Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #1 Skrevet 3. april 2014 Hehe vet at overskriften kan skape litt reaksjoner? Har vært til lege og har hatt døgnmåling på blodtrykket hvor halvparten av målingene viste forhøyet blodtrykk. Hovedsakelig stressrelatert i ft jobb, men også i hjemmesituasjon. Har som mange andre en travel hverdag med en mann som arbeider borte halve mnd, to små barn, hus og hjem. Arbeider i dag 90% Hvor jeg bruker den ene dagen fri annenhver uke på forefallende husarbeid som jeg ikke rekker ellers. Arbeider vanlige dager så all fritid er stort sett med barn. Fastlegge foreslo tidligere en gradert sykmelding noe jeg da ikke ønsket. Jobben min er slik at det er vanskelig for andre å ta over og arbeidsoppgavene kommer bare til å hope seg opp. Skal ta en prat nå med lederen min ang tilrettelegging og jeg vet hun vil prøve det som er mulig. Etter samtalen i dag med lege hvor vi drøftet tiltak utenom sykmelding skulle vi se om det først var mulig å tilrettelegge for meg i slik grad at vi unngikk medisinering. Jeg har en del symptomer som hodepine og uro som plager meg mest. Å gå ned i stilling er økonomisk vanskelig for tiden. Satte meg ned å tenkte litt over situasjonen nå. Jeg har godt kosthold og er i ok form, men jeg har begrenset med mulighet for trening. Trening kan gi meg god helsegevinst i ft. Blodtrykket, gi mer overskudd og dempe stress. Kunne jeg drøftet en mulighet med feks 20% sykmelding (to halve dager feks.) Hvor jeg forpliktet meg til å bruke på trening som en behandling for å få bedret tilstanden?? Anonymous poster hash: 67372...0b3
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #2 Skrevet 3. april 2014 Det kan du og jeg syns det var veldig fornuftig valg! Realistisk og! Jeg syns du bør først starte med 30 % gradert sykemelding da det kan ta tid for kroppen å venne seg til trening samtidig som du skal oppretholde andre oppgave. Så etter 1-3 mnd. ville jeg gått ned til 20 % sykemelding helt til du har innarbeidet en rutine. Deretter ville jeg diskutert tilrettelegging og trening i arb.tiden med leder. Lykke til! Anonymous poster hash: df3d1...838
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #3 Skrevet 3. april 2014 Ja, det må jo kunne gå¨an, det er noe som heter grønn resept, kanskje det er noe for deg http://snl.no/gr%C3%B8nn_resept Anonymous poster hash: 46604...39b
Anonym bruker Skrevet 3. april 2014 #4 Skrevet 3. april 2014 Jess! Grønn resept vil jeg ha!! Anonymous poster hash: 67372...0b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå