikses etter at hun er 18, går det på forsikringen:-)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #10 Skrevet 3. april 2014 Vi sliter med å få en god forsikring på poden vår, da hun som baby hadde noen epilepsi lignende anfall, var inne til alle mulige undersøkelser og de fant ingenting annet enn refluks. Hun hadde kanskje alt i alt 5-6 anfall og har mest sannsynlig vokst det av seg. Refluksen er også borte, men vi ser at forsikringsselskaper ikke vil forsikre henne da disse anfallene aldri "oppdaget" på EEG og legene ikke kan konkludere med noe. Anonymous poster hash: 486b9...032
Appelsinpiken Skrevet 3. april 2014 #11 Skrevet 3. april 2014 Vi har uføreforsikring på våre unger. Denne kan også videreføres som voksen uten at man trenger å levere ny helseerklæring.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #12 Skrevet 3. april 2014 Hadde forsikring da yngste ble alvorlig syk, en forsikring som skulle dekke alt. Fikk ikke noenting, så da kuttet vi like gjerne ut. Anonymous poster hash: e7020...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå